Ja, dan eten ze maar niet! Zoals ik al schreef, je merkt snel genoeg of ze iets echt niet lusten want dan gaan ze kokhalzen.
Kokhalzen ze niet, dan lusten ze het dus. En dat ze het ene lekkerder vinden dan het andere, da’s logisch, dat hebben wij volwassenen ook. Ik zou ook liever elke dag friet eten dan spercieboontjes!
Maar als ze iets lusten en ze hebben er toevallig die dag geen zin in, jammer dan! Dan maar geen eten! Ik zet ook weleens iets op tafel wat de dames lekker vinden maar waar ik niet blij van word. Maar dan eet ik het wel, want ik lust het wel, het is alleen niet mijn favorietje.
Ze zullen in hun leven nog zat dingen tegen komen die ze moeten doen maar waar ze geen zin in hebben (breek me de bek niet open) en daar hoort het eten van minder lekkere dingen ook bij.
Ze moeten alleen niet proberen om met een doodongelukkig gezicht naar hun bord te gaan zitten staren want dan kunnen ze regelrecht naar bed. Hou ik helemaal niet van dat er zo ongelukkig gekeken wordt als ik mijn best heb gedaan om een lekkere maaltijd op tafel te zetten.
Als zij met de zoveelste tekening of het zoveelste knutselwerkje thuiskomen, zeg ik ook niet “Hè bah, een tekening met stift! Ik had liever met kleurpotlood gehad!”. Ik heb ze dat weleens als voorbeeld gegeven hoe zij dat zouden vinden als ik dan zo zou reageren en toen snapten ze hoe het voor mij is als ik elke dag commentaar op het eten krijg.
Groetekes, Sje