32 uur werken teveel?

Dames,
Een tijdje geleden alweer. Maar ik heb toch echt een brandende vraag en ik wil weten hoe jullie erover denken.
In februari dit jaar heb ik eindelijk weer een baan gekregen voor 24 uur, maar dat was via een uitzendbureau en het werd rustig dus ik mocht weer vertrekken.
Prima, Sanne zit toch nog op de PSZ. Er gelukkig nog net niet vanaf gehaald voor de KDV.
Ze vindt het ook prima en eigenlijk ik ook wel op het moment, maar eigenlijk wil ik ook wel weer aan het werk. Maar heel veel banen voor mijn functie is voor 32 uur of meer. Ik heb nu ook een uitkering van 32 uur. Maar ik vind dat toch echt teveel, maar ik kan zometeen misschien wel een hele leuke baan krijgen voor 32 uur. Ik wil minimaal een jaarcontract, zodat ik Sanne naar de KDV kan brengen totdat ze 4 is en dan gaat ze toch naar de basisschool en heb ik geen opvang meer nodig. Maar het idee dat ze dan 4 dagen naar de creche moet staat me niet echt aan. Nee ik heb geen opa en oma’s die kunnen oppassen. Aan de andere kant het is maar een jaar. En als ik zo’n kans laat lopen krijg ik later misschien wel spijt als ze eenmaal op de basisschool zit. En het geld is ook wel weer fijn aangezien in september mijn uitkering afloopt.
Kortom ik vind het gewoon heel lastig.

Graag jullie mening.

Gewijzigd door - appellientje op 08 Jul 2011 09:41:54

Je moet doen wat goed voelt voor jou en je dochter!
Ik vind het goed van je dat je denkt aan de toekomst, een goed inkomen is ook belangrijk (ik weet niet of je alleenverdiener bent?)
Het ligt natuurlijk ook aan je dochter, als zij het erg naar haar zin heeft op het kdv of psz maakt het voor haar weinig uit, na een jaar gaat ze immers toch naar school… Kan ze niet al eerder naar de kleuterklas? Heb een zusje die 4 was toen ze naar school ging, die wilde zelf niet langer wachten haha…

Ik ben geen alleenverdiener, we hebben thuis een veehouderij. En mijn man kan dus niet een dagje minder werken. Maar waar ik me goed bij voel, tja lastig weet ik niet. Ik voel me goed bij thuis zorgen en moeder zijn, maar ik voel me ook goed als ik weer aan het werk ben. Sanne ik nu 2 jaar en 7 maand. Dus eerder naar de kleuterschool zit er niet in. Daarbij komt dat de KDV in een ander dorp zit. Ze ging daar totdat ik mijn baan kwijtraakte (faillisement) naar toe. Toen was ze 1 jaar en 9 maand. En ze vond het daar altijd super. Maar het is wel een gevoelig meisje.
Als ik wacht totdat ze 4 jaar is krijg ik zeker weten geen baan meer in mijn functie. Is niet erg, maar ik zou niet weten wat ik dan moet doen. Ik heb daar al zolang over nagedacht.
Ik hoef ook geen 32 uur te werken om een beetje in luxe te leven, maar een beetje extra is ook leuk en ik vind werken ook leuk voor de sociale contact. Aangezien we hier wel achteraf wonen.

Pff moeilijk hoor…
In elk geval fijn dat ze het kdv al kent en het daar naar haar zin had. Je kunt het natuurlijk altijd proberen? Als het niet bevalt kun je er altijd nog afscheid van nemen en van daaruit op zoek gaan naar een andere baan die beter bij je wensen past? Je zou evt ook al een cursus/opleiding kunnen doen om je kansen op iets anders te vergroten?
En is het bijvoorbeeld mogelijk dat je man haar 2 van die dagen eerder ophaalt en dan meeneemt ofzo? Ik heb zelf ook familie die een veehouderij hebben (koeien) en die man neemt zijn kids soms mee,maar dat is niet een heel groot bedrijf en het moet natuurlijk wel mogelijk zijn bij de werkzaamheden die hij dan moet doen.

Uhhhh zou je niet kunnen solliciteren, en dan 3 maanden werken en dan zeggen dat je graag wil blijven werken (vast contract of 1 jarig) maar wel voor 3 dagen in de week? Weet verder niet wat je precies doet hoor, zou je niet wat thuis kunnen werken? (Sandra doet dit!) Ik werk 5 dagen per week (part-time is hier niet mogelijk) maar ik zou zeggen proberen, en bevast het niet, dan kun je toch nog altijd stoppen?

zelf werk ik nu 24 uur, en dat vind ik net voldoende, ik hou 2 volle dagen met me dochter over … ik kan het huishouden wel bijhouden en op me werk vind ik het ook fijn… dus mooi verdeeld vind ik !
(maar mijn kleintje gaat 2 dagen naar het kdv, en 1 dag is papa thuis)
kon in eerste instantie ook absoluut niet bij zijn baan, maar ja … hij wilde de baan anders niet aannemen …
maar goed, wat je inderdaad kan doen, proberen… vind je het te veel, stel je voor of het niet 3 dagen kan, en als dat echt niet kan, dan kap je dr gewoon mee toch !
nie geprobeerd is altijd mis !

Pippy is geboren 17.07.2009

Wil wel proberen, maar wil niet heen en weer slepen met Sanne. Eerst 3 maand naar KDV en dan toch weer terug naar PSZ. 24 uur vond ik ook genoeg. Werkte ik de laatste jaar bij mijn vorige werkgever maar dan had ik ouderschapsverlof en net in die tijd viel het faillisement.
Blijf maar malen.

je moet inderdaad doen wat jou goed lijkt. Ik werk 40 uur, heb ook open gestaan voor 32 maar deze functie is voor 40, misschien in de toekomst dat als hier de topdrukte minder is en iedereen op zijn plek zit ik een dag minder zou kunnen werken, maar zo niet prima. Morgan gaat de ene week 4 en de andere week 5 dagen naar het kdv en ze vind het geweldig. Maar als jou gevoeld zegt 24 uur dan moet je dat daarbij houden.

Groetjes,

Michèle

Maar Sanne kan toch ook voor 24u naar het KDV?

Je moet inderdaad doen waar jij je het beste bij voelt.
Voor mij zou het echt niet juist zijn om 32u te gaan werken, ik werk nu 20u en dat vind ik soms al teveel…

Is er niet te onderhandelen over 24 of 26u ofzo?

Hoi,

Hier een mamma die 32 uur werkt! wij hebben het zo verdeeld…
Maandag: opa/oma
Dindsg: KDV
Woendag: Thuis bij mamma
Donderdag: Thuis (ene week bij mamma (ouderschapsverlof) andere week bij pappa)
voorheen was dit elke donderdag bij pappa omdat hij weg werdt gereorganisseerd moest ik wel ouderschapsverlof opnemen.
Vrijdag: KDV

Nou lees ik idd dat je man niet de kans heeft om een dagje minder te doen… maar als ik een keus heb zal ik echt gaan kiezen voor 24 uur…
Momenteel heb ik geen keus want als ik minder ga werken nu, komen we inkomsten te kort… en dat is ook niet de bedoeling! Als mijn man straks een andere baan heeft waarbij hij zeker meer gaat verdienen, zal ik zeker in overweging nemen om 24 uur te gaan werken…

Ten eerste omdat ik dan meer tijd heb voor de kids! (maar dat lijkt me logisch). Ten tweede omdat ik meer tijd heb voor het huishouden ed…
Zodra mijn dames allebei op school zitten kan ik misschien wel weer denken aan 32 uur werken… of misschien 24 uur maar dan anders verdeeld… (zodat ik ze gewoon kan ophalen om 15.00 van school)…

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

quote:
En is het bijvoorbeeld mogelijk dat je man haar 2 van die dagen eerder ophaalt en dan meeneemt ofzo? Ik heb zelf ook familie die een veehouderij hebben (koeien) en die man neemt zijn kids soms mee,maar dat is niet een heel groot bedrijf en het moet natuurlijk wel mogelijk zijn bij de werkzaamheden die hij dan moet doen.

Dat is misschien niet zo’n gek idee.
's ochtends is hij altijd bezig, maar 's middags lukt volgens mij wel.

@MamaH. Sanne kan wel 5 dagen naar de creche, maar dat vind ik echt teveel. Vind 3 dagen genoeg. Voor mijzelf maakt het ook niet uit hoor. Maar wil Sanne niet 4 dagen daar heen hebben.

En onderhandelen lukt niet meer, want het was eigenlijk een functie voor 36 uur. Heb al gevraagd of het voor 24 uur in te vullen is, maar dat was volgens hun te weinig en 32 is wel mogelijk. Het gaat om een management functie in een drukkerij.
Ben eigenlijk dtp-er van beroep. Dit is eigenlijk een stapje hoger, dus heel uitdagend en een stapje verder in je ontwikkeling.

Maar mijn kindje is ook belangrijk en inderdaad ze zijn maar 1 keer klein, maar ik krijg waarschijnlijk ook maar 1 keer zo’n kans aangeboden.

Moeilijk!!!

quote:
quote:

Dat is misschien niet zo’n gek idee.
's ochtends is hij altijd bezig, maar 's middags lukt volgens mij wel.

@MamaH. Sanne kan wel 5 dagen naar de creche, maar dat vind ik echt teveel. Vind 3 dagen genoeg. Voor mijzelf maakt het ook niet uit hoor. Maar wil Sanne niet 4 dagen daar heen hebben.

En onderhandelen lukt niet meer, want het was eigenlijk een functie voor 36 uur. Heb al gevraagd of het voor 24 uur in te vullen is, maar dat was volgens hun te weinig en 32 is wel mogelijk. Het gaat om een management functie in een drukkerij.
Ben eigenlijk dtp-er van beroep. Dit is eigenlijk een stapje hoger, dus heel uitdagend en een stapje verder in je ontwikkeling.

Maar mijn kindje is ook belangrijk en inderdaad ze zijn maar 1 keer klein, maar ik krijg waarschijnlijk ook maar 1 keer zo’n kans aangeboden.

Moeilijk!!!

Ik denk altijd dat je tot je 67 ste kunt werken, dus heb je nog alle tijd om een leuke baan te krijgen en carriere te maken. Ik heb een opleiding afgemaakt, jaren gewerkt, vond mijn werk niet leuk en ik wilde niet zo’n moeder worden met een baan van 3 dagen (zonder uitdaging, maar gewend aan het geld), niet durven opgeven en dat je leven lang doen. Bedoel niet dat iedereen zon moeder is he, voordat ik boze reacties krijg, ha ha.
Maar denk wel dat veel vrouwen op die manier werken en eigenlijk helemaal niet echt tevreden zijn. Ik heb de tijd om straks een opleiding te volgen en dan echt te kijken wat ik wil.

Volgens mij slaat het verhaal niet helemaal op bovenstaand stukje eigenlijk!!!
Sta een beetje bol van de hormonen en vergeet halve wege al wat ik wilde typen

Het is voor ons natuurlijk heel moeilijk om voor jou die beslissing te maken. Ik zou persoonlijk 32 uur echt te veel vinden. Ik werk 24 uur per week. 2 dagen hiervan werk ik op kantoor. Tim is 1 dag bij mijn ouders en 1 dag op de creche. De overige 8 uur mag ik werken wanneer ik wil, ook s’avonds dus dat is ideaal. Zo ben ik lekker 3 dagen per week bij mijn kinderen. Ik vind het cliche al waar dat het zo snel gaat en dan zou ik het zonde vinden om er zoveel van te missen. Want met 32 uur ben je toch meer op kantoor als thuis. Ik ben ontzettend blij met de baan die ik heb en wil gewoon niet meer doorgroeien omdat mijn kids belangrijker zijn en ik zo tevreden ben. Maar nogmaals dat is mijn gedachten, je moet echt voor jezelf goed beslissen wat je graag wilt.

Succes in ieder geval met je keuze!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Ik zou zeggen… als je twijfelt, en het geld niet persé nodig hebt zou ik het niet doen!
Lekker genieten van je kindje zolang ze thuis is!!!

Ik heb zelf altijd ongeveer 20 uur gewerkt, maar sinds de jongste geboren werd en het thuis dus echt eens stuk drukker (en met de oudste ook lastiger) werd, is dat me allemaal een beetje teveel geworden.
Ben toen teruggegaan naar 6 uur, maar ik werd helemaal gek van al het regelen, 'smorgens eerst de oudste naar school brengen, jongste naar de oppas en dan racen om op tijd op mn werk te komen… Was de oppas een keer ziek moet je wat anders verzinnen, (OK, met kdv heb je daar natuurlijk geen last van ), loopt het 'smorgens niet zo gesmeerd - wat regelmatig voorkomt hier - kwamen zowel de kinderen als ik te laat… PFFFffff!

Nu werk ik bij mijn ouders in de winkel, kom ik zo ongeveer aan 8 uur per week, in de zomer wat meer, denk zo 15 uur. Maar dan kunnen de kinderen lekker mee, is bij ons op het dorp, dus kan ook zonder stressen de oudste naar school brengen en halen. heerlijk zo!

Hoi suszje,

hier is de situatie idd ook altijd veel gestress 's ochtends vroeg.
Ik ben na de geboorte van de kids altijd 24 uur blijven werken.
Heerlijk, maar vooral 's ochtends altijd een heel gestress.
Wij zitten dan ook nog in een “makkelijke” situatie, ze hoeven alleen de dinsdag naar mijn schoonouders gebracht te worden, De woensdag en en de vrijdag
komt moeder hier en zij doet de rest (we zorgen wel dat ze aangekleed zijn)
mijn vriend brengt oudste naar school , ik haal hem ts. middag weer op
en woensdag en vrijdag middag heeft hij nog vrij.
Als we 's middags thuiskomen, heeft mijn moeder altijd al gekookt, heerlijk toch?
en dinsdags kunnen we bij schoonouders meeeten…! Dus wat dat betreft mogen we niet klagen, doen we ook niethoor! Maar het geeft toch wel een gestress ook de dagen dat ik thuis ben en ze naar school breng.

Helaas kon ik niet stoppen met werken, anders had ik het ms toch wel gedaan.
Je hoort het zoveel he, bij de moeders die thuis zijn (wat natuurlijk al een baan aan zig is) dat het thuis zoveel meer rust geeft.
En dat is hier absoluut niet zo hoor, zeker nu de jongste ook bijna na school gaat
Het voordeel is wel, dat ik ze dan maar naar 1 plek hoef te brengen. (en niet naar de psz)
Ik ga vanaf dat jongste zoontje naar school gaat ook anders werken.
Di hele dag woensdag en donderdag ochtend en vrijdag hele dag.
Dan ben ik in ieder geval de woe. middag vrij iets wat ik heel graag wil
want nu kan er nooit eens een meisje/jongetje uit de klas spelen.
Vrijdag blijf ik wel de hele dag werken (kon ook niet anders)
Dus ben ik de woensdag en donderdagmiddag lekker thuis bij de kinderen.
(en maandag hele dag natuurlijk, maar dan moeten ze wel hele dag naar school)

Ik denk dat alles zijn voors en tegen heeft, als je niet werkt, krijg je een (in ons geval praat ik dan) een stuk minder inkomen. Iets wat we absoluut niet willen.
(vragen ons nu al wel eens af waar het geld allemaal blijft)
Dan zullen we echt veel zuiniger moeten leven hoor. en de 2e auto zal ook de deur
uitmoeten.
Maar je hebt wel alle tijd voor de kids.
ZE worden idd al zoooo snel groot…

Dus geniet er zeker van , en als je kunt laten, zou ik ook kiezen voor niet werken.
Maar in ons geval nogmaals ging dat dus niet.

Wat ik wel vaak hoor moeders die als de kids een jaar of 4 zijn weer aan het werk willen, en dan juist geen werk meer kunnen vinden.
Dan ben ik dus wel blij, dat ik gewoon altijd heb doorgewerkt.
WAnt om dan weer een baan te vinden, schijnt erg moeilijk te zijn…
succes met je keuze

gr. mama van 2 kidis

Naja nou hebben wij nooit 2 auto’s gehad maar ik vind het heerlijk om thuis te blijven bij mn kinderen (of ze mee te nemen naar mn werk maarrr daar verdien ik dus ook geen top salaris zeg maar ). Ik zou dan toch liever een auto weg doen, dan nog een paar dagen buiten de deur te moeten werken om de auto te kunnen onderhouden!

Maar… dan heb ik natuurlijk wel weer het geluk dat manlief het heerlijk vind om te fietsen dus ik heb bijna altijd de auto beschikbaar.
Maar met het droog weer en niet teveel wind probeer ik die toch zoveel mogelijk te laten staan hoor!

32 vind ik ook veel. Sinds Sanne er is werkte ik ook 24 uur. Dat beviel mij prima. In februari heb ik weer tijdelijk een baan gekregen voor 20 uur nog beter. Bevalt me op zich prima thuis moeder zijn, maar in september hebben we geen uitkering meer en moeten we leven van mijn man inkomen. Ik weet niet hoe dat gaat, maar volgens mij redden we het echt wel. Maar het punt is. Ik wil niet afhankelijk zijn van mijn man om leuke dingen te doen. Ik wil mijn eigen geld verdienen. Maar ik wil niet ten koste van mijn kind. Ik ben echt geen carrierevrouw, maar er is gewoon bar weinig werk in de grafische industrie. En feit is dat ik gewoon moeilijker aan de slag kom als ik wacht totdat Sanne 4 jaar is. Iets anders is prima, maar wat!!! Is niet makkelijk. Nu dus bijna een baan te pakken die echt leuk is. Niet alles moet draaien om het kind vind ik, maar klein zijn ze inderdaad maar een keer. Maar even afwachten of ik die baan kan krijgen en zie dan wel weer. Misschien dat die baan van 20 uur zich ook wel weer meld.
@ Sandra1980. Jullie hoeven ook geen beslissing te maken voor mij, maar ik vind het wel fijn als meningen hoor van iemand anders. Maar elke mening vind ik weer wat in.

Ik laat jullie het weten.
bedankt alvast.

Ben vandaag net afgewezen. Ik ben inderdaad ook bezig voor mezelf. Ik ga ook niet weer solliciteren voor een 32 uur baan.
In elk geval bedankt voor jullie meningen.

ohw wat vervelend dat je bent afgewezen succces met verder zoeken naar een baan met minder uren.