2 kindjes en winkelwagen

Ok heel duidelijk de winkelwagen is geen wandelwagen…

Maar als ik met de beide boys de winkel inga heb ik regelmatig de maxi - cosi in mijn hand. Deze planten veel mensen op het rekje waar Jurian altijd zit. Maar … (hier komt het) hoe doen ze dat toch? Ik heb het verschillende keren geprobeerd maar voor mij gevoel zit dat heel niet stevig en flikkert Levi met MaxiCosi en al van de kar af als er iemand tegen aan loopt … Of is dat maar gevoel en is het wel stevig?

Hoe doen jullie dit?

Hoi mini-boy, ik zou het nooit doen.
Heb nl gezien op de pakeerplaats hoe een maxi-cosi met kindje erin
eraf viel. Dat was geen prettig gezicht…zeker niet toen er een ambulance
bij gehaald moest worden. Heb hetzelf ook nooit echt stevig gevonden, net wat jij ook zegt.

Gr Patries

Uhm… Ik zette de maxicosi altijd volledig in de kar. Stond hij in ieder geval stevig.

Als ik echt veel boodschappen nodig had (heel zelden), dan zette ik heb dwars op het karretje, zonder dat ding uit te klappen, en hield ik hem vast met 1 hand. (Ik liet hem niet los, want vond dit inderdaad onstabiel).

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Ja doe ik nu ook … gewoon in de open kar waar hij geen kant op kan.

Zoals ik het lees … blijf ik dit dan maar doen want oh moet er niet aan denken dat hij zal vallen!!

Wat anne zegt is een goed altenatief, ik dors helemaal niks meer met een winkelkarretje en cosi nadat ik dat gezien had toen.

Gr Patries

ik klik de maxicosi op de quinny zapp en zet alexander in een karretje, dan trek ik moeilijk die zapp achter me aan door de winkel haha

wat ik ook wel eens doe is , emily achterlaten bij de sigarettenbalie… die dame daarachter is dol op haar en sleur ik snel de supermarkt door… meestal neem ik mijnmoeder mee booschappen doen dat is het allerhandigste

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Natuurlijk nog geen ervaring mee, maar als ik de verhalen zo lees dan zou ik Levi lekker met de maxi-cosi in de wagen zet. Weet je zeker dat hij niet kan vallen. Dan hou je natuurlijk wat minder ruimte over voor de boodschappen, maar daar kan hulp Jurian wel mee helpen denk ik. Dani vindt het fantastisch om met een eigen karretje of mandje te lopen.
En volgens mij hebben ze bij de AH wel speciale wagens waar de maxi-cosi op kan, maar dat is volgens mij alleen bij de grotere AH winkels.

Lilypie Pregnancy tickers

Ik heb niet alles gelezen, dus mogelijk heeft iemand dit al geschreven: waarom zet je de maxicosi niet op het krattenrekje wat je uit kunt klappen?

Dat zie ik moeders hier in de supermarkt weleens doen.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 16 Nov 2010 20:00:29

Krattenrek is hier scheef … dus past meneer niet op. Heel toevallig vorige keer geprobeerd … omdat ik toen net wat meer nodig had.

oke… misschien zeg ik nu iets heel doms. maar je hebt buiten dat “kinderzitje” toch ook zo’n rek waar je een krat bier op kwijt kan? is dat geen optie? wel lastig ja dit…

ik bedoelde natuurlijk niet de maxicosi he ik bedoelde jurian haha die daarop staat.
of jurian mee laten lopen?

Gewijzigd door - MamavanRico op 16 Nov 2010 22:29:31

ik vind het krattenrek eigenlijk best gevaarlijk om een maxicosi op te zetten
vaak kijken mensen namelijk niet uit in de winkel en dadelijk boem tegen het hoofdje nee dat moet je niet hebben. en als je hem IN de winkelwagen zet en je moet eens veel hebben… dat is ook weer zoiets, tja dan maar 2 keer winkelen

Ik zou de maxicosi daar ook niet opzetten idd niet zo stevig. Sowieso vind ik dat mensen voorzichtiger zouden moeten zijn met kinderen en winkelkarretjes. Pas hier in de omgeving nog een peuter met zwaar hersenletsel door een val uit de kar.
Ik hou altijd de winkelwgen dicht bij me door dat verhaal.
Ik weet niet of je een draagzak hebt? Anders zou dit misschien een handige en veilige optie zijn. Dan kan jurrian gewoon in het zitje en heb jezelf je handen ook een beetje vrij.

groetjes Ramona

Wij doen meestal samen boodschappen (nou ja, met zijn drietjes dus) en toen H.ayley nog in de MC zat zette we haar wel op dat “zitje”. De MC stons daar best strak tussen en mijn man hield de MC dan nog vast. Ze kon echt geen kant op.

Overigens heb je bij heel veel winkels wagentjes met zo’n recht rekje bovenop de winkelkar. Die zijn bedoeld voor de MC en er horen ook bandjes aan te zetten om de MC mee vast te maken.

Maar goed, H.ayley kan nu zitten dus dat is veel makkelijker

Bij de hoogvliet hebben ze inderdaad wagens met en speciaal maxi cosi opzet stuk, met riempjes en alles. kar is in zn geheel wat groter. Maar… dan heb je geen zitje voor Jurian, dus die moet dan meelopen. Doe ik met Nora ook vaak. Zij mag dan de pindakaas zoeken, de tomaatjes, appels, noem maar op. Het is soms wel een hele toer, lijkt me zeker ook als je een baby nog in de MC op je karretje hebt.

Ben benieuwd hoe ik dat zo aan ga pakken. Denk toch dat Noor dan lopend mee gaat…

Liefs!

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Hier hebben ze die winkelkarren bij de EmTe en de AH.
En ik dacht ook bij de Plus, maar daar kom ik niet zo vaak,

@Ramona: ja die draagzak is echt een goed idee! Naar mijn mening ook het veiligste.

Ik rico ook, niet in de winkel maar heel veel thuis, hij had onwijze krampjes en hier werd hij tenminste rustig in… dat waren nog is tijden

hahaha, ja maar bij jou staat het nog goed bij he, rico is nu 2 en de herinneringen vervagen toch wat meer. althans ik wil ze graag onthouden maar ja als je iets maar 1 keer hebt meegemaakt staat het niet zolang bij. ik heb een verrot geheugen
Enne goudvisje jij bent goed op dreef, nog niet zolang lid van ikkeben en al over de 120 berichten, kijk uit dadelijk haal je me in

@Hanna: haha, misschien als je geluk hebt gaat mijn pc stuk en kun je me inhalen
ik hoop van niet, ik kan ikkeben niet missen

wat zijn we verslaafd aan ikkeben hè…!! hahahhaha

Maar uuh… ik zag hier in de winkel een vrouw met een maxicosi… zij had een plaat waar de maxicosi opstond, en dat zette ze dan op de winkelwagen waar een kind in kan zitten…

Het zag er eerlijk gezegt wel erg stabiel uit… maar zon plaat heb ik helemaal niet…

Liefs, Melanie