ik reageerde net in rainbow’s topic maar dacht, open toch even een nieuwe over deze 2 feitjes.
eerst over die bal.
Rico is al sinds dat ie 11 mnd is echt geobsedeerd door ballen.
alles wat rond is of dat nou stipjes zijn op zijn slaapzak, een manderijn, tomaat meloen (alles wat maar rond is) in de winkel, of gewoon een echte bal of wat dan ook wat maar rond is.
hij wil CONSTANT een bal hij roept het echt de hele dag, BAL BAL BAL BAL!!! in het begin vond ik dit best grappig, maar ik vraag me af of meerdere kindjes dat hebben dat ze echt heel lang op 1 ding gefixeerd zijn.
hij roept om een bal, hij huilt om een bal, hij wil altijd een bal.
hij kan ook nog wel andere dingen zeggen hoor hahahaha, maar ja bal is toch wel echt constant. gaat het over een klok zegt ie: bal tikketakketikketak!
wijst wel naar de klok.
enfin… hoe zit dat met jullie kleintjes en is dat obsessieve “ge bal” normaal?
over dat papa zeggen…
Rico kon toen hij 6 mnd was papa zeggen. overduidelijk papa, niet iets wat lijkt op papa nee gewoon PAPA! toen hij 8 mnd was zei hij mama en sinds dien noemt hij papa geen papa meer maar mama.
heeeeeel soms zegt ie wel papa, maar het is net alsof hij het expres doet.
dan zegt rijco bijvoorbeeld: ik ben papa!
kijkt rico heel erg als een deugeniet zegt ie---->> mmmmmm MAMA!!
en dit is dus al gaande sinds rico 8 mnd is.
hij vertikt het gewoon.
hij zegt heel veel 'b" woordjes waarom is het dan geen : baba ipv papa. hij zegt toch ook gewoon: baab bab (tegen de lamp) en boem en boom! bal!!
wat is er dan mis met papa of desnoods baba?
soms doet ie dat dus wel, dan denkt ie dat wij het niet horen en zegt ie heel zachtjes: papa…papa…
Is het nou niet kunnen of niet willen?
we zitten er niet heel erg op hoor, maar gewoon als papa thuis komt, of als rico naar bed gaat dat ik zeg: zeg maar daag papa~!
dan is het; daa mama!
ik ga het ook niet constant zeggen want dat werkt natuurlijk alleen maar negatief maar gewoon wanneer nodig…
nou dat waren mijn vraagjes wel voor even.