5 maanden en eet al van alles

hoi hoi,

Hailey is net 5 maanden en at al iets meer dan een maand groenten en fruit met een liga er doorheen.
Ik zal het even uit leggen mijn dochter slaapt zeker tot 8 uur dus eerste fles
08.30 fles 180cc + 6 schepjes
10.30 fruit met liga
13.00 fles 180cc
16.00 groenten
19.00 fles 180 cc
Nu is het zo dat Hailey niet veel geeft om haar flesjes maar wel heel graag groenten en fruit eet dus heb ik nu de 6 maanden potjes gehaald omdat ik bang was dat ze nog te klein was voor slechts 3 flessen,ook dit is geen probleem en eet ze met gemak.
Vandaag keek madam me het brood uit de mond en heb haar wat gegeven en ze vond het heerlijk en at het ook gelijk goed en spuugde niets uit.

Mijn oudste was echt niet zo snel is dit wel normaal ??
Ik heb het idee dat ik haar te snel te veel geef maar ze is er zo blij mee en is ook niet te dik ofzo

Hoi,

Ik zou er toch voorzichtig mee zijn om haar al vanalles te geven, ze is echt nog heel jong hoor…
Ten eerste zitten er voedingsstoffen in de melk die ze nog nodig heeft (bepaalde hoeveelheid), ten tweede zijn de darmen nog niet voldoende ontwikkeld om al het vaste voedsel te verwerken en ten derde, als je te vroeg met bijv. brood begint, kan ze hier eerder allergiën op ontwikkelen.
Ik persoonlijk zou er heel voorzichtig mee zijn en anders even in overleg met CB!
(bij ons in de familie veel allergiën dus wij zijn zowieso pas na 6 maanden met bijvoeding begonnen ook al keek onze dochter het eten bij ons van de vork!)

Groetjes Nancy

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Liam kijkt mij ook alles uit de mond en zit met elke maaltijd naar hartenlust mee te ‘kauwen’, of het nou boterhammen zijn of pizza Niets is ‘veilig’. Ook ‘koffie’ drinken vindt hij reuze interessant met dat mooie geklingel van dat lepeltje. Als hij aan het spelen is laat hij alles vallen om naar ons te zitten staren…Daarentegen ook toetsenborden vindt hij reuze leuk! Ze willen ‘meedoen aan de activiteit’ heb ik gelezen… dus bovenstaande is logisch.
Wij zijn ook begonnen met 4 maanden met groente en fruit en mixen er ook liga door. Dat gaat prima. Er is nog niets geweest wat hij niet lekker vond. Ik heb er echter voor gekozen om melk nog steeds de belangrijkste voeding te laten zijn, omdat dat op deze leeftijd gewoon nog heel belangrijke voedingsstoffen bevat. Ik geef 4 flessen van 180/6. Ik geef nog geen brood, omdat er dan doorgaans een fles vanaf gaat. Ik maak het eten zelf en fruit is meestal 200gr en groente iets minder. Hij mag dan ook een paar hapjes toetje. Ik ga in overleg met het CB wanneer het brood erbij kan en de fles eraf. Ik ga ervan uit dat dit bij het volgende bezoek besproken gaat worden. Op voedingscentrum.nl staat ook precies wat ze nodig hebben (dit heb ik opgezocht, vanwege het zelf koken)

Lilypie First Birthday tickers

@jo in principe zitten we een heel eind het zelfde echter heeft hailey een fles minder…maar die had ze al niet meer voordat ik haar brood gaf…ik heb gelezen dat ze minimaal 500 cc nodig hebben en die krijgt ze nog binnen 3x 180.

@ zwelgje ik begrijp wat je bedoeld met de allergiën echter heeft hailey net zoals haar broer al vanaf haar geboorte exceem en de dermataloog gaf heel duidelijk aan dat dit absoluut niet door voeding komt.Ze zullen hier ook overheen groeien (haar broer is nu 3 en het word al stukken minder)
Wel kijk ik telkens als ze iets nieuws eet hoe ze daar op reageert…
voorals nog geen krampen of ontlasting problemen

Ben het ermee eens dat melk de voornaamste voeding moet zijn…ook zonder het vaste voedsel krijg ik er niet meer dan 3 flessen in,ze is er echt geen fan van dus vandaar ervoor gekozen om vast voedsel te geven anders krijgt ze helemaal zo weinig binnen

Dat probleem hadden wij met Rens hier ook, dat hij het eten uit onze mond keek. Begon met 2,5 maand al. Hij bleef maar krijsen als hij zag dat wij iets aten. Was geen land mee te bezeilen. Uiteindelijk kreeg hij vanaf 3 maanden groenten en fruit(wel steeds 3 dagen hetzelfde om allergieen uit te sluiten) Met 4 maanden waren de hoeveelheden in de 4 maanden potjes te weinig. Ik ben toen vers gaan maken omdat ik de samenstelling van 6 maanden potjes nog niet goed voor hem vond. Met 5 maanden at hij zowel 's ochtends als 's middags 2 sneetjes brood. Met 6 maanden wilde hij geen gepureerd eten meer hebben.
Ik ben het er wel mee ens dat je voorzichtig moet zijn ivm allergieen. Er zijn ouders die hun kind met 4 maanden fruit gaan geven omdat het zo leuk is, daar ben ik het niet mee eens. Als het nog niet nodig is beter van niet. Maar ik vind ook wel dat je moet kijken naar je kind, naar waar het aan toe is. Toen hier de bijvoeding werd geintroduceerd had ik gelijk mijn gezellige baby weer terug en had hij weer ritme. Er zijn ook baby’s die met 6 maanden nog niet weten wat ze er mee moeten.
Rens is nu nog steeds een veelvraatje en ook niet te dik, eerder wat aan d lichte kant.

groetjes ramona

Ik snap het wel beetje van het cb maar … soms vind ik het ook wel ver gaan. Vroeger (ik heb mijn boekje van cb van moeders gekregen) mocht ik met 3 maanden ook al alles. Ik kreeg toen geraspte appel etc. En volgens moeders ging overal mijn mondje voor open. Overgewicht heb ik niet (59 kilo) dus te dik ben ik er niet van geworden (vind zelf wel … maar zal niet aan die voedingen liggen ) …

Het enigste is dat de darmen het moeten kunnen verwerken en deze met 6 maanden misschien wat meer aan kunnen en dat je een allergie in de gaten moet houden. Verder vind ik het persoonlijk belangrijker dat ze lekker in hun vel zitten dan dat ik de voedingen ga afmeten. Ben bij de 2e wel makkelijker als bij de 1e hierin