5 dagen bumba-cakeje 5 dagen spugen toeval?

Ik vroeg me iets af,
Rico is al heel lang van zijn spugen af, maar nu sinds 5 dagen spuugt hij s’avonds (alleen s’avonds nooit overdag) tegen een uur of half 3 krijgt hij een bisquitje maar nu hadden we bumba cakejes in huis (te koop bij de overige koek en cakejes rij) Ik weet niet of het samenhangt hoor maar ik vroeg me af of jullie kindjes wel eens zo’n bumba cakje gehad hebben en of ze daar wel of nie goed op reageren.
Het begon met slijm spugen (met stukjes, sorry voor de ranzigheid) het gebeurd ook zonder kokhalzen. het vliegt er gewoon uit net als dat dat was met zijn reflux. maar vanavond was het echt niet alleen slijm meer, heel zijn eten kwam eruit maar ook dit zonder te kokhalzen.
Hij had ook een poepbroek tot zijn nek toe vol na het eten(geen diarree hoor maar wel brassig of hoe noem je dat) zijn hele rug zat onder dus zijn rompertje heb ik sinds maaaaanden weer in de handwas kunnen zetten.

ik snap niet waar het dan ineens vandaan komt. jullie enig idee? hij heeft ook geen koorts ofzo, net gekeken netjes 37,7.

Gewijzigd door - MamavanRico op 21 Nov 2010 19:50:31

Er gaat helaas wel een buikgriepje de ronde… Misschien heeft ie dat te pakken? Bij ons op de groep hebben al heel wat kindjes dit gehad: spugen, slecht eten, moe en vooral diarree…

Beterschap voor hem.

Ja toeval altijd moeilijk te zeggen natuurlijk. Als je ze nu laat staan dan mss heb je dat ook wel gedaan en dan kijken of hij nog moet overgeven. Het is natuurlijk wel raar dat het alleen overdag is. Mss zit er iets in waar hij niet tegen kan. Als hij buikgriep zou hebben zou hij vaker spugen en meerdere verschijnselen hebben.
Beterschap ermee

@Freubeltje, ja dat weet ik, maar hij heeft verder geen diarree of geeft niet echt over, het is echt zonder kokhalzen en ik herinner me rico’s ziekenhuisopname maar al te goed toen hij wel echt aan het braken /overgeven was.
dit is meer whop eruit en weer vrolijk verder spelen.

@pranger: nou echt nadat het vanavond gebeurde (het gebeurd alleen in de avond he niet overdag om half 3 krijgt hij altijd wat lekkers)
dacht ik: ik koop ze niet meer.
dit was ook de eerste keer dat wij die cakejes gekocht hadden.
Ze zijn nu trouwens ook op. dus kijken hoe het morgen gaat maar ik vroeg me gewoon af wat het anders kan zijn, als het niet aan de cakejes ligt.

Hoi hoi,

Lisa eet ook wel eens die cakejes, maar heeft nooit ergens last van… Had Rico ook koemelkallergie? Er zit namelijk wel veel melk in…

Groetjes Von

Hmm, snap dat je het wel toevallig vindt! Ben benieuwd of het over is nu de bumba - cakejes op zijn??
groetjes!

Tim heeft ze ook wel eens op. Niet zo vaak, maar hij heeft er nooit last van.
Ben ook benieuwd hoe het nu gaat nu ze op zijn. Je zou bijna denken dat het wel daar van is, aangezien het sindsdien begonnen is.

Groetjes,
Sandra

Nou hij heeft vandaag geen bumba cakje gehad en ook niet hoeven spugen.
wat raar!
ja hij was eerder wel intolerant voor koemelk, maar hij drinkt ook gewoon melk (2 bekers per dag) en daar spuugt hij ook niet van?
hoe kan dit nou??? iemand enig idee?

Wel raar maar mss zit er iets in het koekje waar hij niet tegen kan. Mss over een paar dagen weer een koekje proberen om het uit te sluiten of er achter komen of het daadwerkelijk van het koekje komt.

Je zou dan idd zeggen dat het van het cakje is. Om het zeker te weten zou je net als wat Pranger ook zegt toch over een paar dagen nog zo’n cakje moeten geven.

Groetjes,
Sandra

Cakejes waren niet per ongeluk over de datum? Hebben wij nl. ook een keer gehad maar op de één of andere manier merkte zoonlief dat, want hij wilde ze echt niet eten.

Maar inderdaad, misschien toch een stofje waar hij niet goed tegen kan.

@Pranger en Sandra: ja dat ga ik zoiezo wel doen ja, want ik bedoel… als er een stofje zit waar hij niet tegen kan, kan het ook zomaar zijn dat hij daarom zo gauw dunne luiers heeft enzo, niet alleen van de bumba cakejes, maar je moet toch weten als je kind ergens niet tegen kan?

@Freubeltje: hmm ja dat weet ik dus niet, ik heb er zelf ook 1 van gegeten en ik heb er geen last van gehad en mijn maag/darmen zijn ontzettend gevoelig voor dingen die of niet goed zijn of te scherp voor mijn maag/darmen.
maar het zou best kunnen ik heb de verpakking al weggegooit.
de cakejes smaakten ook gewoon vers?

Marijn heeft trouwens ook vaak dunne luiers en als hij dat heeft hij hij zijn billen ook gelijk stuk heeft Rico dat ook dan? Van de kiezen kan Marijn het niet meer hebben want die heeft hij allemaal al. Heb zelf nog nooit de link naar eten gelegd maar zou natuurlijk best kunnen.

quote:
Er gaat helaas wel een buikgriepje de ronde... Misschien heeft ie dat te pakken? Bij ons op de groep hebben al heel wat kindjes dit gehad: spugen, slecht eten, moe en vooral diarree......

Beterschap voor hem.

Hier zo een in huis.
Vannacht 4x er uit om het bed te verschonen…

M.

quote:
Nou hij heeft vandaag geen bumba cakje gehad en ook niet hoeven spugen. wat raar! ja hij was eerder wel intolerant voor koemelk, maar hij drinkt ook gewoon melk (2 bekers per dag) en daar spuugt hij ook niet van? hoe kan dit nou??? iemand enig idee?

Ik zeg: Koop eens andere cakejes.
of ga zelf eens cakejes bakken, kijken hoe hij daar op reageert.

M.

@Pranger: ja het zou goed kunnen hoor, Rico heeft niet perse vaak dunne luiers maar zijn billen kunnen niet tegen ontlasting,
als hij 5 minuten te lang in zijn broek rond loopt heeft hij al vuurrode billen met uitslag.

@Marcel: ik heb al een aantal keer alfred J kwak cakejes met hem gebakken, daar gaat het wel goed?