4 voedingen?

Hoi hoi,

Tom is nu ongeveer 3,5 maand oud. Na de fles van 7 uur laat ik hem even spelen en leg hem rond 8 uur in bed. Ik moet hem standaard om 11.00 wakker maken. Hij is dan heel diep in slaap en vindt het heel vervelend om wakker gemaakt te worden. Moet ik deze fles laten vervallen of is hij daar nog te klein voor. Mischien wordt hij dan s’nachts wel wakker? Hij krijgt nu 5 keer 200cc en weegt 6475 en is 65 cm lang.

Ik wilde bij 4 maanden beginnen met fruithapje maar het cb zegt pas bij 5 maanden. Wat is jullie advies?

Groetjes Bibi

lieke is 3 maanden en die moet ik ook wakker maken voor de voeding om 23.00uur ze vindt het niet erg gelukkig. heb dit op cb besproken en die zeiden dat de fles er pas af mag als ze hem niet meer leeg drinkt, dit merk je vanzelf zeiden hun. als ik haar wakker maak heeft ze echt honger en drinkt hem dan ook leeg.

ik ga volgende maand ook beginnen met fruithap als het niet lukt wacht ik gewoon nog wat langer.
ga het gewoon eens proberen.

dus als hij de fles van 23.00uur nog leeg drinkt zou ik hem gewoon nog even blijven geven, dan heeft hij hem nog wel nodig. Ik ben ook bang dat als die fles eraf gaat dat ze dan snacht’s komt dus we gaan nog lekker even door zollang ze hem leeg drinkt.
gelukkig slaapt ze na de fles van 23.00 uur meteen weer door dus zo’n probleem vindt ik die fles niet.

groetjes Gytha

pas als je baby genoeg bijvoeding krijgt,mag je overgaan op 4 flessen.ik heb het toevallig nagevraagt,omdat mijn meisje 5 flessen drinkt van 210 en de laatste drinkt ze slapend leeg.dus heb ik pech,want omdat ze een koemelkallergie heeft,mag ik pas bij gaan voeden vanaf 6 maanden onder begeleiding van een dietiste.dat wordt nog lang opblijven.gaaaaap

Oke, dat is duidelijk! Hij drinkt zijn fles om 23.00 wel altijd heel goed op dus dan blijf ik hem gewoon geven. Tom was vandaag gemeten en gewogen hij was nu 6,5 kilo en 66 cm lang. Ja, het wordt al wat. Ik ga straks gewoon een keer beginnen met het fruithapje en kijken hoe hij er op reageert. Wel leuk hoor, weer een nieuwe fase.
Bedankt!
Groetjes Bibi

Hoi Bibi,

van 5 naar 4 flessen houdt het bureau aan 5 maanden en/of 6,5 kg, Zoë zat al snel op de 6,5 kg, maar omdat ze nog geen 5 maanden was heb ik gewacht.
Ben met 4,5 maand fruit gaan geven, met 5 maanden om 19.00 uur papfles met Nutrix en toen heb ik de 2300 gewoon weggelaten en dat ging prima. Daarna pas met groente begonnen. Wij moesten haar vanaf de geboorte ook altijd wakker maken voor die late fles, maar ze had hem wel echt nog nodig.

Groetjes,
Inge

quote:
pas als je baby genoeg bijvoeding krijgt,mag je overgaan op 4 flessen.ik heb het toevallig nagevraagt,omdat mijn meisje 5 flessen drinkt van 210 en de laatste drinkt ze slapend leeg.dus heb ik pech,want omdat ze een koemelkallergie heeft,mag ik pas bij gaan voeden vanaf 6 maanden onder begeleiding van een dietiste.dat wordt nog lang opblijven.gaaaaap
beste bibi, hoe herken je een koemelk allergie, ik geef mijn zoontje nu 6weken, bv, maar heb een heftige borstontsteking, antibiotica van de dokter gekregen en wil nu wel gaan afbouwen, omdat ik het toch wel pittig vind, een drukke peuter van 3 en half(inclusief pubertijd haha) en een baby die eigenlijk wel elke 2 uur een beetje lust(inclusief de nachten). en nu met die ontsteking erbij.... dus afbouwen. Maar nu heeft Jamie zijn eerste fles prima genomen en de 2e en de 3e spuugde hij na een urrtje of 3 weer helemaal terug. Ik vind het zo raar dat hij het niet gelijk terug spuugd indien het bijv. te zwaar is gevallen. Is dit herkenbaar voor iemand?

ja.ik gaf eerst ook borstvoeding,maar mijn meisje huilde veel vanaf dag 3.na 3 en zelfs 4 uur kwam er nog melk terug,wat ook zuur rook,dan krijste ze alles bij elkaar omdat het zuur brandde in haar keel.bij het consultatiebureau zeiden ze dat het niks met allergie te maken had.toen ben ik zelf hypoallergeenmelk gaan geven,dat ging 1 dag goed,ze sliep zelfs door.daarna hetzelfde.uiteindelijk ben ik friso 1 allergy-care gaan geven,maar ze wilden geen indicatie geven,en die pakken kosten 34 euro per stuk.toen ging het goed.spuugde niet meer.o,ja johannesbroodpitmeel heb ik ook geprobeerd om de voeding dikker te maken,maar daar kreeg ze een opgezette buik van en kramp.moest ook heel veel poepen.na 4 weken allergy-care moest ik gaan provoceren(koemelk geven).toen werd ze weer steeds onrustiger en liep ik weer de hele dag met haar op de arm.rook ook weer zuur.na 3 dagen weer allergy-care en nu gaat het goed.ze lacht veel en is vrolijk(eindelijk)en ik krijg het nu vergoed.elke 4 weken komen ze 4 pakken thuisbrengen.nu had ze ook nog kiss-syndroom,waardoor ze ook spuugde en kramp had,dus je kunt ook eerst een verwijskaart vragen voor fysio.na 3 keer was ze daar ook vanaf.ze had blijkbaar veel last van haar nek,terwijl ze verder geen symptomen had,zoals scheefstand van haar hoofd of zo.alleen het spugen,kramp en onrustig.ik hoop dat je er wat aan hebt.

trouwens,zie nu pas dat jouw baby ook zo vaak wil drinken?heeft dan waarschijnlijk ook zuur.dan willen ze heel vaak drinken om dat zuur weg te krijgen.de verloskundige noemde dat regeldagen(vanaf dag 3!)en ik moest haar indien nodig elk uur aanleggen.gevolg:zere borsten,uitgeputte moeder,en krijsend kind(nog meer zuur en nog kramp ook)nooit geweten dat regeldagen 8 weken duren

quote:
ja.ik gaf eerst ook borstvoeding,maar mijn meisje huilde veel vanaf dag 3.na 3 en zelfs 4 uur kwam er nog melk terug,wat ook zuur rook,dan krijste ze alles bij elkaar omdat het zuur brandde in haar keel.bij het consultatiebureau zeiden ze dat het niks met allergie te maken had.toen ben ik zelf hypoallergeenmelk gaan geven,dat ging 1 dag goed,ze sliep zelfs door.daarna hetzelfde.uiteindelijk ben ik friso 1 allergy-care gaan geven,maar ze wilden geen indicatie geven,en die pakken kosten 34 euro per stuk.toen ging het goed.spuugde niet meer.o,ja johannesbroodpitmeel heb ik ook geprobeerd om de voeding dikker te maken,maar daar kreeg ze een opgezette buik van en kramp.moest ook heel veel poepen.na 4 weken allergy-care moest ik gaan provoceren(koemelk geven).toen werd ze weer steeds onrustiger en liep ik weer de hele dag met haar op de arm.rook ook weer zuur.na 3 dagen weer allergy-care en nu gaat het goed.ze lacht veel en is vrolijk(eindelijk)en ik krijg het nu vergoed.elke 4 weken komen ze 4 pakken thuisbrengen.nu had ze ook nog kiss-syndroom,waardoor ze ook spuugde en kramp had,dus je kunt ook eerst een verwijskaart vragen voor fysio.na 3 keer was ze daar ook vanaf.ze had blijkbaar veel last van haar nek,terwijl ze verder geen symptomen had,zoals scheefstand van haar hoofd of zo.alleen het spugen,kramp en onrustig.ik hoop dat je er wat aan hebt.
jeetje wat een toestand voor jullie zeg, wat vervelend, hwb hem dus vanmiddag een flesje gegeven, en binnen 3 kwartier kwam het eruit, heel zijn maag leeg, Meer dus dan het flesje. Ik die nutricia telefoon lijn gebeld, en zij zei dat hij moet wennen, en dat dit nog een dag of 2 a 3 aan kan houden. Heb hem een uurtje later dus maar weer een flesje aangeboden, en dat is blijven zitten. Dit was dus rond 16.00 en zojuist is hij lekker in badje geweest(iedere dag momenteel doordat hij zo zuur ruikt) en heeft de borst gehad, was daarna wel wat misselijk maar het zit er nog in tot nu toe.... duimen maar. Mijn vriendin haar zoon had ook kiss , heeeel erg vindt ik dat. je weet niet wat er is en ze hebben zo'n pijn he??

ja,ze hebben dan heel veel pijn.heel zielig,vooral las er niemand luistert.ik heb 3 keer op 1 dag met haar op de huisartspost gezeten.het enige wat je kon zien,was dat ze vanaf de eerste dag haar hoofd zelf optilde.dat was dus van de pijn,maar bij cb zeiden ze dat ze gewoon sterk was.ik heb daar zoveel ruzie gehad.zelfs met mijn man.dat ik me te druk maakte en dat ze gewoon honger had.nu denk ik:zie je wel,moeders voelen het zelf het beste.maar jij moet ook naar jezelf luisteren.wacht niet te lang af als jouw kindje zoveel blijft spugen,want babies drogen heel snel uit.die van ons spuugde 2 weken terug 2 voedingen uit en had 5 spuitluiers en ze lag direct in het ziekenhuis met een sonde in haar neus omdat ze uitgedroogt was(buikvirus).ik heb nog nooit gehoord dat babies zo erg spugen van nieuwe voeding,dus als je het zelf niet vertrouwd,ga alsjeblieft naar de dokter.als jij zelf een borstontsteking hebt,heeft je kindje waarschijnlijk spruw.heb je gekeken of je kleine een wit mondje heeft?dat was bij ons ook.daar krijg je namelijk ook borstontsteking van.en als het echt niet meer lukt met de borstvoeding,maak jezelf dan niet gek.dat deed ik wel,voelde me zo schuldig dat ik op de fles moest overgaan.spuugde jouw kindje trouwens niet toen je alleen borst gaf?ook niet huilerig en onrustig?terwijl jij wel gewoon melk dronk?dan is het waarschijnlijk geen allergie!alleen dat vaak drinken is volgens mij toch het zuur.

nou dat is het hem dus, toen hij volledige bv kreeg was er niets aan de hand, nog geen mondje is eruit gekomen in de afgelopen 5 weken. het is echt pas gekomen vanaf de fles , nou ja hij wel een flesje gehad met bv, maar ik bedoel dus een flesje met kunstvoeding zeg maar. hij heeft niets in zijn mondje , ligt toevallig iets te jammeren nu. Papa is thuis he, dus krijg ik geen kans. maar goed het zit er tot nu toe nog steeds in. en in de gehele ochtend is er niets aan de hand, want ik heb pas 1 voeding voor flesje vervangen, dus tot 14.00 a 15.00 is er niets aan de hand. slaapt en eet en is lekker een uurtje wakker. dus de misselijkheid begint pas vanaf die fles. Hoop zo dat die vrouw van nutricia telfoon gelijk heeft en dat ie moet wennen.

oh ja ik drink juist wel veel melk een paar glazen per dag wel, dus je zou zeggen dat koemelk afvalt toch???

ik denk het dan wel.borstvoeding bevat natuurlijk wel minder koemelk,maar toch.ik hoop ook voor je dat het alleen wennen is.

jippie, alles is erin gebleven, ook de 2 voedingen van vannacht. hij si wel nog steeds wat misselijk en slikt veel… zo van bha slik maar weg. maar goed het zit erin. ben weer benieuwd vanmiddag met de fles. hij wilde wel tuusen 6.00 en 7.30 wel 4 keer drinken. zou de bv nu al teruglopen?? dat zou jammer zijn, want wilde eigenlijk de avond en ochtend voeding zelf blijven doen, maar dat schijnt niet mee te vallen geloof ik. Vaak is het alles of niets heb ik me laten vertellen. Maar ja… niets aan te doen dan toch? om nog even terug te komen op de vraag van de bijvoeding … onze oudste was iets te vroeg geboren , het zo gehete 8 maands kindje, en heeft nog 14 dagen in het ziekenhuis gelegen ivm bloed enzo, en daar vertelden ze ons dat je het beste tot 6 maanden kan wachten, kan je dat niet dan zeker 5 maanden, dit omdat de darmen het niet aan kunnen. Zoals hun zeiden… wie zegt dat ze met 4 maanden fruit/ groente moeten… ja de meneer die de potjes maakt en dus verkoopt. ik keek er best naar uit om bij te voeden leuk met lepeltje enzo en echt aan tafel eten, maar heb me er toch maar wel aan gehouden… je kind zal een waanzinnige verstopping krijgen, dan is het leed niet te overzien.

Daniël is bijna 5 maanden en net over naar 4 flessen van 235cc. Gaat heel goed. Hij weegt ook al 7760 gr. Ook zijn we direct begonnen met fruit. Dus de eerste dag 4 flessen. Als hij wakker wordt, dan tussen 12 en 1 uur, dan 1/2 potje fruit/groente 16.15 ongeveer en 17.30 fles en 22.00 uur fles. Zoiets. Ik geef of fruit of groente, volgens mij maakt dat niet veel uit.
Groetjes, Mariëlle, Joël en Daniël

Lilypie Derde Ticker

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker