2 vraagjes

Hi iedereen,

Ik kom hier vaak even kijken om topics te lezen echt reageren doe ik niet zoveel. Wat ik ook super vind aan deze site omdat ik der best wel veel dingen uit kan halen…
Ik ben zelf een jonge moeder en ben af en toe nog lerende Ik heb een zoontje van 1 jaar en bij 4 maanden maar met een aardige attitude

Fruit bijv. wil hij nu alleen nog maar banaan of een fruitpotje (terwijl hiervoor bijna alle fruit at) waar ik niet zo’n voorstander van ben… omdat ik bang ben dat daar meer suiker in zit omdat hij al erg zwaar is bij 14 maanden woog hij 14,4 kg… dit komt ook omdat hij een achterstand heeft met tijgeren e.d. Hoe krijg ik het weer terug om hem alle soorten fruit te eten ipv banaan of fruitpot…?

En ik naar mijn id slaapt mijn bentje erg veel… Hij gaat savonds om 18.30 naar bed en word sochtends om 8.30 wakker… heeft dan overdag 2 slaapjes van 10.30 tot ong. 12.00 en smiddags van 14.00 tot 16.00 of 16.30… Soms slaapt hij 1 van de 2 niet omdat we weg zijn oid maar dan is hij ook wel chago… Is dit teveel voor zijn leeftijd?

Groetjes Anne-Marie

<a href="http://www.mijnticker.nl/">[img]http://www.mijnticker.nl/tickers/knc0fdwcwbi11dmq.png" alt=“borstvoeden.info Tickers” border=“0”/></a>

Gewijzigd door - Anne en Jayden op 06 Jan 2011 22:51:11

Hoi Anne-Marie!

Allereest welkom op ikkeben! Je zoontje slaapt niet te veel hoor. Mijn dochtertje is ook bijna 14 maanden en is pas net een beetje aan het overstappen naar maar 1 slaapje overdag. Hiervoor en soms nu nog slaapt ze bijna dezelfde tijden als Jayden. Je merkt het vanzelf als hij minder slaap nodig heeft straks. Hij gaat dan bijvoorbeeld moeilijker slapen s morgens of gaat een beetje liggen kletsen. Zolang hij wel goed slaapt zal hij het nodig hebben dus lekker laten doen Wat betreft het fruit, zo rond het jaar krijgen ze allemaal een periode dat ze moeilijk gaan doen met eten. Ze ontdekken dat ze ’ nee’ kunnen zeggen en gebruiken dit als machtsmiddel. Ook gaan ze net als wij persoonlijke voorkeuren, ’ smaak’ ontwikkelen. Gewoon blijven aanbieden en niet te veel aandacht aan besteden als hij iets niet wil. Pech gehad dan, volgende ronde weer. Wat betreft de potjes fruit, die kan je zonder problemen geven. Zijn speciaal ontwikkeld voor kinderen en in de meesten zit echt niet veel suiker. Op sommigen staat zelfs: geen suiker toegevoegd, als je je zorgen maakt om zijn gewicht zou je daar speicaal op kunnen letten. Ook dat komt waarschijnlijk vanzelf goed zodra je kleine man wat meer gaat bewegen!

mama1980

Ik zou hem regelmatig ook ander fruit aanbieden; wil hij het niet, dan niet. De aanhouder wint, hij is gewoon aan het ontdekken dat hij een eigen willetje heeft. Alleen maar goed Wil hij het andere fruit niet, dan heeft 'ie even pech en moet 'ie wachten tot het volgend eetmoment. Van fruit uit een potje wordt 'ie niet dik hoor, daar zitten alleen fruitsuikers in. Kan prima.

En ieder kindje is anders qua slapen. Jouw kindje pakt wat hij nodig heeft, niet druk om maken. Als hij overdag tenminste voldoende eet en drinkt, want kan me ook nog indenken dat als hij dat niet doet, dat z’n bloedsuikerspiegel te laag is en hij daarom futloos is.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Hij slaapt gewoon zoveel als hij nodig heeft

Mijn dochter is 19maanden, en die slaapt ook nog overdag zo ongeveer van 9-11uur en van 13-15uur of 15-17uur …
Enne als ze vroeg in de middag slaapt, leg ik haar om 17uur nog wel eens even terug voor een half uurtje zelfs!

Met fruit ben ik ook niet zo moeilijk. Potjes hebben we alleen heel in het begin gedaan. Wil ze geen fruit? Dan niet!
Zo kwam het echt wel eens voor dat ze een paar dagen achtereen geen fruit at. Worden ze echt niet meteen slechter van hoor.

Inmiddels eet ze weer lekker alles behalve peer, dat lust ze echt niet.