Ik bracht net Joey naar de PSZ en werd door de juf geroepen of ik even wat wou bespreken. De vraag was of ik er eens over na zou willen denken om Joey 4 keer per week naar de PSZ te brengen. Ik schrok er van en vroeg bezorgd of er iets niet goed ging, maardat was niet het geval. Hij doet het juist heel goed, en daarom willen ze hem ook graag vaker zien. Het is maar een kleine locatie met heel weinig (lees max. 6 a 7) kindjes, en Joey is de enige die maar 2 keer komt, terwijl hij heel goed in de groep ligt, en de kindjes elke dag vragen waar Joey is. Die andere kinderen zitten daar 4 keer per week met een reden. De meesten zijn buitenlands en moeten de nederlandse taal (beter) leren, en er zijn 2 kindjes (waaronder die van mijn vriendin) die bij 2 keer per week maar niet kunnen wennen aan het afscheid nemen van mama, en dus uren blijven huilen.
Omdat Joey zo goed praat stimuleert hij de andere kinderen in de taal, en omdat hij zo sociaal, zelfstandig en leergierig is, vind juf dat hij er echt aan toe is om hem vaker te brengen! Hij zou een aanwinst voor de groep zijn… maar ze vonden het vooral zo belangrijk omdat hij er zelf aan toe is!
Nou dat laatste geloof ik niet zo. Hij heeft er vanaf dag 1 nog nooit moeite mee gehad als ik hem weg bracht, maar hij vind het ook heerlijk om thuis/achterthuis te spelen, met mama en zusje op stap te gaan, thuis visite te ontvangen of mama te helpen. Bij 4 keer per week word dat allemaal eens stuk minder, aangezien Jessey ook nog een middagslaapje heeft (die ik dan dus buiten de PSZ moet plannen)
Hij moet nog zo lang naar school, en dan 5 dagen per week… Hij is nog niet eens 3 jaar, en dan al zo veel weg brengen? Pfff ik zit vol met twijfels. Wat mij betreft hoeft het niet, maar de juf bracht het op een manier alsof ik hem te kort doe als ik dit aanbod weiger, omdat hij er zooo aan toe zou zijn! Maar ik heb eerder het idee dat ze hem ‘‘gebruiken’’ als groep-opvulling, als leermiddel voor andere kids en als voorbeeld…
Wat vinden jullei hier van?
Groetjes Anouk