4 dagen koorts maar vrolijk

Hoi,

Ik heb een vraagje.

Mijn dochtertje van 21 maanden heeft nu 4 dagen koorts, gister en eergister was het 39.4 en vandaag 38.5. Hier is het de eerste dag ook me begonnen. Ze is ook heel verkkouden, loopneus. Verder is ze wel goed te pas, eet en drinkt wel goed.

Nu is mijn vraag wat ik moet doen, Moet ik de huisarts bellen omdat ze toch al wel 4 dagen koorts heeft, wat overigens ook nog op kan lopen vanavond. Of gewoon nog even aan kijken omdat ze verder wel speelt en vrolijk is. Wat zouden jullie doen. Ze oogt niet heel ziek. ja ze is wat hees omdat ze verkouden is en kan niet zo goed door haar neusje ademen. Ik gebruik al neus druppels/zoutoplossing.

Ik hoor graag jullie mening.

Al vast bedankt.

Groetjes Spruit

Heel lastig die situaties. Hier nl ook regelmatig voor koorts naar huisarts geweest maar… ze doen er weinig of niks aan. Vooral niet als je dochter ook al verkouden is dan gooien ze het op uitzieken…

Ik zou toch nog even het weekend afkijken en hopelijk neemt de verkoudheid af… en de koorts ook. Mocht je echt twijfelen en denken dat er ergens een onsteking zit dan toch nog even bellen evt in het weekend de huisartsenpost waarnemen.

Ps: hoe reageerd ze op zetpillen? Geef deze er gerust 3 per dag zodat het de druk wegneemt van pijn of koorts. Hier werkte dat vaak goed.

Gewijzigd door - mini-boy op 17 Sep 2010 15:40:09

Grote kans dat het morgen over is. Ik zou het nog even aankijken en dan desnoods morgen de huisartsenpost bellen voor overleg of je het over het weekend heen mag tillen.

Als ze morgen onder de kleine rode puntjes zit op hoofd, romp en armen, dan heeft ze de zesde ziekte. Die begint met 3-4 dagen koorts waar ze niet vervelend van zijn (maar meestal wel lusteloos) en als de koorts weg is, hebben ze die uitslag.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 17 Sep 2010 17:08:17

Zolang je kindje goed drinkt en helder is, zou ik bij (niet te hoge koorts ) ook nog even aanijken. Maar mijn motto is voor mezelf dat je als je je echt zorgen maakt, je altijd even je ha moet bellen. Daar is zo iemand tenslotte voor
Beterschap met de kleine!

Hoi,
Bedankt voor jullie reacties.

Ze heeft vanavond wel goed gegeten en drinkt wel redelijk, kan beter maar nog wel goed genoeg denk ik.

De koorts is wel gestegen, was vanavond toen ik haar naar bed bracht 39.5.

Ze heeft de 6e ziekte al gehad.

Ze is erg verkouden, dat heeft ze wel vaker maar dan niet zo’n koort er bij en ook niet zo lang. Is nu de 4e dag.

Ze heeft ook al 2x longontsteking gehad, en daarvan 1x in het ziekenhuis gelegen. En heeft last van bronchitus.

Nou ik hoop inderdaad dat het morgen over is. En anders ga ik dan wel even de h.a post bellen.

Groetjes Spruit

Zakt de koorts goed met paracetamol? Zoniet, dan is de kans groot dat ze een bacteriële infectie heeft. Een blaasontsteking bijv.

Misschien is het geen verkeerd idee om haar urine even te laten checken.

Groetekes, Sje

Hoi Sje,

ik heb haar gister aan het eind van de middag sinaspril gegeven en haar temp was toen gezakt naar 38,0. Niet heel erg laag dus.

Ze heeft wel als ik haar verschoon af en toe een beetje geel in de luier en dan is het geen plas en soms beetje slijm. Kan dat wat betekenen.

Nou ze ligt nu lekker te slapen. Kan wel moeilijk ademen, ivm verkoudheid.

Kijk morgen wel hoe het gaat.

Spruit

Hoi,

Nou vanmorgen was ze koorts vrij, maar nu gaat de temp al weer wat omhoog. Nu is het wat verhoging. 37,7. Het stijgt dus wel weer wat. Ze is wel wat minder vrolijk dan gister vind ik, sneller huilen.

Ze ligt nu in bed, lekker te slapen.

Hoi Spruit, hoe is het nu met jullie ukkie ? al weer opgeknapt ?

Hier is onze kleine ziek, sinds vrijdag was hij al niet lekker en vanaf zaterdag steeeds van die koortspieken … het ene moment is hij levenslustig en het andere is hij hangerig en bloedheet en heeft dan 39 koorts, hij is ook erg verkouden en ik heb het nu ook sinds maandag.

Groetjes

Lilypie Second Birthday tickers

Is je kleintje weer de oude inmiddels?
Ik hoop het!!

Hoi,

Even weer een berichtje.
Ze heeft geen koorts meer gelukkig. Maar is wel erg verkouden en moet af en toe flink hoesten, ze heeft denk ik weer last van bronchitus. Af en toe hoor ik haar ook wat piepen.(longen)

Geef haar nu bisolvon en neuspray.

Maar ze is wel weer erg vrolijk, gelukkig. Af en toe heeft ze nog wat verhoging.

Er zijn ook wel veel kindjes ziek, er heerst denk ik weer wat.

Groetjes spruit

Gewijzigd door - spruit op 15 Dec 2010 10:20:31

Ja mijn twee meiden zijn ook snipverkouden ( echt donkergroene snottebelletjes) dus het is ook echt de tijd nu met de "r"in de maand! Ik heb ook de luuf alweer veel gesmeerd!

mijn zoontje had het ook en had hem vorige week 2 daagjes thuis gehouden van het KDV en vrijdag ging het wel weer met hem dus bracht ik hem weer naar het KDV en toen bleek dat er meer kindjes het hadden en er moesten kindjes opgehaald worden omdat ze koorts hadden.
Beterschap met de kleintjes

[img]http://lb2f.lilypie.com/pcrMp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />