3e slaapje lukt niet

Beste ouders,

Mijn zoontje van 13 weken wil geen 3e slaapje. Sochtends slaapt hij van 8 - 9 uur en smiddags van 12 - 15. Als ik hem om 16 op bed leg voor zijn de 3e slaapje, is het alleen maar huilen. Hij geeft wel alle moeheidssignalen en jengeld heel veel. Ik heb hem vandaag een half uur laten huilen, langer vind ik geen doen. Volgens het CB heeft het te maken met het zogenaamde huiluurtje, maar als ik heb ophoud kan ik hem wel sussen (wel gejengel). Dit is echt een klusje en ik wordt er een beetje weemoedig van. Als hij gewoon vrolijk is, dan vind ik het geen probleem.

Heeft iemand dezelfde ervaring en wanneer is dat overgegaan?

je kindje zit in een sprongetje.
dat kan het weinige slapen verklaren (zie het oei ik groei boek, te koop in een boekenhandel of bol.com/marktplaats…??), of bij mama’s hoekje topic sprongetje)

Een sprongetje inderdaad, maar ook heel herkenbaar als huiluurtje. Mijn ervaring is dat gewoon bij je houden dan het beste werkt. En dat huiluurtje gaat vanzelf weer voorbij (evenals het sprongetje).

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik heb dat boek en ik had wel gekeken. Hij is 3 weken te vroeg geboren dus dan zou hij in de 8 -10 weken sprong moeten zitten? Het is van begin af aan al een probleem geweest, maar we zijn inmiddels wel zover dat we hem na 1900 op bed kunnen leggen en dat hij huilt waarvan we weten dat er ook een einde aan gaat komen (-; Het is soms zo moeilijk om je eigen ding te vinden met zon kleine. Overdag en snachts kan ik hem overigens zonder problemen op bed leggen, het is puur na 1500 dat hij onrustiger wordt. Het kost aardig wat energie om een jengeld, druk ademend, onrustig kind te hebben totaan 19.00 uur.

Mara goed, het hoort erbij en het is fijn om te weten dat ik niet de enige ben. Bedankt voor het meedenken, ik blijf proberen maar anders komt hij lekker bij ons liggen.

Dat laatste zou ik persoonlijk niet doen.

Het is vervelend dat hij in zijn eigen bed huilt, maar nooit bij jullie in bed leggen. Voor je het weet wil hij alleen nog bij jullie in bed liggen en slaapt hij helemaal niet meer in zijn eigen bed.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Hoi Sandra,

Ik bedoelde bij ons in de woonkamer. In zijn eigen bedje slapen is verder geen probleem gelukkig.

Bedankt!

Groetjes Sigrid

Sorry, dan heb ik je verkeerd begrepen

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

kailani had ook in het begin een huil uurtje…
ik ging dan altyd op haar kamertje sammen op de grond lekker knuffelen zodat ze wist dat ik haar dan zou trosten als ze verdrietig was en je mag best wel eens huilen als je van een lekkere warme buik in een hele grote wereld vol allemaal dingen wat je niet kent…
het heeft een tydje geduurt weet niet meer precies hoe lang
maar ik weet wel het gaat over !!

[img]http://m1.lilypie.com/UxS2p2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Ik probeer er ook zo ontspannen mogelijk mee om te gaan. Ik probeer het wel elke dag en als hij na een half uur nog huilt dan haal ik hem eruit. Vandaag heeft hij toch 3 kwartier geslapen, is weer winst (-; Is tie meteen een stuk gezelliger tot hij om 1900 zijn flesje krijgt en dan de nacht ingaat, Daarnaast heb ik de indruk dat hij beter slaapt in de nacht.

Senne is ook 3 weken te vroeg geboren maar met de sprongetjes is ze precies op de tijd als in het boek staat. En met 13 weken had ze ook een hele moeilijke periode met het sprongetje. Ook wilde ze om 16 uur niet meer slapen en heel veel schreeuwen. We hebben haar toen om 1530 uur in badje gedaan en een klein flesje gegeven (60cc) Daar werd ze heerlijk loom van en sliep heerlijk in… Ik doe het nu nog steeds zo en ze heeft geen moeite meer om in slaap te komen… misschien een idee?

Groetjes van Sascha en Senne

Das eigenlijk wel een goed idee, ik ga dat proberen. Bedankt!

Sascha,

Was Senna ook zo wit en moe tijdens het sprongetje? Julian slaapt nu al de hele dag (met flesje tussendoor) en is helemaal witjes. Eet ook niet echt top.

quote:
Sascha,

Was Senna ook zo wit en moe tijdens het sprongetje? Julian slaapt nu al de hele dag (met flesje tussendoor) en is helemaal witjes. Eet ook niet echt top.

Senne was de hele dag aan het slapen. Ze werd om 7 uur wakker voor de fles en de rest van de dag moest ik ze wakker maken voor de fles… in die tijd zijn wij de laatste voeding eraf gaan halen omdat het om 2300 uur niet meer te doen was om haar wakker te krijgen. Eten deed ze gelukkig wel goed.

Nou is ze nu nog een slaapkopje hoor. Ze zou nu aan ongeveer 16 uur slaap per dag genoeg moeten hebben en slaapt er sommige dagen gerust 20…

Maar het komt allemaal weer goed hoor… en als je je zorgen maakt moet je gewoon met het CB bellen!

Liefs, Sascha

Groetjes van Sascha en Senne