3 kinderen op achterbank

Hoi,

Wij hebben 3 kinderen en sinds kort zit ook de kleinste in een in een maxi cosi rodi . En dat is het probleem.

Wij krijgen de gordels bijna niet meer dicht - echt een crime.

De gordels bij onze Volvo (oude V70, station) zijn extreem kort dwz dat stuk waar de gordel aan vastgemaakt wordt. Het stukje waar je de gordel in moet klikken komt niet boven de achterbank (het zitgedeelte) uit. Je komt er niet bij als je 3 stoeltjes op de achterbank hebt staan. Je moet met de stoeltjes met de kinderen erin gaan schuiven en blind met nul ruimte voor je handen de gordel vast klikken, en dat drie keer - het is echt een crime. Mijn man kan het per definitie niet hij komt er niet tussen met zijn grote handen.

Ik las op internet dat er gordelverlengers zijn. Ik was bij Heuts. Ze hebben die dingen maar zeggen dat dit niet veilig is en ook niet goedgekeurd is (je vraagt je dan af waarom ze hebben, ik had het kunnen kopen, lag daar gewoon). Ze verwezen me door naar de dealer.

Vervolgens hebben we de garage gebeld. Ze hebben geen oplossing: ze hebben geen langere gordels om te monteren, en de verlengstukken hebben ze wel veel verkocht maar die zijn inderdaad niet gegarandeerd veilig, dus die verkopen ze niet meer.

Ik ben ten einde raad. We kunnen niet zomaar en grotere auto kopen vanwege dit. Dat heb je het bovendien over een 7 persoonsauto!

We hebben het overigens ook geprobeerd met de zitverhoger in het midden voor het grootsete kind (5 jaar) maar dat helpt ook niet echt.

Hoe doen jullie dat?

Groetjes,

Carla

Hmm, lastig probleem!
Hoe oud zijn de jongste 2 dan?

Kunnen die niet meer in een vaste autostoel, zodat je die gewoon kan laten zitten en je dus maar voor 1 kind met de gordels moet prutsen?

De oudste hier heeft tot 3,5 jaar in zo’n vaste stoel gezeten… En de jongste van bijna 3 blijft er voorlopig ook nog ff in hoor heb het toevallig vorige week geprobeerd in een vergelijkbare stoel als de Rodi, maar vond het niks, ze is er veel te vrij in! Dus lekker nog over 2 schoudertjes vast voorlopig!

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

Dank voor je reactie.

Dat is juist het probleem. De jongste is 2 1/2 en het is een een grote meid. Zij is nu net uit de maxi cosi vaste stoel. Ze past er echt niet meer in.

Groetjes Carla

tja volvo heeft iso fix… dan is je probleem voorbij alleen die stoeltjes zijn duur

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Bedankt voor het meedenken maar nee helaas dat heeft onze Vovlov niet, hij is 11 jaar oud.

Bovendien, als ik het goed heb, helpt isofix niet echt voor dit probleem en bij deze categorie stoeltjes (15 - 32 kg) omdat je het kind toch met de autogordel moet bevestigen.

Groetjes

Carla

Gewijzigd door - Carla123 op 15 May 2012 21:15:43