4 seizoen dekbed?

Even snel een vraagje. Ik had eigenlijk voor bo een dekbed gekocht bijd e ikea, maar goed, die was behoorlijk dun, en twijfelde heel erg of die wel de goede was voor hem.
Vandaag navraag gedaan bij een bedden winkel. Die meneer gaf aan dat dit dekbed niet goed ademde, met als gevolg, veel zweten etc… KLonk niet lekker, dus gevraagd welke ik dan wel kon nemen. Toen raadde hij mij een ander dekbed aan, 4 seizoenen dekbed, wat volgens hem zeer goed door ademde, en tegen allergie was (ofzoiets) Het zijn twee dekbedden aan elkaar gerits. 1 voor het voorjaar/zomer en 1 voor het najaar. Bij elkaar geritst dus voor de winter.
Ik heb nog speciaal gevraagd of dit kon bij kinderen vanaf 2 jaar, en dat was zo volkgens hem, dus die gehaald, en hij ligt er op. Bo ligt in bed…en jullie raden het…begin nu te twijfelen of het niet TE warm is , en of hij daar wel onder mag liggen.
Tja ben ik weer he, wil altijd het juiste doen enzo, en bang dta ik iets verkeerds doe met alle gevolgen van dien!!
Dus, wat vooreen dekbed hebben jullie, en kan een 4 seizoenen dekbed wel?

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

ja hoor je kunt rustig een 4 seizoenen dekbed gebruiken
in feite is dit hetzelfde als die combi sleeper, dat is een 4 seizoenen slaapzak, tenminste daar zou hij voor moeten dienen
gewoon af en toe even kijken… kijk nu met dit gure weer is die 2 op elkaar prima. maar als het weer wat beter is na volgende week kun je kijken of je hem gewoon onder het voorjaarsdekbed kan leggen (het dikkere gedeelte)
dan kun je daar eventueel een flanellen dekbed overtrek overheen doen of hem een flanellen pyjama aangeven.
maargoed rico ligt nog in zijn slaapzak in bed hoor, en dat gaat hier hartstikke goed.
als hij hier is uitgegroeid mag hij van mij een 4 seizoenen dekbed.
oh en trouwens, h8ij heeft nu de combisleeper aan PLUS een dekbedje ingestopt. jaja de combisleeper verliest zijn effect (kots!)

bo heeft inmiddels geen slaapzak meer, hij loopt daar zo mee weg, dus zag het nut er niet van in om hem die aan te doen.
Slaapt rico met die combi slapen en een dekbed? Pfff is dat niet ehel warm? Zal wel niet als je zegt dat de combi sleeper zijn functie verliest, maar het klinkt zo warm!! hahahahahaha
Ben blij dat hij dus wel onder een 4 seizoenen dekbed mag!! Een goede aankoop dus!!!

liefs woezel

Job heeft ook gewoon een 4-seizoenendekbed, met pyama en sokken, dus dat kan wel gewoon

haha ja rico heeft al die dingen maar het is dan ook wel 10 graden op zijn slaapkamer.
en nee hij heeft het koud in alleen zn combi sleeper.
rico loopt er ook mee aan hoor maar hierdoor voelt hij zich veiliger dus dan is het prima toch?
oh enne rico heef geen sokken zoals job, die ga ik wel aangeven als hij dadelijk van zn slaapzak af is!

hmmmzzz sokken aan laten ja? wordt het dan niet heel snel te warm, omdat ze hun lichaams warmte niet kwijt kunnen? sorry zit denk ik nog een beetje in wat niet mocht toen hij nog een baby was!! hahahahahahaaha

liefs woezel

sokken in bed? Heb Yentha of Noa nog nooit sokken aangedaan in bed en ze hebben toch nog nooit geklaagd over koude voeten

Heb zelf ook nooit sokken aan in bed… Kan dat echt niet goed verdragen zo 's nachts onder dat dekbed ook nog eens sokken aan…

Ik heb toen Joël nog nachtvoeding kreeg, wel mn sokken aangelaten, puur omdat ik geen zin heb om met koude voeten te lopen haha…
Nu niet meer hoor…

Maar Noah zegt smiddags en savonds direct tegen me, Mama?? Noah moet sokken uit… hij kan ook echt niet slapen met sokken aan.

Liefs, Melanie

Sja Job vraagt er zelf om, hij wil perse sokken aan in bed.
Ik moet zeggen dat ik als ik hem nog even instop als wij naar bed gaan en hij voelt erg warm dan trek ik ze hem wel uit hoor.

Hier ook een peutertje onder een vierseizoenendekbed en mét sokken! Maar het is 's nachts ook niet echt warm op zijn kamer, tussen de 10 en 15 graden. Heel soms leggen we nog een extra dekentje over hem heen als het onder de 11 graden komt.

Tip: zet eens een thermometer op zijn kamer en kijk hoe koud het daar is. Blijft het daar een graad of 18 dan heb je misschien aan het herfstdeel genoeg. Ik weet niet hoe goed jullie huis geisoleerd is, hier enkele beglazing boven en ijsbloemen om de ruiten als het gevroren heeft…