2 maanden oud..spugen,honger,problemen fles..HELP!

Hallo,

pff ik zit er ff door heen met de voeding van onze 2 maanden oude zoontje…
Hij is een prematuur van een zwangerschap van 34 weken.(weet niet of dit er mee te maken heeft)geboren op 15 december 2010.
Toen hij uit het ziekenhuis thuis kwam, kreeg hij de eerste maand medische voeding van nutrilon nenatal start.Hier bleek hij echter niet verzadigt door te zijn en hij spuugde steeds, hij werd vaak wakker met natte kleertjes.Hij meldde zich inderdaad en had natuurlijk weer honger en dat na anderhalf uur/2 uur na de laatste voeding terwijl hij 90 cc kreeg.
Dus maar over na de gewone standaart van nutrilon, eerst mengen natuurlijk …hielp 2 weken,inmiddels langzamerhand verhoogd naar 120(135 in de fles) totdat hij volledig standaart kreeg…weer hetzelfde…weer spugen…Toen weer verlaagd na 100 cc nou hij had me de hele avond liggen huilen en na de fles van 12 uur melde hij zich weer om 4 uur, dus maar weer terug op 135 cc. Maar het spugen begon weer…
Dus maar over gegaan op hongerige baby voeding omdat ik bepaalde dingen wel herkende van me eerste, die had ook hongerige baby voeding gehad.
Daar zit hij nu ongeveer 3 weken op, en krijgt het sinds vandaag volledig.
De eerste paar dagen dat ik hongerige baby voeding door zijn standaart mengde ging het goed en het spugen was afgelopen, hij sliep zelf door van 12 tot 7/8 uur!
Dus ik helemaal in me noppes…helaas voor korte duur…
Hij melde zich weer om de 2 uur,2,5 uur en melde zich weer om 4 uur s nachts voor de nacht voeding…dus ik voor 4 dagen terug langzamerhand verhoogd naar 165 cc… Ging eerste 2 dagen goed en hij sliep weer door…maar de derde dag spuugde hij me de helft er weer uit na een half uur/drie kwartier van de voeding…vond hem kleddernat in zijn ledikante aan!huilen huilen en huilen natuurlijk…!Dacht misschien krijgt hij te veel…dus weer verlaagd na 120 cc en volledig de hongerige babyvoeding gegeven…spugen is iets vermindert, maar hij meld zich weer om de 2,5/ 3 uur en blijft na dat hij een boertje heeft gedaan zeuren en huilen en sabbelt op zijn handjes…als ik hem zijn speentje geef zuigt hij zo hard dat hij een afdruk van zijn speen rond zijn mondje heeft staan en hij meld zich s nachts weer terwijl hij de hele avond wakker is geweest!
Ook heb ik verschillende flessen en spenen geprobeert omdat de voeding er vaak naast loopt , hij zich verslikt, het te hard gaat of de speentje(van difrax , 3 standen) vacuum zuigt.
Nu heb ik op internet gelezen over de difrax s- fles en over een dental speen, ik zit er aan te denken om die s fles op te halen…maar twijfel over een dental speen…pff ik word hier zo gek en moe van, krijg er zelf woorden over met mijn man…

Herkent iemand dit ??

Ik zou graag jullie mening willen weten!

Groetjes

Hoi,

Nee, ik herken het niet, en geen ervaring mee.

Maar: blijf alsjeblieft niet zelf van alles uitproberen.
Overleg met het consultatiebureau, en/of de huisarts.

Is hij nog onder controle in het ziekenhuis (omdat hij zo vroeg was?)
dan kun je denk ik ook met de kinderarts contact opnemen.

M.

Hier ook geen ervaring, maar ik sluit me bij bovenstaande reactie aan. Is het al uitgesloten dat het iets medisch is? En anders idd hulp/adies vragen bij CB of kinderarts…
groetjes Nancy

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

quote:
Hoi,

Nee, ik herken het niet, en geen ervaring mee.

Maar: blijf alsjeblieft niet zelf van alles uitproberen.
Overleg met het consultatiebureau, en/of de huisarts.

Is hij nog onder controle in het ziekenhuis (omdat hij zo vroeg was?)
dan kun je denk ik ook met de kinderarts contact opnemen.

M.

Heey,

Hij staat inderdaad nog onder controle van de kinderarts.

Volgens haar mocht ik overstappen na de standaart voeding maar moest ik de voeding verlagen naar 100 cc omdat hij volgens haar te veel kreeg met 135 cc.
Dit had ik dus gedaan maar hij had vanaf 3 uur s middags tot 10 uur s avonds liggen huilen…ook na zijn voedingen toen ik om 10 uur iets meer had gegeven sliep hij als een roos en melde zich om 6 uur pas weer.Dus toen had ik zo iets van…moet ik nou mijn eigen gevoel gaan volgen???

Donderdag moet ik weer naar het consultatie bureau dus zou sowieso het er over hebben.

Hoi,

Hier hadden we spugen bij de overgang van bv naar fv. Ook een hongerige baby en uiteindelijk beland op forte. Maar toen we dus overgingen ging Liam ook spugen (omdat Nutrilon gewoon zwaarder valt) en zaten we in het cirkeltje honger- spugen- honger! Stapje voor stapje overgegaan en Nutriton toegevoegd. Dat werkte goed. Ook hielden we hem minstens een kwartier rechtop na de fles. Wij konden echter wel elke dag een stapje verder en hij viel niet terug in spugen. De Nutriton hebben we ook weer afgebouwd. Liam heeft verder nooit darmkrampen ofzo gehad, maar Nutriton zou eventuele darmkrampjes kunnen verergeren vertelde het CB. Wij voegden de Nutriton toe toen we nog standaard gaven. Het zou ook de honger verminderen, maar dat was niet echt het geval. Zodoende op forte overgegaan en toen hadden we geen Nutriton meer nodig.
Gr, jo

[img]http://lb1f.lilypie.com/TikiPic.php/2r9gDSd.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb1f.lilypie.com/2r9gp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

De dokter van een vriendin van mij vertelde haar dat ze met 8weken vlak voor de voeding een paar hapjes fruithap moest geven en dat de fles dan wel binnen bleef…

en wat bleek… het bleef binnen.

ons kleine wurmpje spuugd ook wel eens… en heeft eerder ook wel eens een halve fles uitgespuugd… wij zijn al ruim 2weken ook met fuithapjes bezig… Niet vlak voor de flesvoeding, maar zo`n 2uurtjes ervoor… en de fles blijft dan binnen zitten.

Maar ik zou me als eerste aansluiten bij marcelendiana…
Misschien anders de kruidvat voeding eens proberen, die is wat dikker dan de friso/nutrilon. en blijft ook beter zitten.

Liefs, Melanie

Heey,

Ik heb vanmiddag contact gehad met de kinderarts, ze zei dat er niet veel aan het spugen te doen is en dat hij 5 x 150 cc mag hebben.
Ik heb nu dus ook de Difrax s- fles in huis gehaald en om kwart over 8 zijn voeding gegeven met die fles, qau lucht en de speen vacuum zuigen is over alleen nu gaat de voeding veel te hard naar binnen.
Hij hoeft amper te zuigen en kan er haast niet tegen slikken terwijl het gewoon een speentje is voor pasgeborenen.
Nu blijft hij onrustig en zuigbehoefte houden, ik moet dus gelijk na de voeding zijn fopspeen geven anders spuugt hij weer.

Zijn er ook spenen voor de difrax s fles met een kleinere gaatje of dat een dental speen er op past?
Hij heeft ook een dental fopspeen namelijk,van de normale voor pasgeborenen moet hij kokhalzen.

Bij ons heeft Jordan eigenlijk veel gespuugd totdat hij zijn fruit- en groentehapjes erbij kreeg (4 mnd)! Hele ladingen kwamen terug. Volgens het cb was het niet heel erg, want hij kwam wel genoeg aan. Mocht wel johannesbroodpitmeel door z’n flesje mengen, zodat het wat dikker zou worden en dus beter in de maag zou blijven zitten. Het was hier een succes! Hij liet 3 tot 3,5 uur tussen zijn flesjes zitten ipv 2 tot 2,5 uur en er werd minder gespuugd. Op het pak staat dat je per 100 ml 2 tot 4 schepjes mag doen, maar je moet gewoon zelf een beetje uitvogelen. Bij ons werkte het al met 2 schepjes per 180 ml…

Love Life

Hoi,

Ik herken ook veel uit je verhaal.
Mijn zoontje is met 33 weken geboren, en ik herken de problemen die je omschrijft. Ik weet niet of het er mee te maken heeft, maar het is natuurlijk wel zo dat het maagje/maagklepje van je kleine al veel eerder in werking is gesteld dan normaal gesproken het geval zou zijn geweest… Dus mogelijk dat de reflux hier toch vandaan komt. Daarnaast zijn prematuur geboren kindjes vaak wat onrustig/tempramentvol/overstrekken e.d. waardoor ze ook eerder de voeding weer opgeven.

In ons ziekenhuis is meteen op de neonatologieafdeling de difrax S-fles al aangeraden. Ik had de smalle fles en de S-speen. Maar idd met de S-speen ging het alsnog veel en veel te snel, dus we zijn al in het ziekenhuis johannesbroodpitmeel (nutriton) gaan gebruiken om de borstvoeding te verdikken. Maar je kan dit ook door flesvoeding doen. Je kan het gewoon in de supermarkt kopen, wel even in de gaten houden of je kindje er geen verstopping van krijgt. En als je het niet vertrouwt gewoon weer overleggen met de kinderarts!

Sterkte en hopelijk voor jullie, maar vooral voor je zoontje gaat het gauw een beetje beter!

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

quote:
Johannesbroodpitmeel ja, hadden wij ook! Alleen kon je het hier nergens kopen en moesten we ervoor de stad in. Bij een grote kruidvat hadden ze het, bij kleinere filialen en supermarkten hier nergens.

Alleen werkte ook dat bij ons maar tijdelijk…

Hier werkt het gelukkig nog! Zijn wel geminderd met het geven van 3 schepjes naar 2. Van teveel scheppen kreeg hij harde ontlasting :S

Love Life

En…hoe gaat het inmiddels met je zoontje??
Is het spugen inmiddels minder?

Groetjes Carolien.

Heey,

Sorry voor de late reactie beetje druk gehad…

Ik heb gisteren johannesbroodpitmeel opgehaald en natuurlijk ook ff na gevraagd bij het cb en die vonden het ook goed.
Sinds ik het door de voeding heen doe heeft hij me niet weer gespuugd:D ik hoef er maar 1 schepje door heen te doen.
Heb alleen af en toe ff probleempjes met het goed oplossen van de johannesbroodpitmeelpoeder… heb elke keer klontjes in de speen zitten tijdens de voeding waardoor hij niks meer door de speen heen krijgt. ik gebruik een 3 standen speen nu met de difrax s fles.
Voor de rest is hij alweer lekker gegroeid…toen hij geboren was was hij 45 cm en 2370 gram, nu is hij 55 cm en 4650 gram Dus dat zit wel goed!

Allemaal harstikke bedankt voor jullie reacties!!

Nathalie

Dan is ie zeker al mooi gegroeid! Super.

Ik weet niet hoe je de fles maakt,
maar ik had van het etos eigen merk een hele simpele brede hals fles gehaald, zo eenje waar een dop op zit (ipv de speen in de ring, een dopje zodat het afgesloten is). Dan maakte ik eerst het water warm, de schepjes voeding erbovenop, johannesbroodpitmeel ook meteen er bovenop, dop erop en dan eerst opzij schudden (als van boven naar beneden schud plakt alles in de dop/speen vast) en dan even flink shaken. Vervolgens goot ik het over in de smallehalsfles van difrax. (als je een smalle halsfles hebt, is het echt niet handig om daar de voeding in klaar te maken). Ik gaf het dan idd met de S-speen, maar het laatste beetje ging met de 3-standen speen (als de voeding wat afkoelt wordt het nog iets dikker waardoor het niet meer door de S-speen gaat).
En anders koop je bij Zeeman een spotgoedkope fles met speen van Winnie de Pooh, die spenen zijn qua maat net iets groter dan de S-speen maar weer wat kleiner dan de M-speen dus daar kan hij de hele fles doorheen drinken!

Is even het proberen waard,
maar al super om te lezen dat je kleine niet meer heeft gespuugd!!!
Toppie,

Succes, hoop dat het goed blijft gaan,
Groetjes Carolien.