4,5 maand laatste fles al weglaten?

Hallo allemaal,

mijn zoontje is 4,5 maand. Hij krijgt nu nog steeds 5 voedingen om 7uur, 11 uur, 15 uur, 19 uur en 22.30/23.00 uur. 's morgens krijgt hij rond 9.30 een fruithapje. Nu moeten we hem echt wakker maken om 23 uur. Hij drinkt zijn flessen wel leeg. Op het cb gaven ze aan dat hij echt tot 5 maanden de laatste fles moet hebben. Nu is hij echter al 3 nachten aan het spoken. We maken hem wakker voor zijn laatste fles en dan is hij echt boos, maar drinkt hem dan slapend op. Rond 1 wordt hij dan weer wakker, 4 uur, 5 uur enz. We geven hem dan zijn speen en dan slaapt hij weer verder. Normaal gesproken sliep hij tot ong. 7 uur, maar nu de laatste dagen ineens niet meer. Hij slaapt overdag ook alleen maar hazeslaapjes. Ik zit nu te denken om hem rond 20 uur een papfles te gaan geven en hem dan de nacht in laten gaan. Ik heb nl het idee dat hij van slag is, omdat we hem laat wakker maken. Of zou het komen dat hij de laatste dagen ineens heel veel indrukken opdoet.

Wie herkent er iets van mijn verhaal?

Liefs Debora

Hij zit middenin een sprongetje! Dat verklaart het slechtere slapen en het van slag zijn. Dat zou vanzelf weer beter moeten gaan als het sprongetje voorbij is. Heb je het oei-ik-groei-boek al? Echt, geen miskoop.

En nou kan het ook meespelen dat hij het vervelend vindt om wakker gemaakt te worden. Wat je kan doen is hem om acht uur 's avonds een voeding geven en dan maar zien hoe laat hij komt. Komt hij 's nachts, dan wel voeden. Michele van dit forum heeft dat met haar dochter ook gedaan en ineens sliep ze door. Had ze ook geen laatste fles meer die ze moest afbouwen, haha.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Yep de Morganmethode is dat, werkte perfect. Wij maakte haar ook niet meer wakker want mij ook meer slaap opleverde want ik had er al een paar uur opzitten dan en inderdaad ineens sliep ze door. Ik moet wel zeggen dat ze toen ook voldoende bijvoeding kreeg want met 4 maanden hebben we dit ook al eens gedaan en toen sliep ze ook door, maar werd ze op de dag heel erg hongerig. Dus weer wakker gemaakt om 22.00 en met 5 maanden zijn we daar weer mee gestopt. Met 5.5 maanden waren we de 5e fles helemaal kwijt en inderdaad zonder afbouwen. Ik moet wel zeggen dan Morgan ook zelf een fles begon te weigeren. Alleen had zij voor de fles van 10 uur 's morgens gekozen dus we hebben even gebogen om dat de fles van 22.00 te laten zijn.

Maar met sprongen is mevrouw ook vervelend hoor. Ik zie ook al weer op tegen die van 8 maanden. En die komt er aan…

Groetjes,

Michèle

Tim heeft altijd dezelfde drinktijden gehad. Wij moesten hem ook altijd wakker maken voor de fles van 23.00 uur. Ook hier gaf het CB het advies dit tot 5 maanden te doen. Na de 5 maanden zijn we gestopt met wakker maken en sliep hij ook gewoon de nacht door.

Zou idd best kunnen zijn dat hij nu in een sprong zit en daardoor wat slechter slaapt en drinkt.

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker

Hoi hoi,

wat fijn dat jullie zo snel reageren zeg!! Super bedankt.

Yoni krijgt 's morgens een fruithapje en daar eet hij al heel goed van. Ik zal dus vanavond eens proberen om rond 20 uur een papfles te geven en dan zien we wel.

Het is eigenlijk best aandoenlijk om te zien. Meneer is om 12.30 naar bed gegaan. 13.00 weer klaarwakker, lachend in zijn bedje. Na even zelf te hebben laten spelen, maar mee naar beneden genomen en op zijn speelkleed gelegd. Om 13.30 weer jengelen en in zijn ogen wrijven. Dus weer zijn bed in en nu slaapt hij alweer prinsheerlijk hahaha. Ben benieuwd voor hoelang!

Tijdens een sprong blij zijn met alles!

Groetjes!

Jullie zijn net door de 8 maanden sprong heen he Mriek? Was die zwaar???

Groetjes,

Michèle

Hoi Debora,

Mijn zoontje is ook 4,5 maand. Wij geven nu sinds ongeveer 3,5 nog 4 flessen. Wij moesten Dani ook steeds rond 23.00 wakker maken en ik had het idee dat hij ook zonder deze fles zou kunnen. Dit dus uitgeprobeerd en dat ging prima. Hij krijgt nu 4 flessen van 210 + 7 scheppen. Sinds gister zijn wij begonnen met een paar hapjes fruithapje, maar dat stelt nog niet veel voor.

Hier trouwens volgens mij ook een mannetje diep in een sprongetje…tenminste dat hoop ik wat hij is af en toe echt niet te genieten…wel afgewisseld met een vrolijk mannetje gelukkig…maar oh wat kan hij nu af en toe vervelend zijn. En slapen overdag…echt heel weinig. Als ik hem uit zijn bedje haalt begint hij gelijk alweer te gapen…maar hij wil gewoon niet langer slapen.
's nachts slaapt hij gelukkig nog wel, maar ook onrustiger en hij is verkouden dus moet veel hoesten.

Vind het toch wel lastig hoor…je kan er niets aan doen, maar ik wil toch dat hij aan zijn slaap komt. Nou ja we wachten maar af…

Ja inderdaad saro hij is er mee bezig. Helaas kunnen we weinig doen. Ik leg morgan gewoon wat vaker op bed. Wil niet zeggen dat ze altijd slaapt, maar ze is soms alleen in haar bed meer in der element dan in de kamer.

Groetjes,

Michèle

Hier was de 8 maanden sprong zwaar, Michelle.

Haha zwaar is een groot woord, maar wij merken nooit iets van zijn sprongen. Vandaar dat ik nu zeg zwaar. Gelukkig ontwikkelt hij zich wel hoor maar hij blijft gewoon vrolijk en goed eten en slapen.

Tot een week geleden, ineens kon hij zich niet meer in de box vermaken. Begon te jengelen als hij de box in moest. Terwijl hij zich normaal uren kan vermaken in de box met van alles en niks.

Na 3 dagen bedacht ik me, misschien is dit wel een sprong. Ik had er nog niet eerder aan gedacht, omdat hij verder wel gewoon goed slaapt en alles eet. Heb mijn oei ik groei boek dus onder het stof vandaan gehaald en ja hoor daar stond dus een 37 weken sprong in.

Dit heeft bij ons een week geduurd en toen ineens was het over. S’ochtends na zijn pap zet ik hem even op de grond neer om mijn ontbijt klaar te maken. En wat doet meneer…hij kruipt gewoon weg. Dus deze mama natuurlijk supertrots, want hij probeert al maanden te kruipen maar kwam nooit een milimeter vooruit.

Ik helemaal blij en Tim ook, want tijdens het kruipen lacht hij iedere keer zo van… kijk eens wat ik kan. En kruipen vind Tim helemaal geweldig, maar gelukkig heeft hij het in de box ook weer helemaal naar zijn zin.

Groetjes,
Sandra

Hey Saro,

dat van dat slapen overdag herken ik wel hoor!!
Heel zijn ritme is op het moment anders. Normaal gesproken is hij 1,5 uur wakker na zijn fles en dan gaat hij naar bed. De ene keer slaapt hij langer dan de andere, maar als hij dan wakker werd was het goed. Gezellig en vrolijk. Nu is hij steeds veel sneller moe, doordat hij 's nachts ook niet goed slaapt. Hij gaat dus eerder naar bed, maar is dan ook weer eerder wakker en eer dat hij dan zijn fles moet hebben is hij doodop. Hij blijft dan of te lang wakker en kan zijn slaap niet pakken, of slaapt weer heel kort en is dan ook niet uitgeslapen. Hij huilt dan tijdens het drinken en is kwaad, van vermoeidheid.
Hij drinkt hem dan natuurlijk ook niet leeg. Dus ik dacht na de fles ik leg jou gewoon meteen op bed. Normaal gaat hij rond half 5 's middags naar bed, nou hij lag er om half 4 in. Hij heeft eerst 20 min. geslapen en toen tot half 5 liggen spelen. Nou prima toch, als hij daar wel tot rust komt!! Nu slaapt hij weer.

Ben benieuwd hoelang dit nog duurt. Doordat hij nu zijn flessen ook niet iedere keer leegdrinkt, durf ik toch de laatste fles nog niet weg te laten. Ik wacht dit sprongetje deze week nog even af en dan zie ik volgende week wel.

Liefs Debora

Doei!!

Michele, die 8-maandensprong hebben we hier geweten hoor! Van de 4,5 en 6 maanden niets gemerkt, maar deze was dubbel en dwars aanwezig. Dus ja, ik zeg: zwaar. Maar aangezien bij jullie de vorige sprong heftig was, krijgen jullie nu weinig last. Wedden?

Sandra, zo leuk dat Tim al kruipt. Stiekem ga ik toch een beetje denken: waarom Erik nog niet? Ook al weet ik dat vergelijken nergens op slaat en dat je dat niet moet doen, je denkt het toch. Zucht. Ach, zal ooit wel goedkomen. Toch?

Groetjes!

Hoi, Ik heb borstvoeding gegeven op verzoek, vanaf tien weken sliep Sofie al door en kreeg ze ook geen avond/nachtvoeding meer (laatste voeding was 20.00 uur), ze vroeg er ook niet om dus… Dan sliep ze twaalf uur. wat wel heerlijk was. Omdat ik nog niet naar het cb ging (we wonen in Duitsland)kon het cb er ook niet wat over zeggen. Dus antwoord op je vraag is dat het denk ik prima kan, helemaal als je zelf denkt dat je kindje er aan toe is. het is toch allemaal uitproberen.

Gaat zeker helemaal goedkomen met Erik, Mriek!

Maar ik begrijp je gedachten heel goed. Mijn vriendin heeft een dochtertje en zij is 5 dagen jonger dan Tim. Zij zit al een tijdje heel goed en kruipt ook al een tijdje. Ik gun het ze echt en vind het hardstikke leuk dat ze dat doet.

Maar stiekem heb je toch wel zoiets van, waarom doet Tim dat nog niet. Terwijl je idd weet dat geen kindje hetzelfde is. En dat iedereen zich op zijn eigen tempo ontwikkelt. En ach, als ze 1,5 jaar zijn kunnen ze allemaal hetzelfde

Voor je het weet kruipt Erik ook de hele kamer rond. Probeert hij wel te kruipen, of doet hij nog helemaal niets?

Groetjes,
Sandra

Hij ligt wel op z’n buik en trappelt dan met z’n beentjes. Af en toe gaat z’n kontje erbij omhoog en dan denk je: zou het? Haha. Maar nee, nog niet dus. Tja, dus je zou kunnen zeggen dat hij het probeert. En nu nog mét resultaat graag…

Groetjes!

Hey Debora,

Wat is het dan weer lekker als ze weer in normale doen zijn. Ik zou als ik jou was ook niet te veel veranderen in zijn sprong. Er verandert voor hem al genoeg.
Als de andere flessen nu niet leeg gaan zou ik de 5de fles nog even aanhouden.
Dani drinkt de afgelopen dagen ook wat minder. Hij zit wel op 4 flessen en dat laat ik zo, maar soms doe ik in de laatste fles dan even wat meer, dan heeft hij toch weer voldoende gedronken op een dag.