21 weken zwanger, baby ligt heel diep, zwaar!

Ik had mn vraag al gesteld bij mn 20 weken topic, maar volgens mij leest niemand die meer Dus dan hier maar even.
Tijdens de 20 weken echo zei de gynaecologe ineens dat de baby al mooi met het hoofdje naar beneden lag en even later zei ze: ‘oh het ligt ook al best diep’.
Ik heb er toen verder niet bij stil gestaan dus ook niet verder gevraagd, maar ik ben nu toch wel even benieuwd… Was dit bij jullie 2e ook zo, dat deze al veel eerder in de zwangerschap heel diep lag? Ik kan het ook voelen, want ze schopt al steeds flink tegen mijn blaas. Bij Sylvie had ik dit echt pas veel en veel verder in de zwangerschap.
Nou heb ik verhalen op internet gelezen en blijkbaar hebben heel veel mensen dit dat de baby met 20 week al heel diep ligt. Er zijn er een aantal van die dan ook te vroeg bevallen maar ook een aantal die gewoon met 40 week of later bevallen. Dus op zich zegt het niks.
Toch vind ik het af en toe best spannend. Maar dat komt ook doordat ik me bij deze tweede zwangerschap veel meer en sneller zorgen maak als bij de eerste.
Maar goed, mijn vraag aan jullie is dus, hebben jullie dit ook gehad dat de 2e (of meer) al veel eerder heel diep lagen?

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Gewijzigd door - goudvisje20 op 04 Jun 2011 23:09:45

Hoi Hanna,
Bij mij lag de tweede juist NIET diep, hij was zelfs helemaal niet ingedaald toen ik beviel van hem (Reza trouwens ook niet). Maar mijn verloskundige vertelde toen dat het idd vaker voorkomt dat de tweede eerder naar beneden “zakt”, simpelweg omdat er al ruimte gemaakt is door de eerste baby.
Groetjes Nancy

Hai, bij ons is de baby ook nog steeds niet helemaal ingedaald… en morgen ben ik al 38 weken
de eerste was met 34 weken ingedaald denk ik…
tja t zal ook wel per persoon verschillen, en net wat zwelgj74 zegt: meer ruimte al!

Pfff nou het is wel heel vervelend, ik voel echt dat de baby heel laag ligt. Daardoor is mn buik ook zwaarder en zit meer in de weg… Van mij mag ze nog wel wat naar boven toe

Ik had de tweede ook al heel vroeg heel laag. En wat vond ik het zwaar! Ik zag er ook gewoon echt zwaar uit, haha!

Pffff vertel mij wat, hihi
Ik voel me echt alsof ik minstens 30 week zwanger ben… Ik kan al niet eens zo veel meer als wat ik nog kon met de zwangerschap van Sylvie met 30 week!
Ik voel me af en toe net een opgeblazen pinguin. Maar goed, ik zal toch echt nog even moeten volhouden, ben pas net over de helft
Hopelijk gaat ze nog even naar boven, onze kleine beeb

Ik ben toen zelfs nog eens op extra controle geweest, alleen maar omdat ik me zo zwaar voelde. Toen zei ze al, hij ligt erg laag! Maar, ook dat went weer. Tenminste zo ging het mij! Even wennen dat je buik anders ‘voelt’ en dan doe je ook weer wat je moet doen. Ik heb toch nog tot 4 weken voor de uitgerekende datum gewerkt.

Ik heb nu ook het gevoel of de kleine wat lager ligt, maar tijdens de controle van vorige week lag ie netjes onder ne navel. Nu ben ik niet zover als jij, maar ik heb het gevoel dat ik deze af en toe voel, terwijl ik Danielle bijna niet gevoeld heb. Dit omdat de plecenta er voor lag.

Succes en bij twijfel gewoon je verloskundige bellen