2 vragen tv kijken en brood eten

hallo allemaal

Hoe lang eten jullie kindjes.mijn zoontje is niet zo’n hle snelle eter heb ik het idee
kan wel een half uur duren voordat ie 1 snee brood op heeft
Het is toch ook iet de bedoeling om een uur te gaan eten
heeft iemand een goed idee. Brood in de melk dopen doe ik ook wel eens maar ook dit helpt niet moet echt wel geduld hebben en afleiden met toeters en bellen

En kijken jullie kindjes ook tv ,mjn zoontje vindt het echt leuk hij nog maar 9 maanden hoor maar kijkt al een tijdje teletubbies elke keer de zelfde hij lacht echt
ook heb ik dvd van babyeinstein. lacht hier ook om. Wie doet dit nog mer??? weet het is best erg maar soms wel handig hahaha

hai hai, nou bij ons is het echt niet veel korter, er wordt ook wel vaak twintig minuten tot een half uur over gedaan, ze zitten dan ook gewoon in de kinderstoel tv te kijken en ik zit er bij. liedjes zingen of vertellen wat er op tv gebeurd is bij ons niet vreemd. er zijn verschillende meningen over, maar ook ik vind het vaak handig en volgens mij leren ze er ook wel wat van. op andere tijden hoeft de tv niet aan, alleen als ik weet dat er leuke programmas op zijn net zoals jij de teletubbies of het zandkasteel. alles met mate, dat lijkt mij goed! groetjes dani

Hoi,

hier is het uit den boze om tv te kijken en te eten tegelijk,vind dit ook niet nodig,
snap eerlijk gezegd niet waarom mensen dit doen .

ik snap niet zo goed waarom je dat zo zegt lieke, iedereen doet het anders en als jij het anders doet dan respecteer ik dat, maar ik vind niet dat je kunt stellen dat je niet snapt dat mensen het wel doen. dat heet oordelen en vind ik hier niet op zn plaats. wel kan je zeggen hoe je het aanpakt zoals je deed. dani

Helemaal mee eens. Iedereen moet lekker doen wat hij of zij goed vind!!

ik persoonlijk vind het wel belangrijk dat mijn kindje, indien nodig, in rust eet. Ik laat haar meestal eerst eten en daarna even tv kijken. Leren bewust dingen doen (eten, spelen, tv kijken, etc) is altijd goed om te leren. wij mensen leven al zo gehaast dat we er vaak niet bij stil staan wat we aan het doen zijn. En daarom is het goed om bij jezelf terug te gaan en bewust je aandacht te hebben bij wat je doet(Stukje bouddhisme!! hihihi) Ik laat dus niet de tv aan staan als achtergrond muziek als ze met iets anders speelt.

Mijn dochtertje vind trouwens tik tak helemaal geweldig. DIe heb ik op DVD en daar mag ze 2 afleveringen van kijken voordat ze naar bed gaat. En 's morgens kijkt ze af en toe de WAWA’s op zeplin. Vind ze ook helemaal te gek!

danidi

ik oordeel niet maar je heb wel geljk,ik had het anders neer kunnen zetten eerst rustig eten en dan tv kijken is was te gehaas met mijn berichtje.
omdat ik weg moest,omdat kinderen rust nodig hebben en structuur zo leren wij het op dit moment

Hier mag de tv ook niet aan onder het eten. Eten doen we samen, in alle rust. Zo hebben we aandacht voor elkaar en het eten op zich. Nu zijn ze immers nog klein, maar als ze strakkies allemaal dingen te doen hebben in deze o zo snelle maatschappij, dan vinden we het erg prettig dat we er in elk geval aan gewend zijn om samen te ten zonder tv. Verder mag de tv hier sochtends even aan, smiddags even alleen voor Evianne omdat die dan niet gaat slapen, maar zo wel even lekker op de bank ligt te rusten en savonds na het eten. Daarnaast staat hier wel vaker muziek op soms gewoon de radio, k3, kinder cds of gewoon de onze. Mijn zusje deed vroeger ook erg lang over het eten tot grote ergernis van mijn vader. Zelfs met harde maatregelen kon hij dr niet sneller laten eten en nu eet ze nog steeds langzaam, tis de aard van het beestje denk ik. Wij eten snel ( zo gewend door de horeca) Maar lekker tutten met het boterhammetje s`ochtends kunnen onze 2 boeven ook.

lieke 33

ok dan snap ik je wel, het kwam wat vreemd over lieke.
nou moet ik zeggen dat wij tijdens het avond eten hier ook de tv niet aan hebben, maar alleen 's ochtends even, met het broodje tussen de middag en 's middags als er iets leuks op is. het zijn ook maar een paar momenten. Ik merk wel dat ze de helft van de tijd niet kijken als de tv aan staat, dus kan ie net zo goed uit. radio en muziek etc, is dat wel goed? ik heb haast nooit de radio aan, ook ivm dat ze dan mij niet goed horen of afgeleid worden. dit heb ik dan weer van het consultatieburo…

ik heb hem ook meestla s’morgens. Dan gaat de pap er net wat beter in
Merk nu dat hij die pap helemaal zat is.
s’middags en s’avonds eten we altijd in de keuken maar hij heeft wel veel afleiding nodig.
en wawa’s is hier ook in trek en duurt ook niet lang

Ik ben ook niet zo van de tv. Bepaalde programma’s mag hij wel kijken.
Ik vind het belangrijk dat je ook consequent blijft zodat het niet steeds meer wordt, kijken bedoel ik.
En er zijn genoeg kinderprogramma’s waar kleintjes wat van kunnen leren.
Ik vind het ook belangrijk om je kind naast de tv persoonlijke aandacht te geven en ook met ze te spelen.
Zo heeft iedereen zijn mening…

Groetjes Wiets

Maar hoe zit het dan bij jullie met de tijd van het eten een half uur of korter???

We zijn hier ook wel een half uur bezig hoor! Soms wel langer…
Groetjes, Mariëlle en Joël

Wij zitten ook zeker zo`n 30 min aan tafel, persoonlijk geef ik daar niks om en let ik er ook niet op. Zolang het maar een gezellig onderonsje van ons vieren is. De ene eet nu eenmaal sneller dan de ander, daar doe je niks aan.

Ik zit ook wel een half uur tot een uur aan tafel hoor. Het is ook heel gezellig. Het is ook heel gezellig dus vind ik het zeker niet erg en Stijn ook niet.

Groetjes Wiets

Mijn dochtertje is momenteel 5 maanden. Ook hier hebben we al geintroduceerd dat de televisie niet aan staat tijdens het eten. Helaas eten we bijna nooit met zijn drieën aan tafel. Tussen de middag hebben we nu één keer met zijn drieën gegeten aan tafel en mevrouwtje had een stukje brood waar ze lekke rop zat te sabbelen en daarna op de grond liet vallen doordat ze nog weinig controle heeft.

Als ze om vijf uur haar warme eten krijgt, eten vader en moeder nog niet mee (vader komt altijd later thuis van zijn werk). Als ze zelf een beetje kan eten met de lepel, ga ik wel met haar mee eten. Maar dan zit ze ook al in haar stoeltje en eet ze zonder dat de televisie aan staat. Wel staat regelmatig de radio aan.

Sterkte iedereen met de eetbelevenissen.

Groetjes Patricia en Elvira.