21 maand niet eten erg dwars zijn


#1

Mijn zoon eet zeker nu zo’n 2 wk niet. Halverwege ook 1 dag/nacht koorts. Helemaal onder rode vlekken …( geen waterpokken, al gehad) dacht 6e ziekte. Koorts weg maar nog steeds niet eten. Wil alleen snoepen of chips. Via fles kan ik nog pap, toetje of af en toe gemalen fruit in krijgen. Maar snoepen doe ik liever zo min mogelijk. Hij is ook erg dwars word heel snel boos…lijkt dan ook weer sprong. Maar wel vermoeiend…blijf steeds alles aanbieden. Moet helaas steeds alles weg gooien.
Herkenbaar…?

EH Visch van een Berg


#2

Welkom in de peuterpuberteit!!!

Het hoort bij de leeftijd dat-ie een poos niet goed eet. Dus daar zou ik me al geen zorgen over maken.

Wat betreft niet eten tijdens ziek zijn: als je zelf ziek bent heb je ook geen zin in eten. Kinderen zijn ook mensen dus voor hen werkt dat precies hetzelfde. Als-ie maar drinkt als-ie ziek is, dan is het goed, want dat voorkomt uitdroging.

Wat betreft de 6e ziekte, dat is eerst een dag of 3-4 koorts en dan pas kleine rode puntjes op vooral romp en gezicht. Dus dat is het niet geweest.
De vijfde ziekte is andersom: eerst vlekken, dan koorts.

En terugkomend op dat niet eten: negeren! Geen alternatieven aanbieden want brood vinden ze allemaal lekkerder dan warm eten dus als je nu brood aan zou bieden bijv. dan is het eind zoek en eet-ie zo ongeveer nooit meer warm. Dus aanbieden wat-ie normaal ook lust op de gewone maaltijd-tijdstippen. Verder lekker z’n gang laten gaan en zelf eten.

Jullie klaar met eten? Dan de hele boel opruimen, of-ie nou gegeten heeft of niet.

Ook al is-ie nog maar 21 maanden, hij is slimmer dan je denkt en snapt ook meer dan je denkt. Maar jij bent nog altijd de baas dus laat je niet tot wanhoop drijven door die kleine man.

Groetekes, Sje


#3

Hier hetzelfde gehad met onze dochter. Zij heeft ongeveer 3 maanden (!) niet warm gegeten. DIngen die ze eerst wel at, liet ze gewoon staan. Overdag heb ik haar normaal brood en fruit gegeten en het niet-eten genegeerd. Nu is het weer normaal en eet ze wel weer. Niet veel, maar dat heeft ze nooit gedaan. Het is erg vervelend, maar het gaat vanzelf over.

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Third Birthday tickers


#4

Herkenbaar! Noa heeft het pas ook een tijdje gehad en die is nu 24 maanden.
Negeren is het beste al is het wel moeilijk soms mijn dochter is al niet zo zwaar. Met mijn zoontje heb ik het destijds ook zo gedaan en die eet nu zo’n beetje alles.
Het is echt een fase die vanzelf weer overgaat mits je er niet teveel aandacht aan besteed en vooral geen alternatieven aanbied.
op deze leeftijd vinden ze het heel leuk om zelf macht uit te oefenen op zulke dingen, als ze merken dat jij het niet leuk vind zullen ze dat zeker uitproberen.
Pureren en flessen aanbieden zou ik persoonlijk niet doen. Hij is bijna 2 hij zou het zo prima moeten kunnen eten. en ook dat is een vorm van alternatieven aanbieden. Ik zou hem gewoon z’n eten voorzetten en wil hij niet eten dan gewoon z’n bord weghalen als jullie klaar zijn en verder geen aandacht aan besteden.
Wat hier ook goed werkte is om ze bij het eten koken te betrekken. Veel kunnen ze natuurlijk nog niet doen maar eenvoudige klusjes zoals de groenten in de pan doen, aardappels wassen of bv een zelfgemaakte pizza beleggen vinden ze vaak reuzeleuk en dan aten ze vaak veel beter.