Ik had mn vraag al gesteld bij mn 20 weken topic, maar volgens mij leest niemand die meer Dus dan hier maar even.
Tijdens de 20 weken echo zei de gynaecologe ineens dat de baby al mooi met het hoofdje naar beneden lag en even later zei ze: ‘oh het ligt ook al best diep’.
Ik heb er toen verder niet bij stil gestaan dus ook niet verder gevraagd, maar ik ben nu toch wel even benieuwd… Was dit bij jullie 2e ook zo, dat deze al veel eerder in de zwangerschap heel diep lag? Ik kan het ook voelen, want ze schopt al steeds flink tegen mijn blaas. Bij Sylvie had ik dit echt pas veel en veel verder in de zwangerschap.
Nou heb ik verhalen op internet gelezen en blijkbaar hebben heel veel mensen dit dat de baby met 20 week al heel diep ligt. Er zijn er een aantal van die dan ook te vroeg bevallen maar ook een aantal die gewoon met 40 week of later bevallen. Dus op zich zegt het niks.
Toch vind ik het af en toe best spannend. Maar dat komt ook doordat ik me bij deze tweede zwangerschap veel meer en sneller zorgen maak als bij de eerste.
Maar goed, mijn vraag aan jullie is dus, hebben jullie dit ook gehad dat de 2e (of meer) al veel eerder heel diep lagen?
Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie
Gewijzigd door - goudvisje20 op 04 Jun 2011 23:09:45