Met 2,5 jaar ben ik er langzaam mee begonnen en hij vond het allemaal wel leuk en de stickers plakken vond hij geweldig.
Na een tijdje was de lol ervan af en wilde hij het niet meer, oke dacht ik niet fosseren.
Nu heb ik er af en toe met hem over gepraat en sommige leeftijdsgenootjes op het KDV zijn al zindelijk dus hij wil wel weer op het potje en we prijzen hem als hij een plasje doet en van de week wilde hij geen luier aan, prima!
Maar hij doet steeds hele kleine plasjes, echt mini en toen hij dus van de week zonder luier liep deed hij 2 keer een plasje op het potje omdat ik hem er op zette en tussen door plaste hij 3 keer in zijn broek (in 2 uur tijd) en dat vond hij toch wel heel vervelend en wilde zijn luier maar weer aan.
Hij plaste dus 5 keer in 2 uur tijd.
Mijn vraag is of hij er lichamelijk aan toe is? omdat hij van die hele kleine plasjes de hele dag door doet en het niet voelt aankomen.
Ik merk dat hij nog onzeker is en het aan de ene kant wel wil maar aan de andere kant vind hij een luier wel zo veilig natuurlijk.
Gisteravond voor het nar bed gaan ging hij weer even op het potje en er zat weer een klein plasje is en toen liep hij nog even zonder luier omdat hij in bad zou gaan en nog geen kwatier later liep het weer langs zijn benen en zijn sokken waren nat en hij was er verdrietig om.
Ik zal binnenkort wel een oproep krijgen van het CB en zal het dan ook wel vragen of het normaal is op zijn leeftijd, van babbies weet ik het wel dat zij de heledag door plasjes doen omdat de sluitspieren nog niet werken maar van een 3 jarige weet ik niet wat je mag verwachten.
Groetjes