21 maanden en nog niet lopen

Hallo,

Mijn dochter is 21 maanden oud en loopt nog niet. Ze trekt zich wel op en zet stapjes langs de bank, maar echt los of aan de hand lopen gaat nog niet zo goed.
Ik maak me er niet zo’n zorgen om, omdat ik denk dat ieder kind zijn/haar eigen tempo heeft en dat is prima. Maar ik word met name gek van alle vragen en opmerkingen in mijn omgeving (en creche enzo). Ik ben benieuwd of er op dit forum meer ouders zijn van kindjes die pas laat gingen lopen en hoe jullie dat ervaren hebben?

Groeten,
Marieke

Ik heb zelf geen ervaring, onze meiden liepen allebei heel vroeg, maar de jongste van vrienden van ons liep ook pas na het tweede jaar. Blijkt erfelijk te zijn want de vader van het kindje had vroeger precies hetzelfde gehad. De artsen noemden het “luie gewrichten”.

Uiteindelijk is ze wel gaan gewoon gaan lopen en ze heeft er ook geen nasleep van gehad. Gewoon een late loper dus.

Groetekes, Sje

hoi

Mijn zoontje liep oop pas toen die ruim 20 maanden was
Hij probeerde wel is een paar stapjes maar kwam nooit ver
En toen in een keer liep hij Hij kroop ook pas na zn 1ste verjaardag en dan ook nog eens op een aparte manier zoals een kikker.
ik heb altijd ene beetje het idee gehad dat een mannetje is van de makkelijke
zeg maar liever lui dan moe.
Maarnu hij loopt wilt hij ook niets anders meer hoor
Tegen mij zeiden ze geniet nog maar even van het niet lopen. maar goed
af en toe dacht ik ook wel is zou het wel goed zijn.
En omdat hij op een rare manier kroop moesten we toch een foto maken maar alles zag er goed uit.

Ik zou me er niet al te druk maken hoor! Het komt vanzelf en proberen je niet te druk te maken over de opmerkingen, mensen willen toch vaak even melden dat hun kind eerder met iets is… laat ze maar praten!

welkom in de race… kan jouw kind dat nog nietttt??? echt niet?? ooh wat laat de mijne kon dat allang met 12 maanden etc etc etc