4 flessen of 5?

Kane is 18 weken en drinkt nog steeds 5 flessen v 200 ml. Ik vraag me af hoe ik merk aan hem dat ik over kan gaan op 4 flessen en groente of fruit kan gaan geven… Vind het maar moelijk de voeding bij de eerste…

Graag advies…

groetjes een onzekere mama

joyce Kurstjens-huber

Lastig he?
Lenna is 16 weken en ik mag over op 4 flessen. Ik kijk altijd gewoon per dag hoe het loopt. De ene keer komt ze om 7:00 en drinkt ze netjes om de 4 uur, dan krijgt ze 4 flessen, de laatste om 19:00 en dan naar bed. Als ze haar 4e voeding bijvoorbeeld om 18:00 krijgt, maak ik haar om 22:00 nog wakker voor een fles, omdat ik het anders te vroeg vind (meer dan 12 uur tussen de voedingen is niet goed). En groente/fruit… mag eigenlijk al vanaf 4 maanden… als ze het van het CB nog niet adviseren en hij lijkt tevreden met zn flessen zou ik nog even wachten. Maar kan al wel natuurlijk, zou gewoon op je gevoel afgaan.

Groetjes Elly

Heb je dan 5 flessen van 180/6 of 200 ml water.
Dion is nu 22 week en krijgt 4 flessen 210/7. Vanaf 3 maand zat hij al op 4 flessen omdat hij aan de 5de niet toekwam. Hij krijgt nu nog geen bijvoeding hier wacht ik mee tot hij 6 maand is. Vanaf 4 maand mogen ze bijvoeding. Sommige kinderen kijken het eten dan al uit je mond en doen hun mond open als jij aan het eten bent dit kan een teken zijn dat je kindje er aan toe is. Maar fruit vervangt geen fles en een klein beetje groente ook niet. De keuze is natuurlijk aanjezelf om nu al te beginnen met bijvoeden. De reden dat ik wacht tot 6 maand is dat de kans op allergie kleiner kan zijn en Dion zijn darmen rommelen al hoewel hij hier geen last van heeft.
Als je begint doe dan een paar dagen achter elkaar hetzelfde zodat Kane kan wennen aan de smaak en je ook kunt zien of hij er tegen kan wat hij op dat moment krijgt.