2e zwangerschap sneller dik en dikker? :P

Voor degenen op ikkeben die al 2 kids hebben
Waren jullie bij de 2e zwangerschap al eerder dik dan bij de eerste?
En waren jullie uiteindelijk dan ook dikker als bij de eerste?
Ik vraag dit omdat mijn buik nu echt al flink begint te groeien en ik pas 7 week zwanger ben!!
Okee ik was voor deze zwangerschap niet zo dun als voor mijn eerste, maar dan nog kreeg ik echt pas een buikje met 12 week. Nu ben ik pas 7 week en ik kan met sommige shirtjes merken dat ze echt strakker beginnen te zitten
Wie had dit ook?

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Wel herkenbaar hoor. Ik had ook eerder een buikje. Je buik groeid ook wat makkelijker, de ballon wordt voor de tweede keer opgebalzen en dat gaat makkelijker.
Toch ging mijn buik in het begin vrij hard. Maar als ik nu foto’s zie van mijn eerste zwangerschap met bijv 20 weken en foto’s van nu bij 20 weken. Was ik bij de eerste veel dikker.
Ook op het laatst, was bij de eerste zwangerschap 30 kilo gegroeid. Nu een 14 kilo.

Bij de eerste zwangerschap kun je meer rust nemen. Nu moet ik steeds achter een aan rennen enz enz.

Ik ervaar deze tweede zwangerschap heel anders. Klinkt raar, maar ik doe het er even bij(zwanger zijn).

Ja hoor, hier ook.
Er waren mensen die met 8 weken al zagen dat ik zwanger was!!

Maar uiteindelijk was ik op het eind niks dikker of zwaarder dan bij de eerste. Alleen in het begin ging het dus wat sneller.

Bij mij was het juist precies andersom als bij Pjukje. De eerste zwangerschap was niet gepland en studeerde nog fulltime + bijbaantje, daarbij kwam dan nog een verhuizing, bruiloft. Al met al een heftig jaartje, waarin ik me eigenlijk heel weinig bewust ben geweest van het zwanger zijn…
Bij de tweede ging het allemaal veel gemoedelijker (hoewel we ook tijdens die zwangerschap verhuisd zijn ), en bewuster. Je weet al min of meer wat je kan verwachten enzo, én met in mn achterhoofd dat dit waarschijnlijk de laatste keer zou zijn wilde ik er echt bewust veel meer van gaan genieten dan bij de eerste waar er dus toch heel veel langs me heen gegaan is.
En dat is gelukt

Nou ik had met Sylvie toch ook een behoorlijke buik Maar niet in het begin
Dit was ik met 12 week:

En met 20 week ongeveer:

En nu ben ik zo

Maar ik denk niet dat onbekenden het al aan me kunnen zien hoor Maar ik denk wel eerder als mn eerste zwangerschap

Gewijzigd door - goudvisje20 op 25 Feb 2011 23:38:08

@bakmama, jeetje wat een klein buikje. Zo ziet mijn buikje er niet eens uit zonder zwangerschap. Hihihi.
Kan me voorstellen dat je graag meer reacties had gehad op je zwangere buik.

@hanna, je buik begint al mooi te groeien. Vergeet niet dat Sylvie er 11 maand geleden nog in zat. Er is dus nog ruimte! Hopelijk kun je je buik nog een beetje verborgen houden. Of weet iedereen dat je zwanger bent.
Kan best zijn dat je de kleine straks heel snel voelt. Ik voelde deze tweede met een zwangerschap van 13 weken

Inderdaad echt een hele kleine buik bakmama, wel zonde. Maar heeft er natuurlijk ook mee te maken dat jij tenger bent en ik ben van mezelf al behoorlijk gezet

@Pjukje: Ja familie en vrienden weten het al. Kennissen van ons en collega’s van mijn vriend nog niet, maar die zien mij dan ook niet vaak
Wauw met 13 weken, dat is vlot zeg! Met Sylvie voelde ik haar pas schoppen toen ik net 19 week was Ik ben benieuwd wanneer ik deze keer wat voel, maar zo ver zijn we nog lang niet
Eerst maar eens op naar 8 Maart, eerste echo

Mijn buik groeide deze zwangerschap ook 2x zo snel!
Ik ben van mezelf al gezet dus was het bij Luka’s zwangerschap pas met 20 weken echt een beetje te zien. Nu was dat al met 15 weken zo.
Mijn eigen broeken kon ik nu idd met 7 weken al niet meer aan, bij Luka was dat met 12 weken.
De verloskundige zei ook dat dit kwam doordat ik relatief weer snel zwanger was en Luka al ruimte had gemaakt.
Mijn buik zit nu ook meer in de weg dan bij Luka.

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Ik was met de 2e eigenlijk net zo snel dik als bij de eerste…

Ik had al een best buikje vanaf 6/7weken van allebei…
Alleen bij Noah ben ik erg gegroeid ook in de breedte en bij Joël niet, waardoor het leek dat ik veeel dikker was bij Joël.

Kijk maar even op mn hyves naar de verschillen…

Liefs, Melanie

So Hanna, dat is inderdaad al een behoorlijk bolletje! Bij mij zag je het bij Eva pas met 20 weken ofzo, maar bij Max ook veel eerder. Ik ontplofte toen echt met een week of 16 ofzo, kreeg opeens echt een dikke buik toen. Maar uiteindelijk was ik bij hem niet veel dikker dan met Eva. Bij Eef 10 kilo erbij en bij Max 11. En ik had wel echt een hele dikke buik hoor, helemaal naar voren toe. Kreeg er een bak commentaar over, maar mensen zeuren nu eenmaal. Van die buik is nu niks meer te zien! Geniet er maar lekker van en maak je niet te druk hoor. Meestal verlopen zwangerschappen wel een beetje hetzelfde…is mijn ervaring tenminste!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Oh ik maak me ook niet druk hoor hihi, maar ik had zoiets van jeeeee wat groei ik hard Terwijl er bij mn vorige zwangerschap met 8 week nog totaal niks was te zien

Ik dacht echt: als dit zo doorgaat, in dit tempo, kunnen ze me straks rollen. Dan lijk ik net zo’n tuimelmannetje! Maar het is uiteindelijk allemaal redelijk normaal gebleven. Hoewel ik, als ik de laatste foto zie, wel denk: jeeeeetje. Ik voelde de buik met 20 weken al echt op mijn knieën als ik zat, heel irritant. Maar het hoort er nu eenmaal bij!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Hahaha ik zie jou al rollend over straat gaan
Ja het hoort er inderdaad bij Zou wat wezen als je zwanger was zonder dikke buik, waar zou het kindje dan moeten zitten Haha

Ik had nu ook eerder een buikje als met Rens. Maar nu ik 30 weken zwanger ben ben ik niet dikker als destijds met Rens. Ben nu 5,5 kilo aangekomen. Ik gok op 9 a 10 kilo in totaal erbij net als bij Rens.
Voor mijn eigen gevoel ben ik nu wel formaatje walrus maar krijg nu weer te horen dat ik zo’n ieniemienie buikje heb. Zeker met mijn winterjas aan zie je niets.
Dus ik hoop op een paar weken mooi weer straks. Toen ik zwanger was van Rens pastte ik ook tot het eind m’n winterjas nog en toen waren er mensen die dachten dat wij een kindje hadden geadopteerd. Die zagen in ene blauwe vlaggetjes maar hadden heel niet in de gaten gehad dat ik zwanger was. Dus ik hoop straks met mooi weer nog wel even met m’n buik te showen.

groetjes Ramona

[img]http://lb3m.lilypie.com/X8bBp1.png" width=“200” height=“80” border=“0”

Lilypie Pregnancy tickers</

Haha geen idee of mn baarmoeder dicht tegen mn huid zit
Ik weet alleen dat ik pas 11 maand geleden ben bevallen en dat daardoor alles sneller kan groeien

Wat gaaf dat jouw baarmoeder een hart is

Ik was met Lisa’s zwangerschap ook veel sneller “dik” dan met Nikki. Maar bij mij was het ook niet gek, want alleen al zonder zwangerschap was ik bij Lisa al 23 kilo zwaarder dan bij Nikki… Volgens mij was ik in verhouding uiteindelijk op het eind bij Nikki “dikker” dan bij Lisa… Bij Nikki was ik 14 kilo aangekomen en volgens mij bij Lisa 12 kilo…