4 maanden oud en oppeens veeeel honger

Hallo, mijn zoontje is 4 maanden oud en heeft sinds een week niet meer genoeg aan 6 flessen van 200cc per etmaal. Vandaag was het zo erg dat hij 6 flessen voor dat hij s’avonds om 19.00 uur ging slapen weg gewerkt had. Dat doet ie anders nooit. Ik weet me geen raad met de situatie omdat ik van het cb al eerder te horen kreeg dat hij max. 1 liter vocht per dag mag en hij met z’n 6 flessen zowieso al te hoog zat, en nu wil hij nog weer meer. Wat moet ik hier nu mee? Hij slaapt s’nachts niet door dus vandaar de 6 flessen per etmaal. ik heb vannacht 3 eetlepels rijstebloem door zijn laatste fles gedaan, en hij sliep nu wel door… En overdag deed ik vandaag elke fles twee friso schepjes rijstebloem erdoor, maar het lijkt of hij juist méér honger heeft dan wanneer ik het niet erdoor doe… Wat moet ik nou? Mischien al wat hapjes vaste voeding gaan proberen??? Wie heeft tips of goede raad, wat mag en wat mag absoluut niet…Helluupp
Mamaleilani

groetjes

hoi hoi
wat een probleem inderdaad zeg
maar hoe merk je dat ie honger heeft gaat ie na een fles huilen
of komt ie gewoon eerder???
mijn dochter is ook 4 maanden en die krijgt 6 flessen van 150
dus hij krijgt best veel hoor
misschien fruit tussen door dat mag nu ongeveer wel
wat zegt het cb ervan??
altijd maar rijstebloem erdoor is ook niet goed hoor
dan worden het van die ploffies
misschien is voeding voor hongerige baby’s een optie
of kijk het eerst nog ff aan omdat het nog niet zolang aan de gang is
gaat het misschien ook wel weer over
ben benieuwd??

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 3mnd

Nou dat probleem heb ik ook, want mijn dochter mag dus maar elke keer 110 cc, maar ze heeft gewoon honger dus heb voor de laatste voeding voor hongerige baby’s, maar dat mag ook niet baten voor de nacht en ik mag nog geen rijstebloem gebruiken, omdat ze pas 2 maanden is. Ik geef haar toch meer af en toe, want met die 110 cc redt ze het gewoon niet dus doe om en om 120 cc en de laatste voeding van 23 uur geef ik gewoon nog een scheutje meer. Als ze honger hebben, dan hebben ze honger, maar je moet wel even kijken inderdaad of het niet gewoon een sprongetje is ofzo want het is inderdaad wel veel als ik kijk wat Cloë van Nancy krijgt. Die zijn ongeveer even oud en die krijgt dan een stuk minder.
Liefs Natasja

quote:
Hallo, mijn zoontje is 4 maanden oud en heeft sinds een week niet meer genoeg aan 6 flessen van 200cc per etmaal. Vandaag was het zo erg dat hij 6 flessen voor dat hij s'avonds om 19.00 uur ging slapen weg gewerkt had. Dat doet ie anders nooit. Ik weet me geen raad met de situatie omdat ik van het cb al eerder te horen kreeg dat hij max. 1 liter vocht per dag mag en hij met z'n 6 flessen zowieso al te hoog zat, en nu wil hij nog weer meer. Wat moet ik hier nu mee? Hij slaapt s'nachts niet door dus vandaar de 6 flessen per etmaal. ik heb vannacht 3 eetlepels rijstebloem door zijn laatste fles gedaan, en hij sliep nu wel door... En overdag deed ik vandaag elke fles twee friso schepjes rijstebloem erdoor, maar het lijkt of hij juist méér honger heeft dan wanneer ik het niet erdoor doe... Wat moet ik nou? Mischien al wat hapjes vaste voeding gaan proberen???? Wie heeft tips of goede raad, wat mag en wat mag absoluut niet...Helluupp Mamaleilani

groetjes

mijn zoon heeeft het ecxact hetxelfde gehad ik zou voeding voor hongerige baby gaan kopen

angel

hoi,
wat geeft het nu als je zoontje inene meer wil drinken, gwoon geven, wie weet is hij even hard aan het groeien of wil hij wel een groente hapje
of vind hij de fles gewoon lekker, dan geef je hem toch gewoon wat water,
of smorgens een flesmet wat pap erin
kan best hoor die van mij had nooit genoeg ook niet met flesvoeding voor hongerige babies, hij dronk en dronk totdat hij groentehapjes kreeg toen hadden we een heerlijk kind
sterkte met je oplossing

quote:
hoi, wat geeft het nu als je zoontje inene meer wil drinken, gwoon geven, wie weet is hij even hard aan het groeien of wil hij wel een groente hapje of vind hij de fles gewoon lekker, dan geef je hem toch gewoon wat water, of smorgens een flesmet wat pap erin kan best hoor die van mij had nooit genoeg ook niet met flesvoeding voor hongerige babies, hij dronk en dronk totdat hij groentehapjes kreeg toen hadden we een heerlijk kind sterkte met je oplossing

je kunt ook weer te veel geven dan gaan ze weer spugen,die fruit en groente hapjes zijn een optie mijn zoontje was met 3,5 maand al aan het warm eten