4 of 3 flessen?

kailani krijgt nu 4 flessen180+6 en fruit en groente ik maak het zelf (75gr per hapje)
ze melt zig niet meer voor de fles vandaag had ze een zeur dag(srongetje ik weet!)
dus ging alles helemaal door elkaar…
normaal:
7.00 fles
10.30 fruit
12.00 fles
16.00fles
18.00groente
20.30 fles +rijstebloem
normaal gesproken melde ze zig zelf ook rond deze tyden maar nu sins een week of 2weken geef ik het haar maar gewoon want ze vraagt er niet om nu heeft ze slecht geslapen vanacht en vandaag overdag was nix goed heeft ze
half 7 een fles
half 11 toch ma fruit
toen pas om 14.00uur een fles
half 5 een fles
18.00 groente
21.30 fles (wakker gemaakt) eigenlijk beetje laat ma probeerde te wachten of ze zig zelf ging melden
ook rond deze tyden melde ze zig NIET!
3flessen is te weinig he? ook als ik fruit en groente meer geef want dat gaat goed (wil meestal nog meer als het op is)125grper keer??
of komt dit alles gewoon door het weer en een sprong??

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

oke dank je!!!

ik dacht ff vragen omdat ze toch ook al vrij vroeg op 4 flessen zat vandaar
dan blijf het verlopig nog maar zo!!!
zo lief flesje drinken ze bestudeert dan echt je hele gezicht

in principe denken de kinderartsen op deze manier:

(even vanaf 4 maanden he)
4 maanden of 5400-7400 gram = 5 flessen tussen de 160 en 200 cc
minimaal 800 cc maximaal 1000 per dag
5 maanden of 5900-8000 gram = 4-5 x 200 cc of 3-4 voedingen + 1 papfles.
6 maanden of 6300-8600 gram = 3-4 flesvoeding of 2-3 voedingen + 1 papfles
7 tot 9 mnd of 6700-9200 gram = 2-3 x 200 cc melk of 1-2 voedingen + 1 papfles
daarna werk je zelf naar 2 flessen net wat de behoefte is van je kind (zoiezo wel hoor maar dit schema is mij doorgegeven van de dietiste en kinderarts. dit betreft alleen de flesvoeding. als je toevallig het hele schema wil moet je even mailen dan stuur ik het wel door dan zit echt het totaal pakketje erbij en ik vind het erg handig)

[img]http://lilypie.com/pic/090617/Yqux.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m1.lilypie.com/n5BMp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Even iets anders Femke. We wachten nog op een foto van Kailani in babydoll! Is het nog gelukt?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ik sluit me helemaal bij Wil aan, 3 flessen op deze leeftijd is echt te weinig. Eigenlijk moeten ze zelfs nog 5 flessen hebben. Wij hebben Tim tot 5 maanden nog wakker gemaakt om 23.00 uur voor zijn laatste fles.

Met 7 maanden kun je beginnen met brood en dan vervalt de fles van 15.00 uur. Met 9 maanden kun je een toetje geven en overgaan op 2 flessen. Dit is in ieder geval wat ons CB adviseert. Maar goed ieder CB is weer anders in adviezen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

Inge mail mij die lijst ff als je wilt

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

oke doe ik straks moet even veel doen heb nu snel een glas drinken en moet dan door ivm opzichter morgen!!

[img]http://lilypie.com/pic/090617/Yqux.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m1.lilypie.com/n5BMp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

ik ben geduldig Inge

Liefs Michelle

ja mail hem mij ook maar!!
altyd wel handig heb hier ook een lijst van kind en gezin daar staat op
4/5maanden 4180+6 +groente OF fruit
5/6maanden 3
210+7 groente EN fruit
laatste keer bij kind en gezin zeiden ze dat ze groente en fruit mag hebben ze is bijna 7500gr en 66cm…
dus vandaar mijn vraag
maar ik wacht nog maar even dan… zolang ze de flessen wel nog leeg drink(soms blijft er een beetje over) maja heb ook niet altyd even veel honger denk ik dan maar

@rainbow:
hier gaat even een paar dagen alles doorelkaar
ik krijg het niet geregelt!!
maar hij komt eraan duurt even… (lang) hihihihi

@raibow hier is die dan!!!

nu dan…

Ik ben Rainbow niet, maar wil toch ff reageren. Wat een mooi en schattig meisje Femke!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

indd een schitterende foto en wat zal ze nog vaak kwaad op der haar zijn ik had het ook zo wat een crime maar wel heel mooi

Liefs Michelle

jaa die haren hihihi
gaat alle kanten op nu begint een beetje te krullen:D