3 flessen maar nog geen brood...?

Hoi mama’s

Ik ben afgelopen vrijdag met Joey naar het CB geweest. Alles was goed, goed gegroeit, en zijn ritme was prima. Toch moest ik hem vanaf nu een fles minder geven. Hij kreeg tot nu toe 3 flessen van 180 en 1 van 210, en daarnaast een fruithap en groentehap met een halve tuitbeker yoghurt+diksap.
Ik dacht altijd dat er een fles vanaf viel als er een hele boterham gegeten word… Maar Joey krijgt nog helemaal geen brood, en daar wou ik ook nog even mee wachten. Dit was ook prima, maar toch hoort hij op deze leeftijd op 3 flessen te zitten zei ze… :-s
Maarrrr… Hoe regel ik dit in vredesnaam? 7 uur fles, 1 uur fles en 7 uur fles? Daar zit toch veel te veel tijd tussen? Nu gaat er dan wel 's morgens een fruithap in, maar 's avonds vaak niet eens een hele groentehap. Yoghurt is wel een groot succes, maar ik vind de groente wel belangrijker… Wat vinden jullie heir nou van?

Groetje Anouk

Lilypie 1st Birthday Ticker

Ik zou pas naar drie flessen gaan als de boterham goed gegeten wordt. Vooral omdat hij ook nog eens vaak geen hele groentehap eet.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Wij zijn ook net over op 3 flessen en onze dochter eet maar een klein beetje brood, meester 1/4 en soms een halve. Wij geven 7.00, 12.00 en 19.00 uur een fles. De fles van 15.00 uur hebben wij laten vervallen en in plaats van melk krijgt ze nu diksap met een liga. 's ochtends krijgt ze nog fruithap en 's avonds groente.
Je kan dus 1 melkfles laten vervallen en in plaats daarvan diksap geven.

Tja dat zou ik kunnen proberen, maar tot nu toen drinkt Joey niet echt diksap of water. Een paar slokjes, maar eigenlijk loopt dan nog het meeste weer uit zijn mondje.
Ik ga woensdag beginnen met een boterham, en dan probeer ik dat eerst voor elkaar te krijgen. Pas daarna gaat er een fles af, ik denk gewoon echt niet dat Joey dat nu al aan kan. Laat het CB maar l*llen
Morgen en overmoregn gaat hij naar mijn moeder want ik moet werken. En oma durft niet met brood te beginnen. Dan heb ik eerst 5 dagen om hem aan stukjes te laten wennen, en dan kan oma het hopelijk volgende week maandag en dinsdag ook proberen.
Joey krijgt nu de eerste fles om 7 uur en dan om 10 uur fruit en om 11 uur weer een fles. Ik doe nooit pap in zijn fles, want dat krijg ik niet voor elkaar. Of ten minste, Joey niet. Maar als ik ik straks die boterham er bij ga geven, en dus de tweede fles pas na 12 uur geef, zou een ontbijtje van een bordje pap dan beter vullen dan de fles nutrilon die hij nu krijgt? Dan houd hij het misschien beter vol tot na twaalf uur? Geeft iemand bambix uit een bordje en hoe bevalt dit?

Groetje Anouk

Dylano zit sinds 2 weken op 3 flessen. hij eet wel een hele boterham intussen vandaar die vierde fles eraf. hij krijgt 's morgens ook geen pap. maar gewoon 180 + 6. Dan 2 uur later zijn fruit en dan 2 uur later zijn boterham (doet hij een uur over dus begin daar gewoon mee als hij wakker wordt hahaha). met een beetje diksap en dan tegen uur of kwart voor 2 zijn fles want dan slaapt hij 's middags beter en dan in de loop van de middag liga met thee en darna groente en laatste fles i met nutrix en 210 +7 en da nnaar bed.
beetje warrig verhaal geloof ik mar hoop dat je hem snapt.
Zit hier een beetje slaperig achter de pc. Krijg je met feestjes pffffff hahahha

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday Ticker

Mijn dochter (bijna 8 maanden) krijgt vanaf gisteren 3 flessen. Gisteren ging het goed, vandaag niet. Ons schema is als volgt:
7:00 papfles (180 + 6 + 4 sch. granen (met papspeen)
Rond 9:30 fruit
Rond 12:00 brood met fles (180 + 6)
Rond 15:00 liga met rooibosthee (ik doe daar een schepje opvolgmelk bij in, anders wil ze het nog niet)
Rond 17:00 groente en yoghurt
Rond 19:00 fles (180 + 6)
Bij ons op het bureau zeiden ze dat de 3e fles er pas af mocht als ze goed brood kan eten, anders houd ze het niet vol. Merel weegt 7980 gr. en is ongeveer 69 cm. Ook niet bepaald klein. Ik zou gewoon het gewoon uitproberen. Je kunt de fles ook afbouwen, dan is de overgang niet zo groot.
Succes!!

Groetjes Natasja

hoi
heeel raar!!! ik ging met 6 maanden naar het CB. Emma zat toen op 3 flessen en dat mocht absoluut niet!! ik moest op 4 flessen blijven zitten ( 4x 180cc +6) terwijl dat bij haar echt moeilijk is. Zij eet ook geen brood,maar wel haar groente en fruit heel erg goed! Raar die CB’s!!! maar ja dat was al bekend dacht ik…

Ikzou me dus nog niet te druk maken over die fles laten vallen als het nog niet lukt.
ons schema is nu:
7uur wakker
8uur fles (180)
10uur slapen
na slaapje ong 12 uur fruit
14 uur fles (180)
17 uur groente
19.30uur fles (210)

groeten Gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

mama snoekie,

Toen Tim de leeftijd van Joey had kreeg hij ook om 7 uur zijn 1e fles en om 11 uur zijn 2e. Met 7 maanden mochten we beginnen met een boterham en dan idd van 4 naar 3 flessen. Bij ons ging brood meteen goed, dus hebben we de fles van 3 uur laten vervallen. De fles van 11 uur verschoof naar het middageten, na de boterham. Zijn 1e fles hebben we toen vervangen voor pap van een bordje. Ons bevalt dit heel goed. Tim drinkt zijn flessen al van kleins af aan heel snel leeg. Maar ook pap van een bordje gaat heel goed. Hij doet er nog niet eens 10 minuten over en dan is het bordje leeg. Gewoon een keer uitproberen en kijken hoe het Joey bevalt. Ik zou idd als ik jou was ook de 4e fles pas weglaten als hij een heel boterham krijgt. Ook eet hij zie ik nog niet veel groente, dus ik zou naar je eigen gevoel luisteren. En de 4e fles pas weglaten op het moment dat dit goed voelt voor jou.

Groetjes,
Sandra

Lekker doen wat jij wilt. Niet wat het CB wilt. Bij Morgan wilde ze dat ik alle flessen bijna liet vervallen. Alleen die van de morgen kon nog want ze lust geen pap. Maar liever zagen ze dat ik daar ook brood bij gaf. Ja dank je de koek koek kan ik om 4 uur op gaan staan. Nee hoor Morgan doet het prima en ik doe het op haar/ ons tempo.

Groetjes,

Michèle

Hier bij het cb vinden ze 4 flessen met 6 maanden trouwens ook heel gewoon hoor.

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday Ticker

Bij ons CB idd ook Michelle. Ik kreeg het advies met 7 maanden met brood te beginnen en als dat goed ging een fles te laten vervallen en naar 3 te gaan. En ook vanaf 7 maanden als ontbijt pap van een bordje of een boterham met een flesje erbij. Maar goed het zijn adviezen, dus lekker op je eigen gevoel afgaan.

Groetjes,
Sandra

Wat zijn CB’s toch ontzettend tegenstrijdig! Eva kreeg met 7 maanden nog 4 flessen en dat was prima. Terwijl zij ook niet klein is. Sinds ze wat brood eet, is er een fles vervallen, dat was die van 16.00 uur. Ze doet het er nu prima op. Ik zie totaal niet in waarom Joey nu al af moet bouwen! Was hij misschien al heel groot/zwaar? Dat ze dachten dat hij het niet meer nodig had? Ik zou gewoon doen wat je zelf fijn vindt, laat ze maar kletsen! Tsss!

PS Goed idee van…ik weet even niet meer welke mama dat nu zei…om een schepje melk bij het drinken te doen. Eva lust ook nog niks anders dan melk en ik vind dat ze toch ook wat anders moet gaan proberen!

Groetjes Rainbow, trotse mama