20 weken zwanger , kan ik nu gaan genieten?

Hoi hoi allemaal ,
Het is lang geleden dat ik iets geschreven heb maar ik heb tussendoor wel mee gelezen .
Maar wilde ff mijn verhaal kwijt .
Ik ben nu 20 weken zwanger van ons 2e kindje .
Zo’n roze wolk als ik bij de zwangerschap van onze tim had zo’n totaal andere zwangerschap heb ik nu . Ik heb in maart van dit jaar een miskraam gehad .
In juli hadden we zoiets van he het is al lang geleden dat ik ongestelt ben geweest . Test gedaan en ja hoor ik ben zwanger .
Tim is 2 weken eerder geboren dan de uitgerekende datum .
Ik ben toen ingeleid in verband met een te hoge onderdruk .
Deze is daarna nooit meer goed geweest . We wisten dus dat weer zwanger raken risico’s met zich mee kon brengen . Dat blijkt nu dus wel .
Alles is veel zwaarder en ik ben heel erg snel moe .
Ik kan mijn gewone werk niet meer doen en mijn baas heeft daar totaal geen begrip voor . Ben al 3 weken met hem in gesprek over een oplossing maar er is nog steeds niets veranderd . Alles heeft met geld te maken .
Hij wil me volledig in de ziektewet stoppen terwijl er best wel andere oplossingen zijn . Ik moet er ook niet aan denken om nu al volledig thuis te zitten , dan ben ik er een half jaar uit .Er ligt nog best veel kantoorwerk wat ik zou kunnen doen .
Verder gebeurd er vanalles om me heen waardoor ik me niet rustig kan houden en dus mijn bloeddruk weer omhoog jaag .
Mijn grootouders leven nog en die zijn in een half jaar enorm achteruit gegaan en aan het dementeren . Daardoor is er heel veel trubbel in de familie .
Tim word in december 2 en loopt nog niet zelfstandig .
Ik maak me daar soms best zorgen over . Ook moet ik hem vaak tillen terwijl hij eigenlijk te zwaar voor me is .
Zo kan ik nog wel even door gaan .

Maar gelukkig heb ik gisteren mijn kindje voor het eerst gevoeld en waarschijnlijk heeft mijn baas morgen een oplossing voor me .
Zou ik dan nu eindelijk eens kunnen gaan genieten ???

Zo ik ben het weer ff kwijt . Het is wel een heel verhaal geworden zeg …
Groetjes Dorethe

Jeetje zeg wat een verhaal en wat vervelend dat je niet gewoon lekker genieten kan. Probeer wel je rust te pakken waar je kan. Familieperikelen weet ik alles van (ik ‘zorg’ ook nog voor mijn broertje) maar ik probeer ook los te laten want mijn gezondheid is ook niet goed (ben suikerpatient, maar nog niet alles in onder controle).

Ik hoop dat de oplossing die je baas heeft de goede is en dat dat al wat rust geeft. WEl fijn dat je je kindje gevoeld hebt al.

Groetjes,

Michèle

Hey hey

Wat een verhaal meid…
Mijn eerste zwangerschap was ook absoluut niet van het type “roze wolk”. Ik had een prénatale depressie.
Ik heb dan geen baan, en dus ook geen baas waarmee ik worstel(de), dus heb daar verder geen weet van.
Weet alleen wel hoe k…u…t… je je kan voelen.
't Is wel heel belangrijk dat je het ook aankaart bij de verloskundige, dan kunnen ze je extra in de gaten houden. Want de kans dat je afglijdt in een depressie is natuurlijk wel aanwezig (hoera voor de hormoontjes… not). En als je wel zover geraakt, of DREIGT te geraken, dan kan de vk je adviseren vit. B6-100 te gaan gebruiken.
Maar laten we vooralsnog nergens vanuit gaan… Maar vind 't wel prettig om zulke info met je te delen.

Blijft gewoon een nare rotsituatie! En blijf jezelf ook voorhouden: HET IS MAAR TIJDELIJK!! Over 20 weken is alles voorbij Opzich wel fijn om een eindpunt te hebben… vond ik toen.

Sterkte meid ik wou dat ik alle zorgen voor je weg kon nemen!

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Hoop (na je verhaal gelezen te hebben) dat je nu eindelijk kan gaan genieten! Probeer het althans … de 20 weken die nog volgen zijn ook zo om…

Nou, ik gun het je om nu eindelijk te gaan genieten!

Je kind(eren) en gezondheid voorop stellen en proberen je verder toch rustig te houden ivm de bloeddruk.

Hoewel een zwangerschap zeker niet alleen over rozen gaat en als je dan met je bloeddruk zit, helemaal- het blijft uniek dat we het als vrouwen mee mogen maken en dat je zó dicht bij je kindje bent. Probeer dat ook in je achterhoofd te houden als het allemaal even moeilijk is!

Liefs en sterkte

Liske

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Nou he he eindelijk is er een oplossing op mijn werk .
Vanaf maandag ga van mijn 18 uur er 12 in de ziektewet .
De resterende 6 uur word kantoor werk en niet meer sjouwen .
Mijn tijd mag ik zelf indelen . Wel ga ik ook thuis wat papier werk doen omdat 6 uur waarschijnlijk niet genoeg is .
Lekker een stukje rust .

Verder hebben we gisteren de 20 weken echo gehad en alles was goed .
Heerlijk , weer een gerust stelling .
Als het nu om me heen ook eens wat rustiger wordt dan moet dat genieten onderhand ook eens goed komen .

Bedankt voor jullie fijne lieve reacties…
Groetjes Dorethe