4 dagen diarree + pijn aan oortjes Update!

Mijn dochtertje heeft nu al 4 dagen diaree, niet echt hele luiers vol, maar toch wel 2 behoorlijke volle dat haar rug en nek en alles vol zit (jakkie…) en de rest nog een stuk of 4, maar dat zijn dan kleintjes, de moeite niet, meer een natte scheet zeg maar haha. Daarnaast grijpt ze al een paar dagen steeds naar haar oren. Nu zijn we gisteren dus toch maar even naar de ha/post gegaan omdat ze ook heel erg jengelig werd, maar deze zegt dat de oortjes wel wat rood zien,maar nog niet ontstoken zijn. Moest het nog even in de gaten houden. Gebruik nu otrivin neusspray op advies om haar kno-wegen open te houden en heb het idee dat het wel wat beter gaat. Ze pakt nog wel naar haar oortjes soms, maar speelt verder vrolijk door dus volgens mij is het niet zo erg meer. Die ontzettend dunne luiers blijft ze alleen houden, was vandaag dag 5. Heeft iemand enig idee of het met elkaar te maken kan hebben? dunne broeken en oorpijn bedoel ik? Ben ik vergeten te vragen aan de ha?

mama1980

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/pg2pp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - mama1980 op 30 Oct 2010 11:03:03

Dunne broeken en oorontsteking / oorpijn gaan hand in hand samen met tandjes krijgen.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Ja daar moest ik ook gelijk aan denken, tandjes.
Zolang ze nog genoeg drinkt en plast en geen koorts heeft is het volgens mij niet zo erg die diarree, maar ik ben natuurlijk geen dokter.

Ja dat zou best wel eens kunnen, al dacht ik dat vorige week, voor de oorpijn begon, omdat ze zo slecht sliep en veel zeverde. Dat is dus nu eigenlijk weer helemaal over terwijl er nog geen tandje is doorgekomen,maar heeft dus plaatsgemaakt voor de diaree en de oorpijn. We wachten gewoon maar even af. Ze drinkt dit keer gelukkig gewoon goed.

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi mama1980 ik had laatst ook de HA gebeld omdat Joaquin 2 dagen alleen maar huilde en naar zijn oortjes greep, maar de ha zei dat oorontsteking vanzelf over gaat bij jonge kindjes. Dat het na een dag of 3 weer over zou moeten zijn zo niet moest ik terugkomen. Hij is gelukkig weer beter nu maar het zou ook tandjes kunnen zijn inderdaad want ik zag gisteren ineens dat het tandvlees opgezwollen en rood was, maar Joaquin heeft hierbij nooit diaree.
Ik heb gelezen (dus zijn niet mijn woorden) dat diaree bij doorkomende tandjes een fabel is/achterhaalt en dat diaree altijd wijst op een bacterie of virus… wilde ik je even laten weten. Hoop dat het alweer beter gaat!! Groetjes

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Ik spreek het artikel tegen!!! Diaree is bij doorkomende tandjes echt geen fabeltje, now way… je moet Jaspers luiers eens zien… echt tandjespoep, en elke keer weer voordat er een nieuwe tand doorkomt. Momenteel zitten we met het doorkomen van de hoektanden en opnieuw vieze luiers tot in de nek!

Moest ook meteen aan tandjes denken toen ik je verhaal las en oorpijn kan daar ook heel goed bij horen. Kan best even duren voordat je echt een drukkend tandje ziet verschijnen. Gelukkig is ze zelf weer vrolijk aan het spelen!

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Hahaha mama van Jasper dat kan! Ik heb het op internet gelezen en in het Oei ik Groei boek. Ik kan het niet tegen spreken omdat Joaquin geen tandjespoep heeft bij doorkomende tandjes. Als ik zijn tandjes niet zelf op merk, zou ik het niet eens weten hihi. Maar ik vind het ook wel logisch klinken dat diaree een bacterie of virus is wilde toch ook deze kant eens aankaarten. Maar kan me van jou dan ook weer heel goed voorstellen dat het voor jou wèl zo is!

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

@Ghishart; Ja klopt, ik zag het ook in het oei ik groei boek. Er gaan zat virussen rond met dit herfstige weer en daar kan diaree heel goed bij horen. Inderdaad goed om dat ook even in de gaten te houden.
Wat heerlijk overigens dat je kleine geen last van de tandjes heeft! Bij Jasper is het altijd drama… onrustige nachten, kwijlen kwijlen kwijlen en een hoop vieze zure luiers waar z’n billen vuurrood van worden Van mij mogen al die tanden en kiezen gauw doorkomen…!

@mama 1980; Hoe is het nu met je dochtertje? Beterschap voor haar!

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

@mama van Jasper, Ze is gelukkig niet ziek , speelt vrolijk en heeft volgens mij ook geen oorpijn meer, maar die dunne broeken blijven. Ik denk idd dat het ook met de tandjes te maken heeft al zie of voel ik nog geen nieuwe doorkomen. Maar wat je zegt idd, die rode billen!! Is niet meer tegen op te smeren. zo zielig. Als ik ze schoonmaak met billendoekje gaat ze gewoon huilen omdat het prikt. Heb nu betadine zalf ipv sudocreme en dat werkt iets beter heb ik me laten vertellen. Hoop ook idd dat het snel over is.

mama1980

Anders moet je tijdelijk even ongeparfumeerde of mildere billendoekjes kopen? Zwitsal heeft hele fijne doekjes: Sensitive. Daar zit ook olie in, dus extra zacht en verzorgend voor de billen!

Iedereen zegt trouwens wat anders over de link tussen diaree en tandjes. Moet je lezen wat er op de site van Zwitsal staat:

“Waarom reageren babybilletjes op het krijgen van tandjes?
Één van de tekenen van het doorbreken van tandjes is dunne ontlasting. Deze dunnere, zuurdere ontlasting kan leiden tot luieruitslag. Let er tijdens de periode van het doorbreken van tandjes extra op om de billetjes preventief in te smeren met een beschermend laagje zinkzalf.”

@ mama van Julian, Nou, dat kan niet missen dan zo te lezen! Heb idd ongeparfumeerde doekjes gehaald en moet zeggen dat die betadine zalf idd erg goed werkt. Blijft als een dun, vettig laagje op de billen en trekt er niet meteen in zoals de meeste andere zalf/creme dat doet. Nu nog wachten op het tandje…

mama1980

hmmmm… ik weet het ook even niet meer.
We zijn nu een weekje verder. na mijn laatste reactie leek alles voorbij. Geen oorpijn meer, geen dunnen broeken, maar ook nogsteeds geen tandjes. Ik dacht nou ja, misschien toch een virusje geweest ofzo, maargoed, Ze was weer beter. Tot gisteren! Ineens weer heel veel poepbroeken, zo’n 5 of 6 per dag. Kan nou niet zeggen dat het diarree is, maar gewoon heel veel. Vraag me af waar het vandaan komt zeg maar Nu heeft ze daarbij ook ineens helemaal geen eetlust meer. Haar flessen drinkt ze leeg, maar groente of fruit wil ze echt niet. Dan is het huilen en wegduwen. Gisterenavond had ze ook koorts, die nu overigens weer weg is. Ze oogt verder ook niet ziek alleen was ze gisterenavond toen ze koorts kreeg wel wat sipjes en huilerig. Wat zou het toch kunnen zijn?

mama1980

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/pg2pp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - mama1980 op 30 Oct 2010 11:05:29

Nou, vandaag weer geen hap fruit op, geen hap groente, geen extra slokje drinken, alleen haar flessen= ongeveer 500 cc samen, die dronk ze wel leeg!!! Ik snap er niks meer van. Ze kwijlt sinds vandaag wel weer erg veel en dus weer diarree. Zouden het dan toch tandjes zijn? Maakt me niks uit dat ze even wat minder eet, maar ik maak me alleen zo’n zorgen om het vocht, omdat ze daarmee een paar maandjes geleden eens in het ziekenhuis beland is. Maar toen dronk ze helemaal niks en nu igg haar flessen nog. Konden ze maar praten…

mama1980

Demi heeft ook 5 dagen achter elkaar diaree gehad (heel soms dikke ontlasting er tussen)
ook 5 a 6 poepluiers op een dag
eten doet hij wel gelukkig en drinken ook, heel eventjes 2 daagjes last gehad van luieruitslag, gelukkig weer over.
al 3 dagen geen diaree meer, vandaag weer 3 poepluiers, gelukkig dikke ontlasting.
wel slaapt hij veel, na 1 a 1 1/2 uur weer slaap, voor de rest aktief.
hier ook nog geen tandjes door gekomen
weet het ook niet, ik hou het nog wel in de gaten,
groetjes x

De aanloop nar tandjes kan erg lang duren. Dan hebben ze een paar dagen last en dan weer niet, ze hebben alleen wel pijn al is er nog niets te zien. Maar als je het niet vertrouwd gewoon naar de ha gaan.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

nou, ik weet eindelijk wat het was hoor. Inmiddels is mijn dochtertje gelukkig weer beter, maar kreeg gisteren op et kdv een infobrief. Veel kindjes hadden diarree gehad en wat koortsig geweest. Daarna kregen de meeste ook pukkeltjes of zelfs blaasje in en rond de mond. Dit heeft mijn dochtertje slechts heel licht gehad, paar rode bultjes op haar kin en op de handjes dus dacht er niet zo veel van. Het blijkt de voet- hand- en mondziekte te zijn geweest! Had daar echt nog nooit van gehoord. Zat uitleg van de GGD bij dus deze maar even goed doorgelezen. Is ook gewoon een van de vele virussen die kindjes kunnen krijgen en is erg besmettelijk dus zowat het hele kdv had het! Weet dus nu igg wat het waarschijnlijk is geweest.

mama1980