3 maanden fruithapje?

hoi hoi allemaal
ik ben nieuw hier en heb een vraag over mijn zoontje silvano
hij is al een paar dagen aan het sukkelen met zijn flesjes.
hij krijgt 210ml per ples en hij is 3 maanden.
soms een uur later dan wil hij weer het lijkt net of hij niet genoeg heeft.
mag ik al beginnen met een fruithapje?
wie kan mij helpen?

groetjessss

Het lijkt mij niet dat als hij 210 per fles krijgt, hij na een uurtje alweer honger heeft. Veel trouwens, 210 per fles. Elke fles? In overleg met het CB die flessen zo vol gemaakt? Dan heb je ook geen enkele uitwijkmogelijkheid om een fles op te hogen als je het idee krijgt dat hij toe is aan meer. Je kan z’n maag ook oprekken als je er veel instopt tenslotte…

Ik weet verder helemaal niets van hem, maar dit riep het als eerste bij me op. Fruithapje, daarvan zou ik zeggen: nog niet doen. Z’n darmpjes zijn er nog niet klaar voor en het hoeft nog lang niet nodig te zijn.

Ik zou met het CB gaan overleggen.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Ik zou ook nog niet beginnen met fruit. Pas vanaf ongeveer 4 maanden.

Maar…3 maanden zeg je? Hij is in de regeldagen. Die zijn bij 10 dagen, 6 weken en 3 maanden. Zie google voor uitgebreidere info over wat de regeldagen zijn!
Wordt vooral in verband gebracht met borstvoeding, maar ik zie niet in waarom dat voor flesvoedingkindjes niet kan gelden.

Bovendien zit bij 3 maanden een sprong. Zie het oei-ik-groei-boek! Dat kan ook verklaren waarom hij zo onregelmatig drinkt.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 04 Mar 2012 10:25:53

Ik vind 210 cc per fles voor zijn leeftijd erg veel. Het lijkt me dan ook echt niet dat hij een uur later nog meer trek heeft. Weet niet hoe snel hij zijn fles leegdrinkt, want anders zou het ook nog kunnen dat hij zuigbehoefte heeft. Fruit met 3 maanden is wel erg vroeg.

Waaraan merk je dat hij alweer wil drinken?

Groetjes,
Sandra

En als-ie echt zoveel dorst heeft dan zou ik eens contact opnemen met de huisarts om bloed te laten checken op diabetes.

Groetekes, Sje

Hoe lang doet 'ie erover om z’n flesjes leeg te drinken? Als hij het te snel doet, kan hij inderdaad nog zuigbehoefte hebben erna.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

ik vind 4 maanden al vroeg voor fruit, 3 maanden dat is volgends mij niet de oplossing! Ik zou ook eens kijken naar een tut! misschien is dat een optie of even het CB bellen!

Ik dacht ook gelijk; Speen!!

Groetjes Manderijn.

quote:
Het lijkt mij niet dat als hij 210 per fles krijgt, hij na een uurtje alweer honger heeft. Veel trouwens, 210 per fles. Elke fles? In overleg met het CB die flessen zo vol gemaakt? Dan heb je ook geen enkele uitwijkmogelijkheid om een fles op te hogen als je het idee krijgt dat hij toe is aan meer. Je kan z'n maag ook oprekken als je er veel instopt tenslotte....

Ik weet verder helemaal niets van hem, maar dit riep het als eerste bij me op. Fruithapje, daarvan zou ik zeggen: nog niet doen. Z’n darmpjes zijn er nog niet klaar voor en het hoeft nog lang niet nodig te zijn.

Ik zou met het CB gaan overleggen.

Groetjes,
M

hij krijgt bij iedere fles 210. Heb het van te voren overlegd met CB en die zeiden dat ik dat moest doen, maar dan zonder extra schepje. Dit is mijn eerste kindje dus ik neem het advies van CB heel serieus. Ik zou het anders ook niet weten.

quote:
Ik vind 210 cc per fles voor zijn leeftijd erg veel. Het lijkt me dan ook echt niet dat hij een uur later nog meer trek heeft. Weet niet hoe snel hij zijn fles leegdrinkt, want anders zou het ook nog kunnen dat hij zuigbehoefte heeft. Fruit met 3 maanden is wel erg vroeg.

Waaraan merk je dat hij alweer wil drinken?

Groetjes,
Sandra

ik heb vanalles al geprobeerd: voeding voor hongerige baby’s, water tussendoor, speentje, afleiden met spelen/knuffelen. Ik vind het heel moeilijk. Ben ook nog jong, maar iedere tip is welkom

quote:
Hoe lang doet 'ie erover om z'n flesjes leeg te drinken? Als hij het te snel doet, kan hij inderdaad nog zuigbehoefte hebben erna.

Groetjes,
M

ongeveer 20min tot half uur

Heeft hij al een speen? Want dat zou je héél best kunnen proberen tussen de flessen door. Ik betwijfel namelijk ook of het wel honger is!
Misschien dat hij met de speen ook wel tevreden is. Je kunt het altijd proberen.

Groetjes Manderijn.

Ik las er over heen… Speen al geprobeerd zie ik

Groetjes Manderijn.

Als je alles al geprobeerd hebt, dan weer overleggen met het CB. Ik zou niet zelf gaan aanmodderen. Tuurlijk weet je het allemaal niet zo goed, heeft niets met jong zijn te maken. Iedereen die voor het eerst een kleintje heeft zou er onzeker van worden, denk ik. Maar honger kan het naar mijn idee na een uurtje gewoon niet zijn. Als het gewoon regeldagen of een sprongetje is, dan gaat het vanzelf weer over en zal het straks weer makkelijker gaan.

Groetjes,
M

quote:
Als je alles al geprobeerd hebt, dan weer overleggen met het CB. Ik zou niet zelf gaan aanmodderen. Tuurlijk weet je het allemaal niet zo goed, heeft niets met jong zijn te maken. Iedereen die voor het eerst een kleintje heeft zou er onzeker van worden, denk ik. Maar honger kan het naar mijn idee na een uurtje gewoon niet zijn. Als het gewoon regeldagen of een sprongetje is, dan gaat het vanzelf weer over en zal het straks weer makkelijker gaan.

Groetjes,
M

oke, zal ik doen. bedankt voor je tips. woensdag moet ik weer naar CB voor het weeguurtje dan ga ik even overleggen.

groetjes p.

iedereen bedankt voor jullie tips ik zal er zeker wat mee doen.

groetjes p.

quote:

Dit is mijn eerste kindje dus ik neem het advies van CB heel serieus. Ik zou het anders ook niet weten.

Durf ook op je gevoel af te gaan.

Het CB denkt namelijk dat elke baby in Nederland op precies dezelfde leeftijd op precies hetzelfde voedingsschema kan zitten met precies dezelfde hoeveelheid cc’s. En dat is niet zo. Elk kindje is anders.

Dus iets doen met adviezen van het CB is natuurlijk prima, maar als het ooit een advies betreft waarvan je gevoel zegt “daar voel ik me niet goed bij, ik doe het liever anders”, dan gewoon op je gevoel afgaan!

Groetekes, Sje

quote:
quote:

Dit is mijn eerste kindje dus ik neem het advies van CB heel serieus. Ik zou het anders ook niet weten.

Durf ook op je gevoel af te gaan.

Het CB denkt namelijk dat elke baby in Nederland op precies dezelfde leeftijd op precies hetzelfde voedingsschema kan zitten met precies dezelfde hoeveelheid cc’s. En dat is niet zo. Elk kindje is anders.

Dus iets doen met adviezen van het CB is natuurlijk prima, maar als het ooit een advies betreft waarvan je gevoel zegt “daar voel ik me niet goed bij, ik doe het liever anders”, dan gewoon op je gevoel afgaan!

Groetekes, Sje

dat doe ik ook, want ik had ook aan het CB gevraagd of ik iets vast mocht geven en toen zeiden ze nee pas als hij 6 maanden is. Maar op die potjes in de winkel staat 4 maanden, dus ik wacht tot 4 maanden en dan ga ik het proberen. bedankt voor je tips

groetjes P

Fruit mag volgens mij gewoon vanaf 4 maanden, groenten wordt geadviseerd vanaf 6 maanden maar volgens mij bestaan er inmiddels ook al groentepotjes vanaf 4 maanden.

Groetekes, Sje

Fruit en groente mag vanaf 4 maanden, maar hoeft pas vanaf 6 maanden. Dus als je kindje nog genoeg heeft aan flesvoeding bij 4 maanden, dan lekker zo laten. En anders gewoon beginnen met potjes/vers inderdaad, dat mag zeker.

Groetjes,
M