20 weken echo

hoi allemaal,

ik heb vandaag een afspraak gemaakt voor mijn 20 weken echo… 28 juni kunnen we weer onze kleine spruit zien en het hartje horen we verheugen ons er erg op !!! en hoop dat alles goed met ons kleintje is, en natuurlijk willen we ook weten wat het geslacht is, want dan kan ik ook langzaam beginnen met de babykamer want vind toch altijd leuk om een thema te kiezen… haha
maar jullie horen nog hoe het is gegaan en wat voor thema ik heb gekozen voor de baby kamer hahaha…

Groetjes Sylvia

Leuk leuk de 20 weken echo. Eindelijk de kleine weer even zien.

Succes alvast

Wat heb je de 20 weken echo pas laat? Of hadden ze niet eerder plek?
Maar wel heel leuk. Ik had er ook steeds ontzettend zin in en keek er erg naar uit Nu hebben we het al weer gehad, maar kijk nu alweer uit naar de volgende echo

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

@goudvisje20
helaas hadden ze niet eerder plek, maar mijn zwangerschaps-balkje loop 1 week voor zie ik nu ( stom stom)… hoe was jullie 20 weken echo ??

Groetjes Sylvia

Haha oooh okee dan valt het mee
Dan is het niet zo heel erg laat
Onze 20 weken echo was super, alles was goed en we krijgen een 2e meisje!

@goudvisje20

dat is super nieuws !! gefeliciteerd,lijk me super leuk een meisje al ben ik met michael ook superblij, ik ben ook reuze benieuwd als het een jongen of meisje is…ik zal zeker even doorgeven haha…

Groetjes Sylvia

met 19 weken een afspraak maken voor de 20 weken echo?
Jeetje, ik maakte de laatste keer op aanraden met 10 weken een afspraak, vanwege de wachtlijsten

Manderijn

Eeeh bakmama, even goed lezen he Ze heeft de echo pas 28 juni! hihi

Ik snap dat je het leuk vind om de kleine weer te zien.
Maar i kvind het altijd een beetje apart dat mensen zich zo verheugen op de 20 weken echo… Het is en blijft een medische echo… Ik zit daar helemaal niet zo om te springen eigenlijk. Plus dat er veeeeeeeel gyn’s zijn die het geslacht dan helemaal niet vertellen juist omdat het geen pretecho is.
Anyway, ik bedoel het niet aanvallend. Het valt mij gewoon op.

@mamah; wij hebben onze 20weken echo bij een gepensioneerde huisarts laten doen. Die vond dit werk zo leuk dat hij dit in de avonduren nog deed! Maakt het dus wel zo dat je het bijna gaat zien als een pretecho! Maar ik ben het wel met je eens, ik vond het beide keren toch ook heel spannend of alles wel goed was!

Manderijn

@Mamah: Het is in eerste instantie inderdaad een medische echo. Maar dat betekent niet meteen dat je er niet van mag genieten en er niet naar uit mag kijken… Het is OOK weer een moment om heerlijk naar je kindje te kunnen kijken en daar lekker van te genieten. Je krijgt hier in NL officieel al zo weinig echo’s, dat daarom de 20 weken echo OOK als pretecho word gezien. Niet alleen maar, maar ook!
Wij hadden ook ontzettend veel zin in de 20 weken echo en waarom niet? Ook al zouden we te horen hebben gekregen dat ze klompvoetjes had of iets dergelijks… Zouden we dan ineens minder genieten van ons kleine wondertje? Nee dus! Dan zou ze voor ons nog steeds even mooi, lief en even welkom zijn!
En tegenwoordig kunnen ze zo ontzettend veel doen aan al die afwijkingen die gevonden kunnen worden.
En daarbij komt dat ze bij de 20 weken echo niet eens alles kunnen zien, dus er bestaat altijd alsnog een kans dat je kindje met een afwijking word geboren. Moet ik me daarom de hele zwangerschap druk gaan zitten maken? Nee dus Ik probeer zo veel mogelijk te genieten van ons wondertje. Afwijking of niet, als dat word gevonden zij het zo, daar doe je dan toch niks meer aan. Je kan je er dan alleen nog maar goed op voorbereiden wat je allemaal te wachten staat. Maar het is en blijft je kindje naar wie je zo verlangt

Tegenwoordig zien de gynaecologen het zelf ook steeds meer als pretecho. Er worden tegenwoordig bij heel veel 20 weken echo’s al dvd’s meegegeven. En het geslacht word bijna altijd verteld als je het wil weten. Dat is een keus van de ouders en als zij het willen weten moet de gyn dat gewoon vertellen.
Je kan ook zien dat de meeste gynaecologen er zelf ook erg veel plezier in hebben. Ik vind dat juist ontzettend mooi om te zien. Stel dat er een afwijking word gevonden, heb je ten minste iemand die ECHT mee leeft.

Ik ben het wel eens met mamah. Een maand geleden hadden wij de 20 weken echo en daarop werd iets gevonden wat reden was voor een verwijzing. Een week later hadden we een tweede echo in het ziekenhuis en bleek alles in orde (voor zover ze het kunnen zien). Waarschijnlijk zal ik bij een eventuele volgende niet meer zo onbevangen naar die echo gaan.
Maar goed, ik wil met dit verhaal niemand bang maken. Want de meeste kindjes worden gezond geboren. En natuurlijk moet je je erop verheugen, want het is een klein wonder wat er in je buik groeit!

@ Goudvisje: Ik ben het niet met je eens. De gyn hoeft het juist niet te vertellen. Integendeel. Bij H. vroeg de gyn er ook zelf naar hoor, of we het wilde weten. Dan is het alleen maar mooi meegenomen als je gyn daar zo makkelijk in is.

En natuurlijk is het fijn om je uk te zien! En inderdaad, als alles tijdens je zwangerschap goed gaat krijg je maar weinig echo’s. En ik maak me ook niet de hele zwangerschap druk of er wel of niet iets mis is. H. haar hartafwijking hebben ze ook niet op de 20wk echo gezien…

Maar toch vind ik dat er te leuk over de 20 weken echo gedacht word.
Het is en blijft een medische echo en is de gyn helemaal niet verplicht om je te vertellen wat het geslacht is.

Hier bij de VK en nu in het ZH wordt daar ook steeds op gehamerd.
Tref je een gyn die daar makkelijk over doet is dat mooi meegenomen, maar ga er niet vanuit.

ik snap wat jullie bedoelen, ik had met michael’s 20 weken echo me er ook zo op verheugd en toen zei de gyn. dat michael een vlekje op het hart had en dat ik kans had op kindje met down dan schrik je toch wel even en dan vragen ze meteen ook dood leuk als je het kindje wel wilt houden of niet… natuurlijk dacht ik !! ook geen ‘‘perfecte/gezond’’ kindje blijf mijn kindje…
naar veel echo’s en onderzoeken bleek michael toch een gezond kindje, maar ondanks alles genoot ik toch altijd als ik hem even kon zien en horen.
dus begrijp dat het een medische echo is maar je kan er toch altijd wel van genieten om je kleine wondertje even te zien en te horen.

Gr. Sylvia

@Mamah: Ja maar jij zegt dus: Ik vind dat er te leuk word gedacht over de 20 weken echo. Maar ik heb de 20 weken echo ook heus wel als medische echo gezien en het blijft altijd spannend. Maar ik ga niet op het forum zetten oh we hebben dan en dan de 20 weken echo en ik vind het zo eng. Ik hoop maar dat alles goed is. Terwijl ik er heus ook wel zo over denk.
Dus je kan niet zeggen dat mensen er te leuk over denken, want ondanks wat ze schrijven weet je niet wat er in hun om gaat.
En daarbij vind ik gewoon, dat je ondanks dat het een medische echo is, dat je je er heus wel op mag verheugen en er van mag genieten. Want hoe dan ook, gezond of niet het is en blijft je kindje die je dan toch weer even te zien krijgt. En dat is een mooi moment om van te genieten. Of ze nou wel iets vinden of niet.