Mijn zoontje is drie jaar en vertikt het op het potje te zitten. Hij wil ook liever geen schone luier aan. Ook niet als hij gepoept heeft. Ik ben er eigenlijk nooit zo mee bezig geweest, maar het lijkt me toch handig als hij het zelf eens gaat doen. Hij is natuurlijk op een speelse manier gewend geraakt aan het potje, maar heeft geen zin om er op te gaan zitten. De toilet is ook al geen succes. Ik heb het ook al geprobeerd met stickertjes en een kalender, cadeautjes enzo. Voorlezen…, het is allemaal voor een keer en dan is het afgelopen. Hij vertikt het. Zijn er mensen die ervaring hebben met kleine eigenwijze ‘opdondertjes’?
3 jr, niet zindelijk, eigenwijs!
hoi
mss die luier niet meer omdoen is ff meer wassen maar miss helpt het
groetjes van nvh en Joyce
Gelukkig is het nu weer lekker weer. Vanmiddag heeft hij in ieder geval eventjes buiten op het potje gezeten. Dat is al heel wat. Ik hoop dus op een lange warme zomer!!!
mijn dochter is nu 2 jaar en 8 maanden en ze wil echt niet op het potje en ook niet naar de wc, ze zegt zelf ‘dat is voor de kindjes’( op school).
Ze is er ook helemaal niet mee bezig ook niet als het mooi weer is en ze wordt nat dan loopt ze gewoon door.
Ik denk dat je er ook niet teveel mee bezig moet zijn dat werkt alleen maar tegen.
Het komt vanzelf wel goed, er zijn maar weinig kinderen op de kleuterschool die nog een luier hebben.
Het is hier inderdaad ook geen groot probleem. Maar ik breng het wel regelmatig even ter sprake. En ja hoor, vorige week is hij een aantal keer op het potje gegaan. Met resultaat. Dat was dus wel een kadootje waard. De stikker-kalender hangt weer aan de muur. Helaas is hij afgelopen week ziek geweest, dus ik ben benieuwd hoe zich dit verder ontwikkeld. Ik vind het wel heel stoer. Hij lijkt dan ineens al zo groot!
benita was ook vrij makkelijk en wilde altijd alleen de luier om,
tot ik in de gate kreeg dat ze dit gewoon makkelijker vond dan naar de wc ,
toen heb ik gewoon de luier uitgelaten,want ze kon het wel op de wc .
heeft een paar dagen geduurd maar mevr ging wel naar de wc .
benita is wel nooit op het potje geweeest maar meteen op de wc.
Gewijzigd door - anouknelissen op 25 Aug 2007 10:59:48