Bevalling 1: Mirthe
Bij Mirthe had ik een stortbevalling. Ik wou naar de wc gaan en onder het lopen lijkt het net of iets tussen mijn benen zit. Als ik Mike laat kijken zegt hij dat hij het hoofdje al ziet. Ik denk niet aan de verloskundige en pers een keer en we hebben ons kindje Mirthe in onze handen. Als ik zo een bevalling vaker heb wil ik nog wel kinderen dacht ik meteen.
Bevalling 2: Lotte
Bij Lotte had ik een ziekenhuis bevalling. Als ik s`nachts wakker word heb ik weeën en maak meteen Mike wakker. Die heeft meteen de verloskundige gebeld en die kwam. Ze zei dat ik 2 centimeter ontsluiting had en we vertrokken naar het ziekenhuis. Eenmaal daar werd ik aan de CTG gelegd en die gaf aan dat mijn weeën erg regelmatig waren. Als de verloskundige nog eens kijkt blijkt dat ik pas 4 centimeter heb. Ik kon nog een uur wachten en als het dan niks was werd mijn bevalling ingeleid. Na een half uur krijg ik persweeën en blijkt dat ik volledige ontsluiting heb. Na 12 keer hard persen hebben we ons tweede dochtertje Lotte in onze handen.
Bevalling 3: Jesse
Bij Jesse had ik een thuisbevalling. Ook bij Jesse ging het rap. Ik word weer wakker met weeën en Mike belt de verloskundige. Als die er is blijkt dat ik al 8 centimeter ontsluiting had. We wisten niet wat we hoorden. Na een half uur was mijn ontsluiting volledig, ik mocht persen. Dat alles verliep niet zo soepel want ik denk dat als je geturfd had dat ik de 50 gepasseerd had. Maar na twee (vergeleken met mijn andere bevallingen) zware uren was ons zoontje Jesse op de wereld.
Nu ben ik zwanger van de vierde en dan is ons gezin compleet. Dat verhaal volgt nog, eerst nog meemaken.
Groetjes Marieke