300ml per voeding?

Hoi,

Ik zit even met een rekenprobleempje…
Mijn zoontje is nu ruim 4 maanden en weegt denk ik bijna 8 kilo.
Hij krijgt nu 5 voedingen, gisteren heb ik geprobeerd de voeding van 22.00 te laten vallen en dat ging goed. Maar dan nu…
Hij moet eigenlijk 8x150 ml = 1200ml per dag hebben. Gedeeld door 4 voedingen is 300ml per voeding. En ik dacht dat het max. 250ml per voeding was.
Ik geef nog bv en kolf 2x per dag op mn werk… maar die hoeveelheid red ik nooit!!
Hoe nu verder??
De voeding van 22.00 niet overslaan?

Zijn schema
06.00 bv
10.00 bv
14.00 bv
18.00 bv
22.00 bv

Bedankt alvast voor jullie reacties!

Groetjes Evelien

Hoi Evelien,

Bij mijn weten mag een baby nooit meer dan 1000 cc per dag hebben ivm de niertjes, dus ben ik benieuwd hoe je bij die berekening komt? Quinty dronk vanaf 4 maanden 4 x 210 cc (de ene fles iets meer dan de andere) Gemiddeld zat en zit ze nu nog, tussen de 700 en 800 cc per dag, verdeeld over 4 voedingen. Quinty was al snel van de laatste voeding af. Haar tijden wisselen wel een beetje, tis maar net wanneer ze honger heeft. Maar ongeveer ziet het er zo uit: om 6:30 fles van 210, 9:30 fruithapje, 11:00 fles van 210, 15:30 fles van 210, 17:30 groentehapje en rond 20:00 de laatste fles van 210.
Ze drinkt de flessen eigenlijk nooit helemaal leeg. Ligt er ook aan hoeveel fruit en groente ze heeft gehad. Is nu nog erg weinig, maar mocht ze daar goed van gaan eten, laat ik 1 fles “vallen”. Hoeveel drinkt jullie kleintje nu per keer?

Gr. Daan

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Bij bv is er geen limiet,
je kan met bv je kindje op verzoek voeden.
Zo heb ik het altijd gedaan,nu zelfs nog,hij is nu 14,5 maand en krijgt nog steeds bv.

Bij flesvoeding mag je niet boven de liter uitkomen,maar dat is dus voor bv anders.

Want het is licht verteerbaar.

Dus gewoon doen waar je je goed bij voelt,zolang het bv is kan het dus geen kwaad.

groetjes Bianca

Bianca mv 2 kanjers.
(2000) en (2007)

Hoi,

Als ze geen laatste voeding meer nodig hebben om door te slapen kan je deze gewoon laten vervallen en hoef je die niet nog eens te gaan verdelen over de ander voedingen.
Gemiddeld is het 5 x 180 cc of 4 x 210.

anders even met cb bellen maandag.

groetjes

lon106