31,5 weken zwanger

Het gaat wat beter maar ben twee weken geleden opgenomen in het ziekenhuis met vroegtijdige weeën. Had al een paar dagen harde buiken, vooral 's avonds, maar als ik dan onder de douche ging en ging liggen gingen ze weg. Die dag dus niet, ik voelde me ook raar en heb op aandringen van mijn lieve man de verloskundige gebeld die mij meteen liet komen en het bleken weeën te zijn. Dus naar het ziekenhuis. Het CTG gaf weeën aan om de minuut/anderhalve minuut en er werd snel een echo gemaakt. Geen ontsluiting gelukkig maar ik moest blijven, en kreeg een zetpil om de weeën tegen te gaan. De volgende ochtend weer aan het CTG, weeën werden krachtiger en de dienstdoende verloskundige begon toch ongerust te worden sinds ik ze ook weg moest puffen. Snel aan de medicijnen om het kwartier, hielp niet veel, zetpil er achter aan en dat ging wat beter na anderhalf uur. Weer naar bed en moest op mijn zij blijven liggen. De gynaecoloog heeft nog een echo gemaakt, gelukkig weinig verandering in de baarmoedermond, nog steeds dicht. Heb al met al 7 dagen in het ziekenhuis gelegen en ben nu thuis met weeën remmende medicijnen en rust. Moet vrijdag weer voor controle.
Het is veel te vroeg en we zijn dan ook heel erg geschrokken, maar gelukkig zijn de weeën afgezakt met de medicijnen en ik hou veel rust.
Doe thuis helemaal niets, ben nu wel blij dat Carlin en Elysia al 6 en 5 jaar zijn, zodat ze veel zelf kunnen. Ze zijn ook heel zorgzaam en lief. Mijn man doet het huishouden, maar dat is hij gelukkig al wel een beetje gewend sinds ik full-time werkte.
Ik hou jullie op de hoogte.

Martha

Lieve Martha.
Wat erg voor jullie.Wat spannend zeg!Zwanger zijn is niet al te leuk op deze manier.
Heel veel sterkte met rust houden(is vast best heel moeilijk),en ik duim voor je dat hij of zij nog een paar weken blijft zitten!
P.s. is je kindje wel goed op gewicht(echo)?
Groetjes Eljada

Hoi Martha,

De vraag die Eljada je al stelde, schoot mij ook als eerste te binnen: is het kindje volgens de echo wel gewoon goed op gewicht/lengte?

Jullie zullen inderdaad wel erg geschrokken zijn zeg!!
Jemig, is natuurlijk ook nog veel te vroeg!
Gelukkig maar dat je baarmoedermond nog gesloten is en de weeen nu afgezakt zijn.

Vind je het moeilijk om rust te houden?
Lijkt mij namelijk best erg lastig, zou niks voor mij zijn (ik moest het zelf ook rustig aan doen halverwege, gelukkig niet om zulke ernstige redenen als jij).

Wat lief hè, dat Carlin en Elysia zo zorgzaam voor je zijn…!
Ze hebben nu ook wel al de leeftijd dat je ze wat kan uitleggen enzo, dat ze een beetje begrijpen waarom jij nu niks kan/mag doen.

Nou, ik wens je heeeeel veeel sterkte en geluk toe en zal voor jullie duimen dat de kleine nog een paar weken blijft zitten!

Hou je ons op de hoogte?

Liefs, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 17 Mar 2004 20:14:17

jee marty dat is even schrikken zeg gelukkig is het afgezakt nou meid probeer je rustig te houden en met twee van die schatten van kinderen met behulp van je man gaat het vast goed komen en hoop dat ukkie nog even lekker bij mama in de buik blijft zitten en ik wens jullie heel veek sterkte toe

gr marielle trotse mama van tanja

pfff idd schrikken meis jeetje

ziet gelijk me eigen weer leggen
nou doe rustig aan en neem je rust hoor

Dank je wel voor jullie lieve reacties, die kan ik wel even gebruiken.
Ze hebben 3 echo’s gemaakt in het ziekenhuis en het kindje is precies op het gewicht waar het moet zijn. Met 29,5 weken was het 1100 gram. Ook de hersentjes waren overeenkomstig met de aantal weken. Dus dat is goed nieuws. Het is een heel aktief kindje dat graag draait en ook de gynaecologen denken dat dit de baarmoeder zo onrustig maakt. Gisteren lag het met de voetjes naar beneden, vandaag weer gedraaid met het hoofdje naar beneden en er is steeds minder ruimte. Ben benieuwd hoe het morgen ligt tijdens de controle in het ziekenhuis.

Martha

Oh…Betekent dit,dat als hij of zij groter wordt,en niet meer om kan draaien,het gevaar van je onrustige baarmoeder ook afneemt?
Of kunnen ze daar niks van zeggen?Anders is het toch aardig goed nieuws,of niet.
Groetjes Eljada

Ik ben gisteren voor controle geweest ben nu 32 weken zwanger. Weer een echo gemaakt en heb geen ontsluiting, goed nieuws dus. Baby is weer flink gegroeid en blijf de weeën remmers nog 3 weken slikken en dan mag ik stoppen. Als de baby dan geboren wordt is het groot genoeg. Moet over 2 weken weer terug voor controle. En bellen als er iets is natuurlijk.

Goed nieuws dus!
Is toch weer een hele geruststelling niet?
Hartstikke fijn!

Groetjes, mamma van Stephan

jee wat fijn marty dat de controle goed was gelukkig maar heel veel sterkte meid

gr marielle trotse mama van tanja