5 maanden en geen fles meer

hoi allemaal,

mijn zoontje van ruim 5 maanden wil sinds afgelopen weekend absoluut geen fles meer. als hij de fles al aan zag komen werd hij helemaal hysterisch en bleef hij maar huilen en zijn hoofd wegdraaien. ik ben hiervoor naar het cb geweest en die hebben gezegt dat hij toe is aan vast voedsel. hij krijgt nu dus 's ochtends pap als hij wakker wordt tussen 11 en 12 zijn groente (want dan eet hij hem wel en 's avonds niet) rond 3 uur pap of brood 19 uur fruit en om 23 uur zijn papfles(de enige fles die hij nog wilt)
hebben meer moeders dit gehad op die leeftijd want ik vond dit zelf wel erg vroeg. ik blijf hier wel mee doorgaan want het is anders een strijd om hem te laten eten en dit werkt prima maar ik vroeg het me gewoon af

Gewijzigd door - mellanie op 22 Apr 2010 11:43:00

Hij zit in een sprong. Zie het oei-ik-groei-boek. Dat kan verklaren waarom hij ineens zo moeilijk doet.

Groetekes, Sje

ik had inderdaad wat gelezen over de prongen maar volgens het cb is hij gewoon eraan toe om helemaal van de fles af te stappen. is dit dan tijdelijk of is de fles nu echt verleden tijd. is hij trouwens niet wat jong hiervoor. ik zal eerlijk toegeven dat hij met 3 maanden al een fruithapje kreeg en met 4 maanden ging de groente ook al helemaal leeg. hij zit nu ook al aan de potjes van de 6 maanden en die gaan helemaal leeg en hij wordt soms zelfs boos als ze op zijn. gister heeft mijn vriend per ongeluk een potje fruit van 12 maanden gegeven (niet opgelet met helan want stond verkeerd) maar die vond meneer ook erg lekker en hij heeft er gelukkig geen last van gehad. ik wil niet te snel beginnen met bepaalde dingen maar hij wordt 4 mei 6 maanden dus 2 weekjes eerder mbt die potjes vind ik dan wel meevalllen maar wij hebben zelf het gevoel dat hij qua eten erg voorloopt. qua ontwikkeling is hij getest en daar liep hij ook met alles iets tot ruim voor. hij probeert nu ook al te staan en omrollen doet hij al een week of 5. hij is waarschijnlijk dus gewoon snel. ik vroeg me gewoon af of andere moeders hier ervaring mee hebben en misschien zelfs moeders met al oudere kinderen en hoe dat de rest vand e tijd dan gegaan is

Ik vind het ook wel erg vroeg, dus ik snap je twijfels. Gelukkig eet hij verder wel en kan je het zo oplossen. ik kan er verder niet qua ervaring over meepraten, die van mij is dol op melk en zie dat nog niet 1-2-3 veranderen.

Lilypie First Birthday tickers

dit is mij ook nieuw. maar ik zou me geen zorgen maken als ik jou was. als je baby geen fles wil dan toch niet! sommige babys eten ook liever uit een lepel en zijn het helemaal zat met het zuigen aan een fles. dat merk ik aan de mijne ook al. de mijne is pas 4 en halve maand oud maar wil ook dolgraag gaan lopen! nou als het kon??? dan zou hij dat zo doen hoor! dit terwijl hij net heeft leren omrollen. vooral als de cb zegt dat het kan en mag dan zou ik gewoon verder genieten van hem. soms houden we ons aan te veel regels en aan wat we gewend zijn te zien en horen van anderen. maar ik zeg het altijd elke baby is gewoon anders.

wel leuk om te lezen dat de jouwe de potjes heerlijk vind hahaha dat kan ik hier nog niet zeggen. en ik moet eerlijk zeggen ik had liever in jouw schoentjes willen staan, want elke dag worstelen met nutriton die schuimt of klontert in de voeding waardoor er niks uit de speen komt daar wordt je ook niet echt vrolijk van

nutrilon die schuimt of klontert? hoe bedoel je dat? ik heb daar nooit last mee gehad. gebruik je dat voor de papa of gewoon als de flesvoeding? damian krijgt bij ons als flespoederbasis bambino(eigen merk van hoogvliet waar ik werk) en als papbasis nestle pyamapapje. de potjes gaan er inderdaad heerlijk in vanaf het begin af aan al ze zeggen dat je begint met 2 theelepeltje maar zijn eerste potje was gelijk voor de helft al leeg

Nutri L on = de flesvoeding en Nutri T on = het johannesbroodpitmeel om de voeding wat dikker te maken.

Groetekes, Sje

Je geeft ook al brood zag ik maar raden ze het niet af om voor 6 maanden geen gluten te geven wat dus wel in brood zit. Daar zou ik zelf nog wel mee wachten.

Verder denk ik ook dat door de sprong het eten wat lastig gaat en dat hij straks opeens wel weer een flesje wil. Onze meid krijgt alleen maar flesjes en nog geen bij voeding. Ze is nu 5 maand maar was 6 weken te vroeg. Ze zit nu tegen de sprong aan en wil de ene keer de hele fles laat dan weer een 3e staan en slaapt ook wat rommelig de laatste week.

nou ik moest dus van het cb beginnen met brood maar nog als vaste voeding maar gewoon 1 voeding beginnen met wat brood wat ie wilt en daarna pap om hem toch een goede maaltijd te geven dus brood is nog geen vaste maaltijd hoor.

Hoi mijn zoontje is bijna 9 maanden maar ook ineens over met de fles hij eet verder heel goed dus maakte me niet direct zorgen maar nu 1 week later blijkt hij een dubbele oorontsteking vandaar dat hij niet wilde drinken want dat zuigen aan de fles doet pijn.

Wil je niet ongerust maken maar hou het ff in de gaten of er geen koorts komt of dat je hij aan zijn oortje gaat trekken.

Misschien is het ook ff een fase, hoop dat hij snel weer zijn flesjes gaat drinken.

hi allemaal

hier weer even een update. damian wil dus echt gen fles meer. hij heeft verder helemaal niks maar hij is de fles helemaal zat. de laatste papfles gaat gelukkig nog steeds lekker naar binnen en overdag gaat het ook goed. hij krijgt 's ochtends pap om 11 uur een fruitje om 3 uur pap of brood om 6 uur groente en om half 11 zijn pap fles. hij is een stuk rustiger en meer tevreden nu we zijn gestopt met proberen de fles te geven dus hij was er echt aan toe.