21 maanden, hoeveel slapen

Hoi,

Hoeveel slapen jullie kindjes van 21 maanden nog.
Mijn zoontje is afgelopen week bij opa en oma geweest en die hebben hem 'smiddags niet meer laten slapen, maarja hun zijn met 2-en en kunnen hem dus makkelijk bezig houden.
Ik ben maar alleen en heb nog een dochter van 4 jaar.
Voordien sliep hij nog elkie middag en nu ben ik aan het twijfelen wat ik ermee doe.
Gisteren zijn we naar de speel tuin geweest en binnen een kwartier lag hij in de auto te slapen, maar wel pas om half 6 terwijl hij rond 7 uur half 8 naar bed gaat.
Dus wat doe ik ermee???

hallo,

lieke slaapt van 13.00 tot 15.00. soms ligt ze er later in als ze niet moe is.
Heel wisselelend op het moment de ene keer slaapt ze 2 uur en soms maar een uurtje. Ik kijk gewoon wanneer ze moe is en leg haar dan op bed.
Meestal komt ze het zelf melden. Mama bedje slapen? komt ze dan vragen.
merk wel dat het hier ook korter wordt maar haar hele middag ophouden red ze echt nog niet. Ze gaat trouwens avond’s om 20.00 naar bed.

Zou gewoon even kijken wanneer hij moe is. Al is het maar een uurtje te bed.
Het ene kind heeft meer slaap nodig als het andere.

groetjes Gytha

Rond die leeftijd ging ik bij gelegenheid uitproberen of ze incidenteel zonder middagslaapje konden. Je merkt snel genoeg of een kindje er wel of niet aan toe is.

Dus je zou kunnen proberen elke week 1 middag niet slapen of elke 2 weken 1 middag niet slapen. Als dat goed gaat, gewoon poosje zo laten tot je gaat merken dat-ie op meer middagen zonder slaapje kan.

Ik zou er niet te krampachtig mee bezig gaan in elk geval. Dat voelt die kleine mop en voor je het weet ligt heel het middagslaapjesritueel op z’n gat met een vervelende peuter tot gevolg.

Groetekes, Sje

Even off-topic vraagje: is jouw gebruikersnaam Foreverfriends omdat je een fan bent van de beertjes Forever Friends?

Groetekes, Sje

Hoi Sjé,

Ik ben inderdaad een hele tijd fan geweest van de foreverfriends beertjes, vind ze nog steeds leuk hoor maar koop er niks meer van.

Diana.

Als ik justin zelf laat bepalen met slapen dan slaapt hij 'smiddags wel een uur of drie, met als gevolg dat hij 'savonds niet wil slapen. Als hij later naar bed mag dan zijn grote zus dan is die weer aan het protesteren.
Het is ook wel iets later op de middag dat hij moet word.
Maarja zoals ik al zei mijn ouders houden hem de hele tijd bezig dus dan is hij niet lastig, maar ik heb hier nog een huis dat schoon moet blijven en nog een grote zus.
Dus het is toch een beetje moeilijk dan.

Groetjes Diana.

en als je hem nu bijv: gewoon om 13.00 op bed legt ? zou hij dan niet gaan slapen?
Of accepteerd hij dat niet?
En dan als hij zelf niet wakker wordt gewoon om 15.00 wakker maken. doen wij soms ook anders wordt het savond’s idd laat.

groetjes gytha

Nanik slaapt ook nog 's middags. We leggen haar rond een uur of 13.00 uur in bed en ze slaapt dan soms 1 en soms 2 uurtjes.

Ze zegt tegenwoordig standaard dat ze niet wil slapen maar meestal valt ze toch gelijk in slaap. Soms ook niet. Dan laten we haar wel liggen (ze speelt dan in bed) en halen haar dan na een uurtje er weer uit.

Groet
Bianca

@Diana, even weer off-topic: ik heb destijds een hele poos wenskaarten gespaard van die beertjes. Moet ik nog ergens hebben liggen (ben druk aan het opruimen in huis dus die kom ik wel weer ergens tegen) en ik was van plan om ze weg te doen. Maak ik jou er alsnog blij mee of zal ik er iemand anders blij mee maken?

Groetekes, Sje

Hoi Sje,

Ik vind heel lief van je dat je aan mij hebt gedacht met je kaarten.
Maar maak er maar iemand anders mee blij die die spullen nog wel spaart, want ik doe er niks meer mee.
Maar toch bedankt.

Diana.

Oké, ga ik er iemand anders blij mee maken!

Groetekes, Sje

Amy wordt in juli 2 en ik dacht dat ze het middagslaapje wel kon overslaan.
Ze kwam steeds vaker om half 6 in de ochtend en ik weet dat aan het middagslaapje dus ging die weglaten. Dit ging prima. Maar iemand van het consultatiebureau zei dat ze daar nog te jong voor was en dat dit niet goed was voor haar weerstand.

Ik leg haar nu wel weer elke middag even op bed en ze komt nu ook niet meer zo vroeg gelukkig. Wat ik zeggen wil is : niet zo snel die middagslaapjes eruit halen is mijn advies want zo’n dag is echt nog te lang voor veel kleintjes.

Groetjes, Miranda

hoi

Djayden is 19 maand en slaapt zelfs nog 2 keer,om 10 uur tot half 12,12 uur en smiddags om half 3 tot 4 ongeveer,hij slaapt meestal meteen en heeft het dus nodig,oplaten heb ik wel een paar keer gedaan maar dat was niet zonder gevolgen
het is bij elk kindje verschillend,de een kan beter zonder slaap als een ander kindje

gr diana

Hoi meiden.

Bedankt voor jullie bercihtjes en ik leg Justin nu toch weer bijna elke middag in bed. Ik haal hem er wel weer op tijd uit na zo’n anderhalf a twee uur anders gaat hij 's-avonds niet meer slapen.
Soms kan hij niet slapen maar dan moppert hij ook niet echt en haalt hij de volgende dag zijn slaap toch wel in.

Groetjes Diana.

hoihoi

ff off topic,wat grappig zeg,ik heet ook Diana en heb ook een zoon die Justin heet

hihi toevallig zeg

gr Diana

Anna slaapt nog tussen de middag. Vaak een uur of twee, maar soms iets korter. Als ze echt heel moe is kan ze wel 2,5 uur slapen. 's Nachts slaapt ze goed door en maakt zo een nacht van meer dan 13 uur. Een echte slaper dus!