Over een paar maanden wordt ons kleinkind geboren. ze heeft al een zusje. Bij het 1e kindje gaven we de wagen. Wat geef je alsd grootouders voor een 2e kindje. Wat is een normaal bedrag?
2e kleinkind
Toen onze tweede werd geboren kregen we van mijn ouders een tandem-kinderwagen omdat er maar 16 maanden leeftijdsverschil tussen de dametjes zat. Dan kun je niet zonder tandemwagen.
Dus ik weet niet hoeveel leeftijdsverschil er tussen je kleinkinderen zit, maar anders is zo’n wagen evt. een optie. Of een bijdrage aan zo’n wagen, als je het een te groot bedrag vindt.
Groetekes, Sje
Hallo Sje,
Onze kleindochter is ruim 2 1/2 als haar zusje geboren wordt. Dus dat is denk ik geen optie. Dus wie weet er nog iets?
Nee, dan is een tandemwagen geen optie meer.
Moeilijk om iets te verzinnen, zeker als het tweede kindje van hetzelfde geslacht is.
2e kinderstoel een optie? Die hebben wij bij de tweede namelijk van mijn broer en zus gekregen.
Groetekes, Sje
Wij kregen bij de 2e een tripp trapp kinderstoel. Voor de oudste hebben we toen zelf 1 gekocht, deze 2e dus gekregen!
Groetjes Manderijn.
hoi
ik kreeg bij de eerste een mama-fiets, een heel fijn kado! maar ik weet niet of ze die al hebben.
en bij de tweede kreeg ik een camera. vond ik heel leuk, nu kan ik die kleine koppies nog mooier vastleggen.
succes groetjes Gigdet
Bij de 1e kregen we van mijn schoonouders een box en van mijn ouders de wandelwagen. Die wandelwagen was een aardige uitgave, geloof wel 500 eur. Bij de geboorte van Daan wilde zel wat groters geven maar niet zo gek als de wandelwagen. Uiteindelijk hebben we bij de geboorte van Daan een schommelstoel gekregen. Die was in de aanbieding uiteindelijk 130 eur. Van mijn schoonouders hebben we bij de geboorte van Daan een gouden armbandje gehad met zijn naam erop.
Groetjes,
Sandra
Je hebt ook van die plankjes op wieltjes die je vast maakt aan de kinderwagen en waarop het oudste kindje dan kan staan als de wandelingen te lang zijn. Misschien wel een leuk idee ? Verder is dan een kinderstoel voor in de auto inderdaad ook wel tof.
Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!
alle meiden krijgen van me ouders een armbandje met naam, en de jongens een ketting.
heeft de oudste al een nieuw slaapkamertje? Ik neem aan dat de baby straks in het oude ledikantje gaat slapen. Of slaapt ze al in een groot bed. Anders zou een mooi nieuw bed misschien een leuke optie zijn?
mama1980