3 weken te vroeg geboren

Julian is precies 3 weken te vroeg geboren. Hij is nu ruim 4,5 maand oud. Maar ik vroeg me af, hoe zit het dan met die sprongetjes? Volgens ‘Oei ik groei’ zou hij nu in een sprongetje zitten (ik moet zeggen dat ik dit niet altijd herken…) maar moet ik er dan ook 3 weken vanaf halen. Dus dat hij pas met ruim 5 maanden in het sprongetje van 4,5 maand zit?

Doeg!

Als het goed is staat in het oei-ik-groei-boek uitgelegd of je de te vroeg geboren weken er juist bij op moet tellen of eraf moet trekken.

Volgens mij moet je voor sprongetjes rekenen vanaf de uitgerekende datum. Dus dat zou betekenen dat je nu 3 weken van die 4,5 maand af moet trekken en dat is dan de oei-ik-groei-leeftijd, om het zo maar te noemen.

Groetekes, Sje

Toch klopt het niet helemaal hoor.

Senne is ook precies 3 weken te vroeg geboren maar zit precies “op schema” volgens het boek. Of Senne was gewoon op tijd en de echo’s hebben het verkeerd gezien… dat kan ook

Senne is nu 10 mnd maar zou dus nu net 9 mnd en een week moeten zijn. Maar zit echt wel in de sprong van 11 mnd! Het enige waar ze iets later mee is, is kruipen.

Kijk gewoon naar Julian en zijn gedrag. Zeker weten dat jij dan weet hoe je daarop moet reageren… succes!

Groetjes van Sascha en Senne

Volgens de ‘regels’ zou je idd de te vroeg geboren weken eraf moeten rekenen en uitgaan van de uitgerekende datum.
Maar ook hier ging dat verhaal niet op, mijn zoontje is 7 weken te vroeg geboren, ik herkende i.e.i. die sprongen ook niet zo, maar naarmate hij ouder werd herkende ik het wel beter (dan worden ze heftiger geloof ik ) , en als ik gewoon vanaf zijn geboortedag rekende dan kwam het aardig uit, terwijl wanneer ik de 7 weken niet meetelde hij eigenlijk niet in een sprong zou moeten zitten… hij is nu 11 maanden en zit er middenin!

Groetjes Carolien

Ons Leonie is 2 weken te laat geboren en ik heb tot de half jaar sprong nog nooit wat gemerkt en nu is het echt erger aan het worden. Ze is officieel nu 5,5 maand en kreeg vorige week (dus de echte leeftijd 6mnd) een echte sprong met alles der op en der aan. Nu gaat het weer beter en het heeft dus al met al een dikke 1.5 week geduurt. Ze kan nu goed omrollen en doet een poging tot zitten. Volgens mij is er met een 7 maand weer een sprong en ik denk dat ze na die sprong zelfstandig kan zitten… even afwachten dus… en het klopt dus ook dat ze naarmate ze oudere worden de sprongen erger worden!
X

Moeder van dochter Leonie 13-12-2009
Geboorte gewicht: 3574gr./ lengte 48cm
4 weken: 4600 gr./ lengte 52,5 cm
8 weken: 5500 gr./ lengte 57cm
3 maanden: 6685 gr./lengte 60cm
4 maanden: 7470 gr./lengte 63 cm