Neem hem eens korter mee naar de winkel, 4 uur vind ik meteen al lang. Het is toch druk voor zo`n kleintje, alles is immers nieuw voor hem. Je schrijft eerder
quote:
Dus ik ben zelf ook heel onrustig, en als iets beter gepland zou kunnen worden op de een of andere manier zou ik zelf misschien ook wel rustiger worden.
Een kleine baby kent jouw beter dan zichzelf, ben jij onrustig dan is hij/zei ook onrustig. Eerst de rust bij jezelf en dan word je kleintje dat ook wel. Ik merkte aan mijn dochter sneller dat ik niet lekker in mijn vel zat, dan aan mezelf bv.
Verder schrijf je nog
quote:
Jullie hebben het ook over fles geven en dan spelen met de baby en hem daarna nog in de box laten spelen , maar nu is mijn vraag wat spelen jullie dan?????? Justin is 8 weken oud en doet niet meer als rondkijken, dus weinig spelen. Ik zet zijn muziekmobile boven zijn box aan en daar kijkt hij dan wel naar, maar volgens mij is hij voor spelen toch te jong!!!!!!!!!!
Voor spelen zijn ze naar mijn mening niet te klein. Ik legde ze altijd op mijn benen ( voeten op tafel en dan wat opgetrokken knieen ) en dan lekker aaien, handjes voelen, buikje aaien, liedjes zingen enz, de baby lette op mij en ik genoot van dit kleine wonder. Of lekker met zijn allen op de grond, de oudste erbij lekker op een deken, lekker kletsen samen en ook de oudste handjes laten voelen, voetjes, snoetje en alles heeel rustig. Zo was het ontspannen voor de baby en door de uitgaande rust had de oudste tevens het gevoel heel voorzichtig te kunnen/moeten zijn. Dit valt bij mij ook onder de noemer spelen. Zodra hun nekje een beetje stevig was, liep ik ook vaker langzaam rondjes met ze door de kamer op de arm, lekker alles bekijken wat er in huis was en alles benoemen, heerlijk met z`n 2 een rustig gevoel en een baby op de arm die genoot van mijn stem en langzaam alle spannende dingen om hem heen leerde kennen.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!