3 jaar en nog geen zin in zidelijk worden

Met 2,5 jaar ben ik er langzaam mee begonnen en hij vond het allemaal wel leuk en de stickers plakken vond hij geweldig.
Na een tijdje was de lol ervan af en wilde hij het niet meer, oke dacht ik niet fosseren.
Nu heb ik er af en toe met hem over gepraat en sommige leeftijdsgenootjes op het KDV zijn al zindelijk dus hij wil wel weer op het potje en we prijzen hem als hij een plasje doet en van de week wilde hij geen luier aan, prima!

Maar hij doet steeds hele kleine plasjes, echt mini en toen hij dus van de week zonder luier liep deed hij 2 keer een plasje op het potje omdat ik hem er op zette en tussen door plaste hij 3 keer in zijn broek (in 2 uur tijd) en dat vond hij toch wel heel vervelend en wilde zijn luier maar weer aan.
Hij plaste dus 5 keer in 2 uur tijd.

Mijn vraag is of hij er lichamelijk aan toe is? omdat hij van die hele kleine plasjes de hele dag door doet en het niet voelt aankomen.
Ik merk dat hij nog onzeker is en het aan de ene kant wel wil maar aan de andere kant vind hij een luier wel zo veilig natuurlijk.
Gisteravond voor het nar bed gaan ging hij weer even op het potje en er zat weer een klein plasje is en toen liep hij nog even zonder luier omdat hij in bad zou gaan en nog geen kwatier later liep het weer langs zijn benen en zijn sokken waren nat en hij was er verdrietig om.

Ik zal binnenkort wel een oproep krijgen van het CB en zal het dan ook wel vragen of het normaal is op zijn leeftijd, van babbies weet ik het wel dat zij de heledag door plasjes doen omdat de sluitspieren nog niet werken maar van een 3 jarige weet ik niet wat je mag verwachten.

Groetjes

Lilypie Third Birthday tickers

Ik kan je niet helpen maar lees wel even met je mee. hier nl hetzelfde probleem. Is ook heel erg geinteresseerd al een tijd,maar laat ook alles gewoon lopen. idd ook 5 natte broeken in een uur en vraag me idd ook af of ze er wel aan toe is.

mama1980

Lilypie Third Birthday tickers

Hier kwam het vanzelf kort nadat ze drie was geworden. Volgens mij is het wel normaal dat ze nog kleine plasjes doen, juist omdat ze het nog niet voelen. Ik denk dat je het wel goed aanpakt.

Groetjes Natasja

Ik ben net voor hij 3 jaar was begonnen en gewoon in 1 keer de luier uit. Nou de eerste dagen was een ramp maar na 2 weken was hij zindelijk. Na 4 weken was 's morgens zijn luier ook iedere keer droog en toen ook uitgelaten. Een week voor zijn derde verjaardag was hij dag en nacht droog.

Het ligt ook veel aan het kind zelf, je kunt het niet dwingen en op het cb zeiden ze dat dit voor een jongen erg snel is. Dus ik zou gewoon zo doorgaan. Laat hem merken dat het niet erg is dat zijn broek nat is, gewoon verschonen en klaar. Hier word 's morgens over het algemeen heel veel geplast en in de middag minder.

Liefs Michelle

Op vaste tijden op het potje zetten. Kijken hoe dat gaat. Ik vind hem niet laat hoor. Erik was ook pas zindelijk met 3 jaar en 3 maanden en ik zie dat jouw zoontje nog 3 jaar moet worden. Het kan ineens heel snel gaan hoor!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Marijn was er ook nooit mee bezig, kon gerust de hele dag in een vieze luier lopen maakte hem niets uit. Ging weleens op het potje of naar de wc maar meer omdat wij er om vroegen. Maar van het ene op het andere moment was hij zindelijk. 's Morgens was een vriendin bij me op visite en haar dochtertje is een week jonger dan Marijn en toen ze net weg waren ging Marijn in zijn luier staan poepen dus ik zeg tegen hem Marijn dat moet toch op de wc. Hij vroeg “gaat N ook op de wc?” Ik zei ja N gaat ook op de wc (was wel niet zo maar ach leugentje om best wil) en hij zei van nou dan wil ik ook geen luier meer om. En vanaf dat moment is het nog wel een keer mis gegaan maar geen luier overdag meer gehad. Hij was toen 3 jaar en 2 maand. 's Nachts is hij nog lang niet zindelijk.

Lisa wordt eind volgende maand 3 jaar, maar heeft er duidelijk ook “nog geen zin in”… Ik denk dat ze het nog niet aan voelt komen, dus ik laat het maar nog even zo… Van de zomer en hemd en onderbroek lekker in de tuin laten lopen, werkte bij Nikki ook heel goed