3 kinderzitjes op de achterbank?

Hoi!
We hebben een nu nog theoretisch probleem… We hebben nu 2 kids,maar willen wel graag een derde. Niet direct nu, maar over een jaartje of wat. Mits t luktnatuurlijk (ik ben nu al 35).
Maar dan hebben we een probleem: er moeten 3 zitjes op de achterbank. Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben? We hebben de ford focus model 2003. Inmiddels weten we dat int model vanaf 2004 t wel past… maar we willen eigenlijk geen andere auto kopen aangezien we deze kochten vlak voor de geboorte van de oudste. En daarbij anders kom je vermoedelijk uit op hele grote zware autoś. (wegenbelasting en benzine… duur!!).
We vragen ons dus af: zijn er mensen bij wie het wel past? of smalle kinderzitjes (maar wel veilig)? Hoe doen jullie dat?? De airbag voorin kan niet worden uitgeschakeld…

Zijn erg benieuwd naar de reacties!

Ik dacht als je de oudste al zo oud hebt dat die op een zitverhoger kan, kan die in de midden, stoeltje aan de ene kant, maxicosi aan de andere kant? Zit verhogers zijn tenslotte niet zo lomp als een stoel he?
Ik heb een fiat seicento, een type 2 stoel en een type 3 stoel achterin, en er past nog een boodschappentas tussen, dus hier wel aardig ruimte over, met een aanzienlijk kleine auto

Manderijn

De garage kan de airbag wel uitschakelen.

Voordeel van een nieuwe auto is dat hetzelfde type auto
nu een stuk groter is.
Kijk maar eens naar de nieuwe Focus (Wagon).
EN: veel zuiniger dan jouw model uit 2003!!
Dus op benzine zul je zeker gaan besparen met een nieuwe auto.
Met een A-label heb je nog even het voordeel van geen wegenbelasting.

Wij zijn momenteel bezig met een orientatie op een nieuwe auto
(nu het oude model Fabia Combi).
Ten eerste omdat de 2 liter benzine motor wel het nodige lust…
(een auto met label A kan zo’n 700 euro aan benzine per jaar schelen!!)
Ten tweede omdat de fietskar hier niet in past, en we voor
weekendjes weg (met de fiets+kar) en vakanties altijd een andere
auto moeten regelen.
Grootste dilemma: is het de investering wel waard…

Andere optie:
Als op de buitenste twee plekken een stoeltje zit waarin
het kind tegen de rijrichting kijkt,
dan kan op de middelste plek voor de oudste een stoel staan die
met de rijrichting mee kijkt.

M.

@Mandarijn… tja denk niet dat onze auto zoveel breder is als die van jou hoor! Hier kan er tussen autostoeltjes ook nog een boodschappentas o.i.d. (er staat nu een dikke knuffel) maar beslist geen ander autostoeltje…

@marcelendiana: helaas… een andere auto kopen zit er voor ons niet in. En zeker geen nieuwe! We leven nu met z’n vieren van éen salaris (4 dagen werkt mijn man). tja dat is geen vetpot…
De wegenbelasting voor zuinige auto’s gaan ze ook in 2013 weer invoeren hè…
stoelen tegen de rijrichting in, bestaan er denk ik niet toch voor ‘grotere’ kinderen? En daarbij… onze oudste wil wel graag naar buiten kijken…
Zelfs al zou de airbag voorin uitstaan en je daar een kind neer zou zetten (niet zo veilig) dan pas ik achterin niet tussen de 2 andere zitjes in… En de afstanden die we rijden zijn groot. Mijn ouders en broer bijv wonen op 2 uur rijden en de familie van mijn man op ruim een uur…

Ben eigenlijk benieuwd of iemand het in een soortgelijke auto voor elkaar heeft gekregen er 3 stoeltjes op de achterbank in te zetten (welk merk??) en dan toch nog ruimte om ook de riemen goed vast te maken…

jeetje ja ik snap dat dat een probleem is, een ford focus is niet zo heel breed, ik zat ff op internet te speuren… maar de concord stoeltjes zijn het smalst… !
ze hadden blijkbaar ook tweelingstoeltjes maar die zijn compleet uit de productie genomen, dan moet je heeeel heel goed zoeken, misschien is dat een idee…

Pippy is geboren 17.07.2009

dat gaat gewoon niet passen, stel er komt nog een kindje moet je oudste nog steeds in een vrij brede stoel… ik weet er alles van met 4 kindjes…
enige optie is dan toch airbag laten uitschakelen voorin.
en zelf tussen 2 kinderstoeltjes kruipen

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

@kimmetje: hoe doen jullie dat dan??? Of heb je gewoon een grote auto?

quote:
@marcelendiana: helaas.... een andere auto kopen zit er voor ons niet in. En zeker geen nieuwe! We leven nu met z'n vieren van éen salaris (4 dagen werkt mijn man). tja dat is geen vetpot... De wegenbelasting voor zuinige auto's gaan ze ook in 2013 weer invoeren hè.... stoelen tegen de rijrichting in, bestaan er denk ik niet toch voor 'grotere' kinderen? En daarbij.... onze oudste wil wel graag naar buiten kijken.... Zelfs al zou de airbag voorin uitstaan en je daar een kind neer zou zetten (niet zo veilig) dan pas ik achterin niet tussen de 2 andere zitjes in.... En de afstanden die we rijden zijn groot. Mijn ouders en broer bijv wonen op 2 uur rijden en de familie van mijn man op ruim een uur...

Ben eigenlijk benieuwd of iemand het in een soortgelijke auto voor elkaar heeft gekregen er 3 stoeltjes op de achterbank in te zetten (welk merk??) en dan toch nog ruimte om ook de riemen goed vast te maken…

Die afstanden kennen we hier ook

Tsja, je hoeft natuurlijk geen nieuw-nieuwe auto te kopen.
Een grotere 2de-hands is natuurlijk ook een optie,
maar als het geld er niet is, dan is het er niet, heel simpel.

Wij hebben Jitse nu in de “maxi-xosi” in de auto,
Hylke zat tot ergens afgelopen jaar in een autostoel die
ook nog tegen de rijrichting in staat.
Merk is Britax (= Römer) en is via een aantal auto-dealers te koop.
Is een Isofix stoel, groep 0-1 dacht ik.
Zou tot een kilo of 15 of 18 moeten kunnen (kan het nu even niet opzoeken).
Alleen werd het nu wat lengte wat krap,
dus zit Hylke tegenwoordig wel lekker vooruit te kijken.

M.

Hangt er vanaf denk ik ook of je stoelen achterin hebt of een bank.
Ik heb een Opel Corsa, klein dus… Maar wel 1 bank. Daar passen wel 2 stoelverhogers + stoeltje naast elkaar. Hoe het met 3 volwaardige stoeltjes is durf ik niet te zeggen… niet geprobeerd.
Maar als ik even zo kijk, heb nu dus een stoeltje en een zitverhoger met rugleuning… past daar volgens mij best een maxicosi tussen.
Zitten ze wel echt tegen elkaar aan natuurlijk… dus of het ook een ritje zonder ruzie en aan elkaar zitten wordt is natuurlijk weer een ander verhaal, hahaha! Maar theoretisch zou het dus wel goed kunnen gaan, ook in een kleine auto.

Terwijl mijn ouders eerst een Renault Scenic hadden, best groot dus in vergelijking met mijn corsaatje. Daar zaten stoelen achterin, en daar paste de stoeltjes helemaal niet goed op (stonden over het gordelbevestigingspunt)! Laat staan dat je er 3 naast elkaar zou hebben…

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

ik heb gewoon een grote auto hahaha!een 7 persoons en die heb ik ook echt nodig…

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

pff wat lastig.
het ligt denk ik ook niet zo zeer aan een groet auto. de auto moet wel een beetje breed zijn en binnen in praktisch!
zo past er in mijn kofferbakje in de breedte veel meer dan bij mijn vader met een Corsa en ik een C1!
ik weet dat de wagon R (heel lelijk, maar je ziet hem toch niet als je erin zit. best veel ruimte heeft. heeft geen rare ingebouwde zijkanten en omdat hij hoog is, lijkt de ruimte ook meer. wij zitten daar met 3 volwassenen (2 behoorlijke) goed op de achterbank.
en als je geen nieuwe auto wilt zou ik zeggen, rij naar een baby winkel (grote) en ga passen, moet toch vast kunnen op 1 of andere manier…
ik denk idd dat ff wachten de beste optie is, zodat je stoel, verhoger, stoel kwijt kan… maar het duurt nog wel ff voordat de oudste in een verhoger mag.

groetjes en succes

Lilypie Maternity tickers

Heb het net gewoon eens even gepast!
Maxi Cosi in het midden lukt niet, maar de stoelverhoger (met rugleuning, dus toch ook bijna een volwaardig stoeltje…) in het midden past wel met aan de ene kant een stoeltje en aan de andere kant een Maxi Cosi!

Dus eh… ook ons staat niks meer in de weg whahaha (nu manlief nog overtuigen… hmmmmm…)

@Domino, maar eh… bij jou duurt het natuurlijk nog even voordat de oudste op een verhoger kan. Meestal rond een jaar of 3 dat het wel kan denk ik?
Ik las trouwens net op internet dat kinderen die ouder dan 3 jaar zijn maar kleiner dan 1.35 wel vervoerd mogen worden zonder stoeltje (maar uiteraard wel met gordel) als er al 2 kinderzitjes achterin zitten en er geen derde meer bij past.
Maar… uiteindelijk gaat dat wel ten koste van de veiligheid van je kind. (omdat ze nog klein zijn kan de gordel schade aanbrengen bij een ongeluk omdat die te hoog over de buik zit).

En tja… jullie oudste is nog best jong, dus wil je wachten tot ze 3 is ben je toch al minimaal een jaar verder voordat je zwanger zou mogen worden

Misschien beter toch nog eens proberen of het niet past (kan me nl. niet voorstellen dat als het in een corsa wel past, het in een ford focus niet zou passen?), en anders toch kijken voor een andere (2e hands) auto?

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

Als je kijkt op www.anwb.nl, dan kun je bij het vervoer van kinderen lezen dat er ook uitzonderingen zijn om je kind wellicht niet in een stoeltje te hoeven zetten (als het je derde is/zou zijn), maar ik weet natuurlijk niet of die situatie ook voor jullie van toepassing is.

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Als ik incidenteel 3 kinderen en een volwassene moet vervoeren (dus vergelijkbaar met een gezin van 5 personen) dan zet ik 2 zitjes op de achterbank, eentje op de passagiersplek en de volwassene tussen de kinderzitjes op de achterbank. Maar dan is wel de voorwaarde dat de volwassene een gemiddeld postuur heeft, anders gaat dat niet.

Kan me echter voorstellen dat dit geen optie is op het moment dat je elke dag met een gezin van 5 personen in de auto moet.

Groetekes, Sje

Ik heb net ff op internet gekeken en kwam op een ander forum deze link tegen.
http://www.multimac.co.uk
Het leek me een ideale oplossing maar volgens mij zijn ze niet heel goedkoop wat natuurlijk weer minder is.
Dit was het forum misschien heb je er nog wat aan.
http://www.hotforum.nl/forum/zwangerroosje/139492/3-autostoeltjes-op-de-achterbank/

quote:
Ik heb net ff op internet gekeken en kwam op een ander forum deze link tegen. http://www.multimac.co.uk Het leek me een ideale oplossing maar volgens mij zijn ze niet heel goedkoop wat natuurlijk weer minder is. Dit was het forum misschien heb je er nog wat aan. http://www.hotforum.nl/forum/zwangerroosje/139492/3-autostoeltjes-op-de-achterbank/

Ik heb al zitten denken of zoiets niet zou bestaan.
Maar te druk gehad om het op te zoeken.
Kost hetzelfde als 3 losse stoelen, dus goedkoper wordt
het er in elk geval niet van.

M.

wow
wat mooi zeg! wist van het betaan niet af.
voor ons niet nodig maar fijn voor de mensen die een groot gezin willen.

gr gidget