3 flessen bij 6 maanden?

hallo

Emma is nu 6 maanden. Ze heeft moeite met het drinken van haar ochtend fles en haar “lunch” fles. Maar ik weet even niet hoe ik haat schema nu kan aanpassen. Heeft iemand een goed idee? Mag ze al naar drie flessen? Ze krijgt nu 's avonds een grote fles omdat ze de eerste twee flessen lang niet leeg drinkt.
Haar schema iet er nu zo uit;

7.00 u wakker
8.00u fles 180cc+6 schepjes (drinkt 140cc)
10.45u-12.30u slapen
10.15u fruit
13.00u fles 180cc+6 schepjes (drinkt 160cc)
kort slaapje tussendoor
17.00u fles 180cc+6 schepjes
18.00u-19.00u slapen
19.00u groente
20.45u slapen
22.00u fles 210+7 schepjes

hoop dat iemand goede tips voor mij heeft!

groetjes Gidget

Hoi Gidget,

Mijn zoontje is bijna 4 maanden, dus heb geen ervaring met een kleintje van 6 maanden. Maar als ik naar het schema kijk is volgens mij de ochtend prima, maar vraag ik me af of je niet beter rond 17.00 het groentehapje kan geven ipv de fles en op het tijdstip van de groente het laatste flesje. Dan zou dus de fles van 22.00 vervallen en ligt ze dus rond 20.45 in bed tot de volgende ochtend. Dan heeft ze misschien ook weer meer trek in de ochtend fles?
Dit is wat mijn gevoel zegt hoor, als je het niks vind is het natuurlijk ook goed

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Helemaal met Saro eens! Als ze de groente goed eet, de fles van 17.00 uur laten vervallen en dan de laatste geven rond 19.30 uur/20.00 uur.

Groetjes!

hallo gitget,

ik heb een zoontje van 7 maanden maar hij had ook veel moeite met zijn 2melkflessen ik heb zijn schema dan ook een beetje aangepast dit is zijn schema:

7.00uur wakker en een 210cc melk met 5 scheppen bambix pap (fijne granen)
10.00uur 1 boterham met margarine en beleg + beker melk 150cc
12.00uur fruithapje+ beker fruitsap ( drink maar paar slokjes )
13.00-15.00/16.00 slapen
17.00 avond eten
19.00 200cc nutrilon goede nacht

nu dat ik bij die 2 melkflessen wat erbij geef gaat het tot nu toe heel goed en de avond-fles drinkt hij altijd leeg en slaap ook de hele nacht door… ik ben met deze schema begonnen toen hij net 6 maanden was dus misschiens heb je er wat aan.

GR. Sylvia mamma van Michael

Gewijzigd door - s_vita op 15 Mar 2009 12:57:04

ik heb ook de fles laten vallen voor de groente.
en als ie dadelijk op 3 flessen mag doe ik dat met zn fles van 11 uur, krijgt ie een heel potje friut en tegen die tijd rond de middag een boterham… lekker makkelijk

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090220/aQNa.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://b1.lilypie.com/zrpfp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 15 Mar 2009 13:25:27

hoi allemaal,

bedankt voor de goede tips! ga ermee aan de slag. groente om 5 uur wat een goed idee, nooit over na gedacht, maar eigenlijk heel logisch.

groeten Gidget

rico krijgt zijn groente om 6 uur
soms om 7 uur en soms om half 8 want ik ga hem er niet voor wakker maken maar wil t hem wel aanbieden als ie wakker is
maar meestal tegen 6 uur

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Erik krijgt het ook om 18.00 uur, want rond die tijd eten we zelf ook. Maar zolang ze nog niet tegelijk met jullie eet kan 17.00 uur natuurlijk ook prima.

Groetjes!

ja precies maar rico’s slaap schema ga ik niet aanpassen dat moet ie zelf doen als hij wakker is om 18;00 uur dan is dat maar zo
en trouwens de laatste dagen is het weer half 7
dat wordt nog wat. nouja eerst maar even die laatste fles op 10 uur krijgen en dan wordt zijn dag ritme vanzelf wel weer anders zodat uiteindelijk rico met ons kan mee eten…als ie in zn kinderstoel kan want anders schiet het niet op

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker