Ooooo Inge, meid, wat grappig dat jij dit nu zegt! Dat jij het goed vindt dat Eva op de driewieler zit en dat Rico dat niet kan. Ik ben soms namelijk ook bang dat Eva veel minder kan dan andere kindjes! Ik lees ook vaak dat Morgan bv woorden zegt en Michele corrigeert als ze de tas in de hoek gooit, dat Rico woorden zegt, dat Jesse en Tim de deur kunnen opendoen, dat een ander kindje zelf zijn jas gaat halen etc. Eva kan dat allemaal niet. Ik ben soms bang dat zij achter loopt! Ik vind Eva soms best nog klein en onhandig. Zij loopt natuurlijk nog niet, kan niet uit een (rietjes)beker drinken, praat bijna niet (alleen mama, papa, dada, oh-oh en bah) en kan bv geen toren bouwen. Ik wilde daar juist een topic over openen. Ik word er soms onzeker van, als ik lees dat andere kindjes veel meer kunnen en al loopschoentjes aan hebben. Eva kruipt nog steeds met haar slofjes aan…Ze is volgens mij niet dom, heeft veel in de gaten, maar ze is fysiek best wel traag. Ik ben ook benieuwd wat ze over haar zeggen als wij weer naar het cb moeten, want ik zeg dan wel eerlijk dat ze bepaalde dingen niet kan. Daar kunnen ze dan alleen maar mee helpen en tips over geven he? Terwijl ik het wel knap vind dat Eva best al zelf goed kan eten en dingen snapt als ‘een speldje moet in mijn haar, mijn sok moet aan mijn voet’. Ze legt wel verbanden. Bij Eef weet ik ook niet zo of het niet kunnen of niet willen is!
Maar ik herken de onzekerheid wel, dat je denkt dat JOUW kindje achter is. Terwijl Rico en Eef allebei niet achter zijn. Elk kindje kan weer andere dingen. En nee, Eva behoort niet tot de snellen, maar achter is ze zeker niet. Misschien verwachten we (ik?) te veel van ze? Komt dat, doordat je leest dan andere kindjes iets wél al kunnen, dus dan denk je dat dat ook zo HOORT. Maar zolang Rico naar zijn bal blijft roepen (Eef weet volgens mij niet eens wat dat is!) en Eva lekker op haar driewieler blijft scheuren, zijn ze gewoon goed bezig. En misschien kunnen zij wel weer iets wat een ander kindje niet kan of doet! We moeten ons niet onzeker voelen hoor, want met Rico en Eva is niks mis, die zijn ook bijdehand genoeg!
Groetjes Rainbow, trotse mama