Een mijlpaal, omdat
ons kindje van nu af meer kansen heeft om te overleven mocht hij/zij te vroeg worden geboren!
De kleine moet toch nog maar even blijven zitten, alhoewel ik keinieuwsgierig ben naar wat 'het' gaat worden... enn HIJ of ZIJ???!!! We laten ons verrassen, dat willen we, maar neemt niet weg dat ik zo nu en dan wel even in mijn buik zou willen kijken of de kleine een piemeltje heeft of niet ;)
Hij/zij is een beweeglijk kindje, net als de grote broer Gerrian dat was in mijn buik. Soms zwemt het van de ene kant van mijn buik naar de andere kant, soms trapt of 'bokst' het flink. Sinds 5 februari voel ik dat het af en toe de hik heeft; nog heel licht te voelen, maar ik voel het en ik vind het een geweldig gevoel! Manlief kon het toch voelen, dus dat is helemaal leuk!!!
De babykleertjes zijn nog bij mijn vriendin... Ga haar, als ze eind deze week van vakantie komt, toch maar vragen of ik die kleertjes zo spoedig mogelijk weer terug kan krijgen. Ik merk dat de nesteldrang al aanwezig is ;) Maar wsch krijg ik de hele doos met de kleertjes gewassen en al terug, dus dat scheelt mij weer ;) Bovendien slaapt Gerrian nog op de babykamer, dus kan er sowieso toch nog niet veel uitrichten... Maar Gerrian gaat wellicht vlgd week of week erna naar zijn nieuwe kamertje, want die is zo goed als inrichtbaar, zeg maar ;) Kan Gerrian rustig op z'n gemak wennen aan z'n kamertje en is het niet perse gekoppeld aan de komst van de kleine; wil het gevoel bij Gerrian voorkomen, dat hij zijn huidige kamer uit moet op het moment dat de kleine zich heeft aangediend... Hopelijk voorkomen we dat door hem dus al eerder te 'verhuizen'!
Heb veel last gehad van harde buiken vanaf week 20... Laatste gynbezoek toch meegrekegn van de gyn het dan maar wat rustiger aan te doen, want ik had zowel overdag, als 's avonds en 's nachts harde buiken en met best grote regelmaat... gelukkig wees inwendig onderzoek uit dat het ' van binnen' wel allemaal nog goed zat, maar om het maar neit te forceren dat ik eerder ontsluiting zou krijgen door de vele harde buiken, toch maar wat gas terugnemen.
En ik moet zeggen, het helpt idd om het rustiger aan te doen! Moet ook zeggen, dat ik niet veel anders kan, want ik ben sinds een paar weken ook zo keimoe... En toch lukt het niet altijd even makkelijk om het rustiger te doen allemaal, heb immers Gerrian om me heen. Daarvan moet ik zeggen, dat een tweede zwangerschap toch wel anders is dan een eerste; toen kon ik echt rust nemen wanneer ik wilde! Nu dus niet altijd meer...
Maar een paar geleende boeken van een vriendin van me doen wonderen haha. Heerlijk met een boek op de bank hangen, als Gerrian slaapt of lekker zichzelf vermaakt is toch best luxe, niet waar ;)!!! Daar geniet ik dan ook maar van; dat genieten, relaxen en rusten helpt ook weer tegen de harde buiken!
Soms heb ik het gevoel dat de kleine zich vroeg gaat aandienen, misschien mede door de harde buiken?!!! Of is het intuitie??!!! Hopelijk heb ik ongelijk (of hoop ik dat juist niet? ;)) en mocht het toch staan te gebeuren dan hoop en bid ik maar dat ons kindje iig gezond zal zijn!!!
Lieve groetjes van de mama van Gerrian, Dwi