4 maand en slapen vraag

ons ventje is nu bijna 4 maanden oud… doet het hartstikke goed dus ik mag niet meer klagen (zal ik ook zeker niet meer doen)… wil alleen vragen om tips/ideeën

hij slaapt nu vrij veel vergeleken met eerst… wordt 's morgen tussen 7 en 8 wakker ligt dan heel de tijd te geeuwen waardoor hij dan tegen 9 uur al weer op bed ligt en slaapt die tijd ook tot half 12 -12 uur… krijgt dan de fles en gaat even in box spelen maar blijft geeuwen/ogen wrijven etc. teken van moeheid! maar als hij dan op bed ligt is het soms half uur soms klein uurtje en dan krijsen … niks is er dan meer goed… bed niet / box niet / speelkleed niet…

iemand nog idee hoe ik dit kan doorbreken ? dit is nu 5 dagen ongeveer zelfde ritueel…

moet ik hem toch langer uit bed houden na 12 uur of … ??? want als hij dan uit bed komt lukt het mij niet meer voor 19.00 uur om hem op bed te krijgen zonder dat hij gaat liggen huilen… waarschijnlijk slaapt hij in die andere momenten zoveel dat hij niet moe meer is (wat ik me ook wel kan indenken) maar… wat hij als hij het nergens naar zijn zin heeft? sprongetje kan natuurlijk ook…! maar dan nog ben ik nieuwschierig of iemand hier bekend mee is en hoe jullie er dan mee om gingen?

Misschien is ie wel aan 't rommelen om een nieuw ritme te zoeken?
Jens is op een gegeven moment van 12u naar 18u slaap gegaan per dag, waarom weet ik niet zeker. Waarschijnlijk omdat z’n type voeding was veranderd en hij geen pijn meer had.
Ik heb 'm toen ook een beetje begeleid met 't in een ritme krijgen. Half uurtje eerder wakker maken, of juist uurtje laten brullen. Is wel gemeen om hem zo in een ritme te forceren, maar hij had 't wel nodig, hij liep al wéééken te klooien, dus ik wilde wel. Daarna ging 't alleen maar van een leien dakje. Sindsdien is ie echt van de klok en daar waren we met z’n allen, incl. hijzelf, erg happy mee.

Maar ook Jens heeft een heel onrustig ritme gehad hoor, liep ik ook te mopperen dat hij maar telkens zo kort sliep en om de haverklap wakker was. Uiteindelijk bedacht ik me: dát is gewoon z’n ritme. En even later gooide hij 't wéér om, de flauwerik hahahaaha!

Doe wat jou goeddunkt. Elk kindje is anders, de een slaapt meer hazeslaapjes dan de ander. Komt vanzelf wel recht.

Ik herken dit wel van Morgan. Die slaapt ook tot elf uur ’ morgens of later. Dan de rest van de dag een ramp. Als ik mazzel heb dan om 4 uur weer slapen. En zeker niet in haar bed. Dan is het brullen tot de volgende voeding. Beneden wil ze nog wel eens dommelen dat wel.

Maar jij zei sinds Jens geen pijn meer heeft. Wat heeft hij als ik vragen mag? Want we weten sinds vanmorgen (dok geweest) dat Morgan heel stijf is in haar spieren. Tussen haar schouders zijn ze zelfs verkrampt en zij kan ook niet ontspannen. Gevolg is dat ook al slaapt ze zo lang en slaapt ze wel op de dag (ze slaapt beneden wel) ik altijd met een kind met kringen loop. Ze gaat woensdag naar de fysio en we hopen dat ze dan minder last heeft.

Groetjes,

Michèle

Tussen week 13,5 en 17,5 zit een periode van een sprongetje.

En als het een sprongetje is, dan zit er niks anders op dan te wachten tot hij weer lekker in zijn velletje zit. Proberen iets te doorbreken werkt alleen maar averechts.

Groetekes, Sje

zou je misschien in je titel iets duidelijker willen zijn , is handiger als iemand zoekt op slaap probleem baby 4 maand ofzo…

Michele,

Jens heeft Lactose Intolerantie, dat weten we dus zeker sinds hij 14 mnd is (toen pas ja). Hij heeft altijd erg veel buikpijn gehad na de voedingen, al sinds de kraamweek. Tekenen toen waren: zure melk (en veel!) opgeven, zure poepbroeken; soms poepte hij zelfs water, knalharde boeren, knalharde winden, temperatuurschommelingen, onrustig slapen, onrustig wanneer wakker, overstrekken, en zéér veel huilen (van de pijn uiteraard).
Na 5 maanden ben ik letterlijk ingestort en is er van 't CB uit éindelijk een keertje gekeken naar z’n voeding. Ik had al aangekaart dat hij enorme krampen had, maar zij zeiden dat 't normaal was. Gut ja, wat wist ik er verder van…
In de familie was bij 't zoontje van mijn neef inmiddels koemelkallergie geconstateerd en sinds die moppers van mij over Jens de ronde deden, werd er geopperd dat hij 't mogelijk ook had. Dus ik googlen… En ja, er kwam wel heel veel overeen. Niet alles, maar dat schijnt ook niet te hoeven.
Dus toen de wijkverpleegkundige zei dat ik óf Hypo Allergeen óf Omneo mocht proberen, koos ik voor Hypo Allergeen. Puur omdat ik dacht dat hij een allergie had. Verder had ik nog geen notie van andere voedingen hoor, anders had ik denk ik vast wel aangedrongen op Pepti.
Dus Jens aan de HA. Dat ging langzaam aan steeds beter! Hoeraaa, mijn kindje kon weer lachen! En slapen dat ie ineens deed… pfoe! Nu kwam 't deels ook omdat hij minder flessen kreeg. In die tijd ging hij over van 4 naar 5 flessen, dus ja, minder om te verwerken, dus minder buikpijn… logisch.
Maar goed, met die verandering was ik allang blij! Tot hij een maandje of 12/13 was… toen aten we witlof uit de oven lekker met ham en kaas en hij smulde er van! Vervolgens toetje toe, maar die kwam er met dezelfde vaart weer uit. Kennelijk had ie dus een bepaalde grens qua hoeveelheid zuivel. Toch vond ik 't niet normaal, dus naar de huisarts voor een verwijzing naar de kinderarts. Een vriendin van me heeft mij tussendoor gewezen op lactose intolerantie. Zij zei dat zij 't ook had in mindere mate. Dus ik weer googlen. Dit keer klopte 't plaatje 100%. De kinderarts heeft een poging gedaan 't uit te zoeken middels een ademtest. Dan krijg je een drankje met lactose toegediend en vervolgens moet je in een zakje ademen en wordt de hoeveelheid waterstof gemeten.
Deze test is volslagen mislukt, omdat Jens toen nog niet op verzoek kon blazen. Maar, stelde de kinderarts, omdat hij zo goed reageerde op sojamelk (wat hij intussen kreeg) en zo slecht op zuivel en die specifieke kenmerken vertoonde daarna, kon hij er van 90% zeker uitgaan dat 't Lacose Intolerantie is. Maar, zei hij, hij zal er vast overheen groeien.
Nu weet ik dus dat dat inmiddels nog niet veel verbeterd is en misschien gaat 't zelfs helemaal niet over, in zeldzame gevallen kan dat.

Wat 't nou precies is… bij Lacose Intolerantie kan je de lactose (melksuikers) uit zuivel niet (goed) verwerken, door 't (deels) ontbreken van de enzym lactase in de darmen (vandaar de flatulatie en diarree). Veel kinderen/volwassenen lopen dit op door een tijdelijke bacteriële infectie in de darmen en gaat dit weer over. Wat Jens heeft is erfelijk, kán over gaan, maar ik betwijfel 't.
De oplossing bij Lactose Intolerantie is soya voeding. Gelukkig is er tegenwoordig ook Soya-baby(poeder)melk van Nutrilon, maar ja… hád ik dat maar geweten… Voor de tweede, die nu onderweg is, ben ik er iig op voorbereid!! Heb nu de ervaring.

Maar goed… sorry voor 't offtopic verhaal, hahahaha!

Dank je voor je verhaal. Morgan heeft namelijk ook pijn, maar geen intollerantie of allergieen. Morgan krijgt wel AR voor het spugen, maar hoogst waarschijnlijk geen reflux. Volgens het CB zou het komen omdat ze te onrustig is dus we moesten maar naar de Fysio. Dat klopt ook wel Morgan is heel onrustig.

Maar goed omdat het CB de vorige keer ook reageerde van het eerste en je moet niet zo zeuren en wij volgens hun op eigen initiatief toch wel AR zouden gaan gebruiken zijn we even naar de huisarts gegaan. Het CB had ons namelijk ook omneo aangeraden. Dat zou de oplossing voor alles zijn inverband met het Johannespittenmeel. Alleen na onderzoek op de nutriciasite van mij leerde dat dus niet in Omneo zit. Omneo is verzwaard zodat ze langzamer drinken, alleen het houd niet binnen. Gevolg giga spugen nog en spuitluiers. Dus zelf besloten voor AR en nu minder spugen maar wel pijn.

Volgens de huisarts is ze niet zo zeer onrustig, maar ze zit vast. Haar spieren zitten vast en ze heeft knopen tussen haar schouders. Ze vertijfd ook af en toe helemaal en je kan bijvoorbeeld haar voeten niet te ver naar haar schouders duwen. En bij ons komt aan beide kanten spierproblemen voor. Dus daar weer erferlijkheid. Woensdag is de eerste keer dus op hoop van zegen. Morgan slaapt trouwens wel al meer dan voor de AR. Nu alleen nog rust in haar slaap brengen want dat heeft ze nu ook niet.

Groetjes,

Michèle

hoi Michéle

misschien een idee om met haar naar de osteopaat te gaan… werkt sneller dan fysio… is mijn mening! maar je moet je eigen gevoel volgen hoor…

een osteopaat moet jezelf inschakelen en de huisarts zal je hier nooit naartoe verwijzen … reden waarom moet je mij niet vragen maar dat werkt erg langs elkaar heen… de symptomen die jij noemt zijn erg herkenbaar voor een osteopaat! weet niet hoe oud je dochter is? hoe jonger hoe beter en hoe sneller de handeling. als je het ga doen moet je gewoon zelf rondkijken in je buurt of er iemand is die osteopaat gecertificeerd is en vragen of je eenmalig langs mag komen… 99% kans dat ze je kan helpen!

baas: je hebt gelijk … had ik helemaal geen erg in … maar met die zoekfunctie is dit natuurlijk een shit titel… SORRY zal er volgende keer erg in hebben!!

sje: als je kind in deze periode in een sprongetje zit duurt dit dan ook 4 weken of moet het ergens in die 4 weken plaats vinden?

Hey michele,

ja idd, een ostheopaat heeft je kindje vaak beter baat bij. Geen arts zal je idd daar naar toe doorverwijzen, omdat 't nooit wetenschappelijk is bewezen dat 't effect heeft. Dit omdat er met kindjes onder de 1 jaar niet geexperimenteerd mag worden. Dus in hun ogen is 't een “kwakzalver”.
Desalnietteplus doet hij/zij erg goed werk en hebben er stiekem toch ENORM veel kindjes baat bij!!

Gr. Marla

We kunnen aanstaande woensdag al terecht bij de fysio. Niet dat ik niet open sta voor een osteopaat, maar Morgan is erg gevoelig voor nieuwe dingen en prikkels. Dus we willen een ding tegelijkertijd en deze afspraak staat nu al. Baad het niet dan schaad het niet. Ik moet wel zeggen dat ik zelf ook moeite heb met ontspannen en fysio bij mij ook altijd geholpen heeft. En we merken wel dat als we haar warm houden ze minder last heeft. Dus soms een extra vestje aan helpt al heel erg.

Morgan is vandaag precies 2 maanden.

Groetjes,

Michèle

Heel veel succes dan met je meidje!! 't Is natuurlijk niet zo dat ik anti-fysio ben hahaha, tuurlijk niet!
Hoop dat ze gauw haar rust vind!

Mijn mannetje was ook zo onrustig, ook na verandering van spijs, hihi, 't is ook z’n temperamentje . Heeft ie van z’n mama

Het duurt geen 4 weken, het vindt ergens in die periode plaats. Het ene sprongetje duurt een paar dagen, met het andere sprongetje zijn ze langer bezig. Maar net hoeveel indruk de laatste ontwikkelingen gemaakt hebben en hoeveel tijd ze nodig hebben om die allemaal te verwerken.

Groetekes, Sje

bedankt voor je reactie sje… dacht oei dat wordt 4 weken pittig… maar een sprongetje is verder wel te overzien… ik zie het altijd maar als een vooruitgang in zijn ontwikkeling … en die zie je goed… hij begint nu beetje te brabbelen en spullen te pakken… LEUK!