3 maanden gesprek

Morgen hebben wij het officiele 3 maanden gesprek op zijn nieuwe kdv. Hij zit er inmiddels al ruim 5 maanden, maar tot nu toe was zijn leidster op vakantie , toen wij en nou ja, nu is morgen het dan zo ver. ben echt heel erg benieuwd. Ze houden van ieder kind een ontwikkelingsboek bij, waarin ze bij houden hoever ze in hun ontwikkeling zijn. Ik ben heel erg benieuwd hoe het nou precies bij bo zit. Ze zijn altijd heel erg positief als we hem ophalen, dus ik maak mij verder niet druk er over, maar ben wel erg benieuwd naar wat hij allemaal daar al doet, en thuis niet laat zien. Zoals fietsen, blijkt dat hij dit allang kan, maar pas sinds dit weekend laat hij het thuis zien
Kortom, ik verheug mij er echt op!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Leuk!!!

Ik vind die gesprekjes altijd heel leuk! Krijg je te horen hoe je kleintje zich bij hun gedraagd en idd wat hij daar al kan (en thuis niet)

Veel plezier!!

Groetjes mama Jade

Oeh leuk leuk leuk… wij vinden die gesprekken ook altijd leuk al moet ik zeggen ze houden ons tussendoor ook altijd goed op de hoogte hoor.

Groetjes,

Michèle

@michele, ja dat klopt, doen ze bij ons ook hoor, dus ik weet ook wel dat het hartstikke goed gaat daar, maar er is nu net wat meer tijd om 1 op 1 (of eigenlijk 2 want alex gaat ook mee) even alles te bespreken over hoe het gaat. En met name met zijn ontwikkeling want we krijgen vaak te horen als we hem ophalen dat hij zo ontzettend voorloopt, dus ik ben wel benieuwd hoe ver dan! Moet zeggen dat ik het erg leuk vind en ook nieuwsgierig ben !!

liefs woezel

Nou, zoals verwacht liep het gesprek helemaal goed. Bo liep idd voor in zijn ontwikkeling, maar we hebben het daar niet zo gek veel over gehad, rond zijn verjaardag is er namelijk weer een gesprek>Ze gaf aan dat dit standaard is, bij ieder kind rond de verjaardag een gesprek om te kijken hoe het gaat en hoever hij of zij in de ontwikkeling is. In principe heb je dan dus (als je kleine vanaf geboorte af aan op het kdv is) 5 gesprekken, 1 na 3 maanden, en dan bij de eerste, tweede, derde en vlak voor de vierde verjaardag.
Ze heeft een kort lijstje ingevuld en laten zien, met wat een kind van net 3 zou moeten kunnen, en dat kan hij, en de uitgebreidde lijst wordt dan met zijn 3e verjaardag een keer door haar ingevuld en dan ook met ons besproken.
Verder gaf ze aan dat het heel erg goed ging met bo op het kdv, dat hij een heel sociaal jongentje is, wat veel geduld heeft en dus goed op zijn beurt kan wachten. Tevens gaf ze aan dat hij heel erg breed geinteresseerd is, waardoor het moeilijk is om te zeggen wat hij no echt lek vind om mee te spelen. Hij vind namelijk echt alles leuk! hahahahahaha, tja, dat is hier thuis ook, dus erg herkenbaar. Ze gaf aan dat hij een gevoelig ventje is, en alles in zich opneemt als een spons. Ja zegt ze, dan zie je opeens zijn ogen naar je toe draaien, hoofd schuin en dan weet je gewoon dat hij het allemaal in zich opneemt.
Al met al een heel leuk gesprek!

liefs woezel

Morgan en Bo lijken dus zeker wel op elkaar, die loopt ook met alles voor (behalve zindelijk worden) en ze vind ook alles leuk en wil ook alles weten. Ze staat altijd met haar neus overal boven op en is heel bijdeband

Groetjes,

Michèle