200 of 250 ml fv

Hoi,
Jayson zit bijna op de fv met 1 voedingstijd.
Nu vroeg ik me iets af…
Op de verpakking staat dat 200ml het max is wat ik per voeding mag geven. (Dat is volgens mij berekend op 5 voedingen per dag).
Maar ik gaf hem altijd 250 ml bv, want hij wil maar 4 voedingen per dag.
Kan ik dan ook gewoon 250 ml fv geven? Hij heeft nog zo’n honger als de 200ml op is.

Groetjes Evelien

Raadseltje: stel je kindje kreeg nog borstvoeding? Wist je dan hoeveel hij dronk? Nee!
Dus gewoon lekker geven waar die kleine man om vraagt!

Groetekes, Sje

Ja dat dacht ik ook al… maar hoorde veel verhalen over spugen enzo.
Ik weet natuurlijk niet hoeveel bv hij binnenkrijgt, maar ik kolf ong. 200 als ik werk, dus zal hij wel zoiets binnenkrijgen per voeding… waarschijnlijk wel iets meer.

P.s. Die sprongetjes beginnen steeeeeds lastiger te worden voor ons gevoel. Pfff wat een drama

Groetjes Evelien

hoi hoi…

je kindje mag gerust 4 x 250 hebben hoor… zit dan wel aan de max want zo als ze het mij geleerd hebben mogen ze niet meer dan 1 liter op deze leeftijd (tot het eerste jaar volgens mij?) … maar of dat nu echt zo nauw komt?

sterkte met sprongetjes (hoe oud is je kleine?)

als ze er een keer iets over heen zitten is geen ramp maar niet regelmatig en niet met sloten…

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Thnxxx voor de reacties!

Jayson is nu bijna 6 maanden (30-12).

We zijn bezig met het afbouwen van de bv op de dagen dat ik werk. Dus als ik werk krijgt hij 3x fv en 1x bv en als ik niet werk 4x bv. (tenminste als mn borsten het dan nog snappen haha).

Omdat hij de fv niet pakte, zijn we het nu aan het mixen met bv. Vandaag had hij 200ml fv (180+6) en 50ml bv. Dan kom ik ook op 250ml. Dat ging er goed in.
Las in een andere topic dat je opvolgmelk niet meer mocht geven dan de opgegeven hoeveelheid…?

Groetjes Evelien