Joep is nu bijna 16 maanden. Hij slaapt 's ochtends niet meer. Om half 12 eet hij een broodje en meestal gaat hij rond 12,30 naar bed. De laatste tijd is hij soms na 3 kwartier alweer wakker. Hij huilt dan niet maar ligt lekker te kletsen/zingen en andere ondefineerbare dreumesgeluiden te maken, klinkt erg gezellig. Ik laat hem dan ook maar lekker liggen…Maar: hij slaapt dan dus maar 3 kwartier!!! Dat vind ik wel erg weinig. Maar ja niets aan te doen denk ik.
Zou hij van die 3 kwartier ‘spelen’ in bed ook uitrusten? Hij is de rest van de dag heel gezellig en heeft dus waarschijnlijk ook niet meer nodig??? Gisteren heeft hij trouwens weer een superslaap van 3 uur gedaan (net op de dag dat ik 's middags weg wilde grrrr) en hij maakt ook superlange nachten van 19.00 - 7.30!
Dus opzich hoor je mij niet klagen maar ben wel benieuwd wat jullie er van zeggen.
3 kwartier slapen, 3kwartier spelen
mamanja
loulie
puck heeft ook van deze momenten. kan zo weer zijn dat ze na weken slecht slapen overdag weer weken supergoed slaapt.
Sje
Van in bed spelen rust hij ook wel ietsje uit hoor. Ik zou me er totaal geen zorgen over maken dat-ie minder slaapt dan jij verwacht had. Het ene kind heeft veel slaap nodig overdag en het andere kind weinig.
Als hij toch de rest van de dag gewoon gezellig is, is er toch niks aan de hand? En als hij toch goede nachten maakt is het toch ook goed? Gewoon die kleine man lekker zelf aan laten geven wat-ie wil.
Groetekes, Sje