Heb al eens een bericht geschreven over dat mijn zoontje van nu net 4 maanden niet uit de fles wilt drinken. Doet hij nu nog steeds niet. Ik heb totaal geen ritme. Hij slaapt veel te weinig zowel overdag als 'nachts. Wij moeten er wel een paar keer uit. Nu maken we hem niet meer wakker voor laatste voeding, omdat hij al zo weinig slaapt en hij toch wel wakker wordt. Ik leg hem elke keer aan 's nachts. Hij gebruikt mijn borst dus als speen. Wil geen speentje. Ook ben ik denk ik te soft, want kan hem niet horen huilen. Wou eigenlijk nog geen fruit/groente doen, maar misschien heeft hij het toch wel nodig. Wij willen slapen.
4 maanden en niet slapen
hallo,
En als je eens probeert vaste tijden aan te houden?? en bij eerste vermoeidheidssignalen op bed leggen. oogjes wrijven, gapen etc.
Als hij dan toch snel wakker wordt gewoon de reglemaat weer van voor af aan hanteren.
Mijn dochter wilde ook geen speentje en ad de eerste weken ook mijn borst als speentje. daarna begon ze op haar handje te zuigen en daarna te duimen.
Wij hebben haar wel ingebakert ivm onrustig slapen en steeds wakker.
succes gr gytha

Hoi,
Anne (23 week) wil wel drinken maar op het moment niet slapen.
Ik leg haar ook bij de vermoeidheidsverschijnselen op bed, maar
slapen ho maar.
Anne had vanmorgen om half 6 de fles en sliep toen weer verder
tot kwart over 7 en om 10 voor 9 gaf ze aan dat ze moe was.
Heb haar er net uit gehaald (half uur later).
Speen steeds uitspugen en brabbelen in bed.
Ze heeft hele rode wangen, maar vertikt het dus.
Ik geef Anne om 10 uur de fles en dan maar zien of ze wel wil gaan
slapen.
Het is ook wel gezellig beneden, maar Anne wil nooit zo lang
in de box.
Het ging altijd prima met de slaapjes, en sinds gisteren vertikt
ze het gewoon.
Echt korte slaapjes en vlug wakker.
Groetjes heleen. mamma van elke 2 1/2 en Anne 23 week
hoe herkenbaar!!! Madelief is ook sinds een week wat moeilijker met slapen. Ze is nu al driekwartier wakker en ligt dan vrolijk te brabbelen in bed. Ze kletst tegen alles in haar bed en lacht keihard. Slapen ho maar. Toch laat ik haar per slaapje minimaal 2 uur in bed. Af en toe bereng ik een speentje en zeg met redelijk strenge toon dat het nu genoeg is. Negen van de tien keer draait ze dan haar hoofd weg en slaapt weer voor driekwartier. Ook in de box is het gieren brullen, op de een of andere manier heeft ze ontdekt dat ze enorm veel geluid kna maken en helaas houdt dat niet op bij het in bed leggen… 's nachts slaapt ze wel van20.00 tot 07.00 uur aameen.
Dus misschien toch hard zijn en gewoon aangeven wat je wilt. Ze begrijpt je dondersgoed hoor… niet de woorden maar wel de toon. Bij ons werkt het na drie dagen perfect. Ze slaapt dus wel iets minder vast, maar weet dat ik haar niet zo 123 oppaak.
Succes!
Hoi,
Ja, leuk is dat he al die geluidjes!
Anne roept vaak aaaaa en dan heel hoog. Net een sopraantje.
En dan moet ze ook flink schaterlachen. Ze hoort zichzelf natuurlijk!
Het slapen ging wel goed vandaag.
Dacht eerst van niet.
Heb Anne om 10 uur weer op bed gelegd en ze ging gelijk slapen.
Was erg bang dat ze snel wakker was. Hoorde haar pas om half 1!
Kwam binnen en ze had haar oogjes half open, toen zag ze me en begon
te stralen.
Heb een schone luier gegeven en terug gelegd omdat ze nog moe leek
te zijn.
Helaas ze wilde niet meer.
Daarna van kwart voor 4 tot kwart over 5. Deze was niet zo
lang. Komt denk ik omdat we nog op visite waren geweest.
Half 7 fles en 7 uur gaan slapen.
Geen dag is hier gelijk!
Wel erg gezellig!
Groetjes Heleen