Ik weet niet precies hoe je een verhaal moet plaatsen, dus ik hoop dat ik het zo goed doe?
Ik zit hier met het zelfde probleem:
Ik heb zelf een dochtertje van 3,5 jaar die maar niet zindelijk wilt worden!
Ik heb alles al geprobeert.
Ik ben begonnen met het potje toen ze 2 jaar was, ze ging er heel af en toe op om te kijken wat het was.
Als ze niet wou, dan hoefte het niet persee.
Nu ze er niet meer bang voor is en weet wat het is, moet ze dus nu elke dag op het potje.
Ook al vanaf het begin dat ze kon kruipen en lopen, ging ze al met mij mee naar de wc om te kijken wat ik daar deed, en om te kijken dat het dus niet eng is.
Dat is altijd heel erg goed gegaan. Ze is er dus ook absoluut niet bang voor.
Nou komt het probleem.
Als zij in haar blote kont loopt, dan gaat ze wel plassen op het potje.
Maar als ze moet poepen, dan houd ze het net zo lang in tot dat ze een luier om krijgt! (en dat kan ze echt een hele dag volhouden!)
S’avonds als ze gaat slapen krijgt ze nog wel een luier om.
Ik wil dr eerst overdag zindelijk hebben.
Ik heb lief tegen dr gedaan, en boos, en extreem boos, maar ook extreem lief, en veel gepraat met haar, en afspraken gemaakt, en beloningen gegeven, enz enz enz enz enz enz enz, maar NIKS helpt.
Als ik met haar naar de stad ga, dan krijgt ze ook een luier om omdat ik weet dat ze anders in haar onderbroek gaat poepen (en misschien ook wel plassen)
Want thuis poept ze ook wel eens een heel klein beetje in haar onderbroek omdat ze het al de hele dag ophoud.
Ik weet echt niet meer wat ik moet doen, en sta op het punt om gek te worden.
Veel mensen om me heen zeggen ook dat ze nu echt zindelijk moet gaan worden i.v.m onderanderen de basisschool.
Ik voel me een waardeloze moeder die niks kan.
Is er iemand die mij kan helpen???
Dit probleem heb ik ook al bij het consultatiebureau besproken toen ze 2 jaar was en 2,5 jaar was en 3 jaar.
Toen ze 2 jaar was, vroeg ik om tips. Toen ze 2,5 jaar was toen vroeg ik of het al tijd was voor het potje, toen ze 3 jaar was vroeg ik of het niet al te laat was.
Nu is ze 3,5 jaar en ik heb het gevoel dat het consultaiebureau mij heeft laten zitten. Volgens hun was mijn dochtertje nog te jong om zindelijk te worden. Tot nu toe hebben ze nog geen 1 keer gezegd dat het nu tijd is voor het potje/wc en hebben ze geen tips gegeven.
Lang verhaal he?
Ik weet het gewoon echt niet meer.