3 r's

Ik denk dat de 3 R’s nog altijd belangrijk zijn. Anouk is nu 7 maanden maar wij houden toch ook wel elke dag een vast ritme aan. Zij doet het hier goed bij.

En je kunt best winkelen hoor. Ik deed dit altijd na de fles van 11.00 uur of na de fles van 15.00 uur. Lekker in de kinderwagen, en als ze moe beginnen te worden dan vallen ze wel in slaap. Thuis dan overpakken in het bedje en je zit weer in het ritme.

Anouk was in het begin geen goede slaper, maar juist door een ritme op te bouwen ging dit steeds beter. En hoe ouder ze worden, hoe langer ze wakker zijn, dus hoe gemakkelijker je weg kunt. Als je op visite gaat neem je gewoon een bedje mee. Als je dan de voedings- en slaaptijden van thuis aanhoudt, moet het vanzelf wel lukken. Tuurlijk zullen ze ergens anders wat minder slapen, maar ook dit went.

Veel succes ermee.

Grt, Sabine

Nou nou wat een reacties allemaal, dat vind ik wel heel leuk en ik word er nu ook een stuk wijzer van. Ik ga proberen om meer thuis te blijven en er regelmaat in te brengen. Nou lukt dat aardig tot 's-avonds 11.00-11.30 en dan gaan we weer de mist in, dan slaapt Justin meestal tot ongeveer 5.00 uur en dan is het ritme van die dag weer helemaal weg, maar we blijven proberen het zal toch ooit wel een keer goedkomen.
Ben gisteren met Justin weer naar de osteopaat geweest voor de tweede keer en nu is hij toch weer een stuk onrustiger, maarja ze hadden gezegd dat dit kon gebeuren maar we zullen wel zien wat vandaag brengt.
In ieder geval allemaal bedankt voor jullie reacties.

Diana.

Diana, meestal zijn ze de dag nadat je bent geweest ook wat onrustiger, maar daarna zou het moeten helpen.

Toen Anouk 6/7 weken was zijn wij ook 3 of 4 keer met haar geweest. Omdat zij heel lang klem had gezeten onder mijn ribbenkast was haar nekje scheef. Daardoor ook moeilijke slaper overdag (omdat ze natuurlijk al de hele nacht op die pijnlijke nek lag). Na een aantal bezoekjes aan de osteopaat kwam er ook steeds een beter ritme.

Ik weet niet hoe oud jouw baby precies is, maar kun je niet iets meer melk in de laatste fles doen, zodat hij net iets langer kan slapen, tot bijv. 6.00 uur?

Grt, Sabine

Hier zijn de 3 r `en ook erg belangrijk. Helemaal met een 2ling. Ik ben het vanaf hun geboorte gelijk gaan toepassen en het werkt echt prima . Als je kindje eraan gewend is wil je eigenlijk niet zonder schema. En boodschapjes doen kan ook prima. Ik ging vaak met de kids wandelen. Meestal smorgens toen ze nog kleiner waren. En nu meestal smiddags rond een uurtje of 13.30. Als we dan weer thuis zijn krijgen ze een koekje en diksap en gaan daarna weer slapen. Werkt echt perfect.

liefs van Diana

Hoi Diana,

ja die 5 uur 's ochtends is lastig. Ik geef Zoë altijd al om 22.30 uur de fles en maak haar daar ook wakker voor. Zij slaapt sinds ze 5 weken was door tot 7.00-7.30 uur, maar toen ze nog wel een nachtvoeding had, kwam ze dan rond 3.30-4.00 uur, dan kun je gewoon weer 's morgens rond 7 uur de volgende geven en gaat je schema dus niet de war in.
Misschien is dat een idee?

Groetjes,
Inge

HOi hoi,

Justin heeft gisteravond om 23.00 uur de fles gehad en heeft tot vanmorgen 6.00 uur geslapen dus misschien gaan we eindelijk de goede kant op, niet te vroeg juichen.
Ik wil hem inderdaad vanavond meer melk in zijn fles geven en dan zien we wel het gaat.
Nou had hij vanmorgen om 10.00 uur de fles gehad en toen ben ik rond 11.00 uur vertrokken om boodschappen te doen en nog een paar winkels in de stad. Om 15.00 uur waren we terug en sindsdien gaat het weer niet goed. Hij blijft weer contunu huilen, net of dat hij daardoor van slag is. Kijken hoe het morgen gaat en anders hoef ik hem echt niet meer mee te nemen naar de winkel.

Neem hem eens korter mee naar de winkel, 4 uur vind ik meteen al lang. Het is toch druk voor zo`n kleintje, alles is immers nieuw voor hem. Je schrijft eerder

quote:
Dus ik ben zelf ook heel onrustig, en als iets beter gepland zou kunnen worden op de een of andere manier zou ik zelf misschien ook wel rustiger worden.
Een kleine baby kent jouw beter dan zichzelf, ben jij onrustig dan is hij/zei ook onrustig. Eerst de rust bij jezelf en dan word je kleintje dat ook wel. Ik merkte aan mijn dochter sneller dat ik niet lekker in mijn vel zat, dan aan mezelf bv. Verder schrijf je nog
quote:
Jullie hebben het ook over fles geven en dan spelen met de baby en hem daarna nog in de box laten spelen , maar nu is mijn vraag wat spelen jullie dan?????? Justin is 8 weken oud en doet niet meer als rondkijken, dus weinig spelen. Ik zet zijn muziekmobile boven zijn box aan en daar kijkt hij dan wel naar, maar volgens mij is hij voor spelen toch te jong!!!!!!!!!!
Voor spelen zijn ze naar mijn mening niet te klein. Ik legde ze altijd op mijn benen ( voeten op tafel en dan wat opgetrokken knieen ) en dan lekker aaien, handjes voelen, buikje aaien, liedjes zingen enz, de baby lette op mij en ik genoot van dit kleine wonder. Of lekker met zijn allen op de grond, de oudste erbij lekker op een deken, lekker kletsen samen en ook de oudste handjes laten voelen, voetjes, snoetje en alles heeel rustig. Zo was het ontspannen voor de baby en door de uitgaande rust had de oudste tevens het gevoel heel voorzichtig te kunnen/moeten zijn. Dit valt bij mij ook onder de noemer spelen. Zodra hun nekje een beetje stevig was, liep ik ook vaker langzaam rondjes met ze door de kamer op de arm, lekker alles bekijken wat er in huis was en alles benoemen, heerlijk met z`n 2 een rustig gevoel en een baby op de arm die genoot van mijn stem en langzaam alle spannende dingen om hem heen leerde kennen.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Hoi Asje
Je hebt helemaal gelijk. Wat heerlijk is het toch he, zo’n wondertje. Je verwoordt het naar mijn idee heel goed.

Groetjes
Ellen

Het klinkt inderdaad allemaal heel mooi zoals jij zegt, maar die rust bij mijzelf vinden valt echt niet mee. Ik heb zelf zo’n 13 jaar op de vrachtwagen gereden en was altijd van huis en jagen en ik denk dat dat er nog steeds inzit. Ook die drang van weg moeten. Maar het zal hopelijk nog wel een keertje goedkomen.
Zoals jij bezig bent met je baby dan ben je inderdaad ook aan het spelen, ik denk dat dat ook mijn probleem is dat ik er niet van kan genieten. Ik ben toch niet zo’n moeder als ik gedacht had, ben niet creatief en speels en dat soort dingen. Heel af en toe denk ik wel eens was maar niet aan kinderen begonnen, maar ik wil ze toch ook voor geen goud meer missen.
Misschien dat de moeheid ook meespeelt met die gebroken nachten.

Natuurlijk speelt de moeheid mee, je kleintste is pas 8 weekjes en het is weer een hele omslag in je leven om dan maar over je hormoonhuishouding zo net na een bevalling maar te zwijgen. Logisch dat dit even zwaar valt, geef jezelf ook wat ruimte wat dat betreft want alles is weer anders en moet aangepast worden. Toch is rust en regelmaat dan juist voor je kleintjes belangrijk. Tevreden kindjes brengen jouw ook meer rust, je zult dan denk ik toch echt eerst wat meer rust in jezelf moeten brengen. Misschien kun je een dagje ( of een middag per week ) een oppas regelen die je goed vertrouwd, zo kun jij er even lekker tussenuit wat misschien wat meer rust brengt en ben je blij om ze weer te zien. Het is wel ook belangrijk voor jezelf en je kleintjes dat je van elkaar genieten kan. Zo vind ik het heerlijk om elke dag te werken tot 12 uur ( mijn man is thuis ) want zo mis ik ze en vind ik het thuis komen ook heerlijk. Als mijn man weer aan het werk gaat zal ik daarom ook zeker 1 a 2 ochtenden proberen te blijven werken. Probeer echt te ( gaan) genieten van je wondertjes.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Hoi Diana,
Ik denk dat iedere moeder zeker de eerste 3 maanden erg onzeker is. Je kleintje is nog zo kwetsbaar en afhankelijk. Vele moeders zeggen dat ze het echte moedergevoel vanaf de eerste seconde hebben, andere hebben dit pas na een hele tijd. Het kan en mag allebei, het is nogal een verandering, toch, het zet je leven op z’n kop. Tuurlijk zou je ze niet meer willen missen maar dat wil niet zeggen dat je altijd precies moet weten wat je moet doen en er altijd evenveel energie voor hebben. Je hebt wel het allerbeste met je kindje voor anders was je niet op deze site beland en had je hier je vragen gesteld. Neem eens lekker tijd voor jezelf en doe iets waar jij je echt lekker bij voelt, dat doet vaak wonderen.
Succes
Ellen