4 dagen koorts maar verder niet echt ziek

Hoi,

Mijn zoontje heeft sinds gister buikpijn. koorts en af en toe hoofdpijn.
Vandaag is de koorts wat gezakt maar hij heeft het over buikpijn, vooral als hij loopt, kan hij niet zegt hij, niet te lang. Wijst naar zijn rechter zij. Hoe gaat het verloop van blindedarm ontsteking.

Hij is niet heel erg ziek. Maar wil gewoon liggen, tv kijken, niet veel eneregie. Als hij ligt zegt hij er niks van. Hij wil ook extreem veel drinken, en minder eet lust.

Heeft iemand ervaring met blindedarm onsteking.

Mijn zoontje is 4.

Gewijzigd door - spruit op 17 Jul 2011 22:49:22

De koorts is toch niet weg, 39.1
Hij had het net ook over duizelig.

Nou we kijken het wel even aan. Zo lang hij nog gewoon tv kan kijken lijkt het mij niet heel erg.

hoi Spruit,

ik heb zelf een blindedarmontsteking gehad , met kinderen heb ik geen ervaring hiermee.
Idd. bij blindedarmonts. heb je meestal koorts erbij.
Dat vroeg de h.a als eerste aan mij (het is voor mij alweer een hele tijd geleden in 1996)
had vooral ook pijn aan de rechterkant (blindedarm zit ook rechts)

Het lijkt mij heel verstandig om toch de ha. of evt. HAP te bellen en langs te komen.
Nogmaals met kinderen heb ik niet de ervaring alleen als volwassene dus wel.
Een bl. ontst. kan accuut worden he, en dan moet je vaak met spoed geopereerd worden, kan hoeft natuurlijk niet, want ikzelf heb een chronische b.o. gehad.
Ik werd nl. vanuit zkh. weer naar huis gestuurd omdat bezinksel (meten ze met bloedprikken) waarden niet op een b.o. wezen…
Maar als de pijn ondraaglijk werd, moest ik terugkomen.
Dit was ook het geval.
weer gemeten op waardes en weer normaal.
Toen hebben ze besloten nachtje in zkh. te blijven en volgende dag aanzien.
Dit werd niet beter, ik werd zelf voor de keuze gesteld : of niet of wel opereren, en heb toen besloten de blindedarm er maar uit te halen.
(werd gek van de pijn)
Na 4 dagen toen nog zkh. mocht ik weer naar huis.
Tegenwoordig gaat het geloof ik nog maar over 1 nachtje wat je moet blijven.
Moet je zien wat er in 15 jaar weer veel veranderd is.

Beterschap met je zoontje!
gr. mama van2 kids

Ik zou de HAP even bellen voor een check. Want stel dat het een blindedarmontsteking is en dat ding staat op knappen, is het linke soep en moet je zsm naar het ziekenhuis. Dus dan kan je maar beter zeker weten of het dat is of niet.

Groetjes,
M

Hoi,
Bedankt voor jullie reacties.

Hij heeft het nu niet meer over zijn buik. Gelukkig!

Wel hoofdpijn en duizelig. Gelukkig net wel een beschuitje gegeten. Hij had verder namelijk nog niks gehad. Word je ook niet fitter van.

Misschien is het gewoon een griepje.

Spruit

Hoi spruit,

fijn dat het beter gaat met je zoontje!

gr. mama van 2 kids

Hoi,

Nou mijn zoontje is weer helemaal beter. Wat zitten die kinder-lichaampjes tot gek in elkaar. Zo kunnen ze best wel ziek zijn en de volgende dag is er niks meer aan de hand. Hij zei tegen mij, Ik ben niet meer duizelig, lief toch.

Nou wens iedereen een fijn weekend!

Denk dat het vakantie spanning was.

Groetjes Spruit

Gelukkig is hij weer beter! En inderdaad, het ene moment doodziek en het andere moment weer kiplekker. Fijn weekend ook voor jullie!

Groetjes,
M

Hoi

Nou vandaag alleen nog wat koort, 38.6. Niet zo hoog dus. Maar hij heeft heerlijk gespeeld en af en toe even moe. Maar goed gegeten. Morgen fit weer op en naar school. laatst weekje en dan vakantie.

jullie nog niet vakantie dan?
Hier hebben de kids er al 2 weken op zitten!!
succes nog de laatste week!
gr. mama vna 2 kids

Hoi,

Nee nog niet. Mijn zoontje heeft donderdag zijn laatste schooldag en dan vakantie, en dan gaan we ook lekker weg.

Nu ging ik net even kijken bij mijn zoontje en hij voelde wel weer erg warm, de koorts was wel weer wat gestegen.39.1

Als hij morgen nog koorts heeft bel ik denk ik wel even de huisarts. Hij is verder wel vrolijk en speelt en eet en drinkt wel. Maar toch 5 dagen koorts?? weet ik niet of dat goed is.

Groetjes spruit

Zou het de zesde ziekte kunnen zijn? Dat is ook koorts en verder niet heel ziek zijn. Meer lusteloosheid eigenlijk.

Kan goed dat-ie morgen onder de kleine rode puntjes staat. Als dat zo is, dan is het de zesde ziekte.

Verder, kan het ook “eindeschooljaarsmoeheid” zijn. Zo noem ik dat altijd hier. Heel veel kinderen hebben last van de laatste loodjes op school. Onze meiden hebben allebei vorige week een paar dagen van verhoging, oorpijn, buikpijn etc. gehad. Puur oververmoeid. Ze hebben het elk jaar in een van de laatste weken voor de zomervakantie.

Wat betreft die buikpijn: kleine kinderen kunnen heel moeilijk pijn lokaliseren. Dus zeggen ze heel makkelijk buikpijn, als ze willen laten weten dat ze ergens pijn hebben. Dus als een kindje zegt buikpijn te hebben, hoeft de pijn niet letterlijk in de buik te zitten.

Heb je paracetamol gegeven? Zo ja, zakte de koorts goed met paracetamol? Als dat zo is en hij heeft iets onder de leden, dan is het een virus. Zakt de koorts niet of niet genoeg, dan is de kans groot dat-ie een bacteriële infectie heeft (oorontsteking, urineweginfectie o.i.d.) en moet-ie antibiotica krijgen.

Sterkte met de kleine man.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 17 Jul 2011 23:19:26

Weet niet hoe oud je zoontje is?
Hier hebben ze ook max. wel eens 5 dg koorts gehad, net wat jij zegt met tussenpozen, denk je dat het beter gaat, zijn ze een dag later weer ziek met koorts.
Idd wat Sje zegt, met pcm kijken wat dan gebeurt.

Succes en alvast een hele fijne vakantie,
waar gaan jullie naar toe?
gr. mama van 2 kids

Hoi,

Vandaag koorts vrij, de hele dag. Gelukkig.

Wij gaan naar Kroatië. en daar hebben we heel erg veel zin in.

Hij heeft “nog” geen vlekjes.

Mijn zoontje is 4 jaar.

Hij lag vandaag wel erg op tijd in bed en sliep eigenlijk meteen. Dus wat Sje zegt kan ook erg goed, moe, vermoeid en denk ook vakantie spanning.

Groetjes Spruit