46 weken

Goede morgen allemaal,

Merel zit nu in haar 11 maanden-sprong. Van de vorige sprongen hebben wij eigenlijk niet zoveel gemerkt. Ze had toen wel eens keertje dat ze niet in slaap wilde vallen, maar dat was dan met twee nachten over. We lieten haar dan huilen en toen werd ze van zelf stil. Nu lukt dat echt niet. En dit is al de hele week zo. Als we haar rond 19:00 uur in bed leggen, is ze een keer rond 22:00 uur stil. Het eten is ook minder, terwijl ze normaal gesproken een vreetschuurtje is. Deze topic is absoluut niet omdat ik erover wil klagen. Maar ik wil weten hoe lang jullie kindjes ongeveer last hebben gehad van de 11-maanden sprong (of van de tijd dat ze iets jengeliger waren)?

Groetjes Natasja

Lilypie

De 11-maanden-sprong kan extra pittig zijn omdat ze rond het jaar ook beginnen met uitproberen. Dus maak je borst maar vast nat!

Groetekes, Sje

en bedankt sje ik kijk er met goed moed naar uit hahhahhaduurt nog paar weekjes hoop ik

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

Morgan heeft met slapen niet zoveel problemen gehad nu. Maar wel ontzetten geklooi met eten en daar kwamen uitproberen en der tanden die nu eindelijk bijna door zijn (2 tegelijk) ook bij kijken dus dat gezeur heeft echt wel een paar weken aangehouden. Maar uitproberen gebeurd ook enne ze willen ook weten dat je er nog bent. Ik vertel Morgan sinds een week als ik haar naar bed breng waar ik of waar als het avond pappa en mamma zijn en dat we er ook weer zijn als ze wakker wordt. En terwijl ik dit doe aai ik over der bolletje en der neusbrug want ze wilde wel gaan beginnen met brullen als ze naar bed moest. En sinds een week is het bijna meteen slapen. Dus ik weet niet of dit de oplossing is of einde sprong. Maar ze lijkt het wel fijn te vinden. Oh ja en ik heb geen idee wat ze op die leeftijd al snappen volgens het cb snappen ze nog geen moer en doen ze niks bewust, maar ja dat doet het cb ook niet.

Groetjes,

Michèle

@ sje: ben er al mee begonnen… Maar toch bedankt!

@ Michèle: volgens mij heeft Merel nu ook last van haar tanden, dus dat komt er idd ook nog bij. Ze kwijlt flink en heeft een bult bij haar boventand. Dat zeggen wat er gaat gebeuren heb ik gisteren ook geprobeerd. We moesten weg en opa en oma pasten op. Eerst heeft ze volgens mij ook nog wel even geslapen. Maar toen wij weg gingen, rond 20:30 uur werd ze wakker en heeft ze flink gehuild…

Als we weglopen, komen er nu ook dikke tranen. Niet alleen bij ons. Maar als ze bij opa en oma of bij de kinderopvang even geen aandacht krijgt, komen er dikke tranen. Een echte dramaqueen, dus. Hier heeft ze nog nooit last van gehad, maar ik kan er eigenlijk ook wel om lachen. Dus… het uitproberen is begonnen, volgens mij.

Groetjes Natasja

Lilypie

Geef je haar chamodent voor der tanden? Hier werkt dat zeker te weten. Ze voelt het nog wel maar het is te doen allemaal. En ja uitproberen en dramaqueen hebben wij hier ook en als we er niet op in gaan gaat ze heel demonstratief zitten zuchten

Groetjes,

Michèle

Grappig hè? Die kleine aandachttrekkers. Merel krijgt Dentinox. Dit werkt bij haar ook goed. Als ze verhoging/koorts krijgt, geef ik ook wel eens een pcm.

Groetjes Natasja

Lilypie

Oh ja kan ook. Ik heb alle drie in huis. Dentinox, chamodent en pcm

Groetjes,

Michèle